handdator

Visa fullständig version : Servicekostnader scout tdi

tosses
2010-01-31, 10:16
Hej!

Eftersom att jag har krockat min RS1:a (inte jag som varit vållande) och inte är så säker på att försäkringsbolaget kommer att laga den så har jag kollat runt lite på alternativa bilar :) Har hittat en fin Octavia Scout TDI -07a. Nu undrar jag bara vad servicekostnaderna är på en sådan bil? Är det rem eller kedja på den och vad kostar byte av rem och vid vilka mil skall det bytas?

Även tacksam om någon har något att säga om scouten som bil, både bra och dåliga kommentarer :)

Bifogar även bild på den krockade bilen :(

cry_wolf
2010-01-31, 12:41
Lite OT men skulle de inte laga det där lilla ?

tosses
2010-01-31, 12:56
vet inte ännu.. ska kontakta försäkringsbolaget på måndag. Vet ju att det kan bli ganska dyrt om det har tagit i framvagnen. Men jag räknar med att den blir inlöst.. då kan jag bara blir positivt överaskad om den blir lagad :D

juanito
2010-01-31, 13:58
Vid första anblicken ser det ju inte så illa ut, men när man ser hur långt bak huvudsakliga skadan har tagit...
Sitter ju så att hjulet också fått tagit smällen.

The Weasel
2010-02-11, 21:06
vet inte ännu.. ska kontakta försäkringsbolaget på måndag. Vet ju att det kan bli ganska dyrt om det har tagit i framvagnen. Men jag räknar med att den blir inlöst.. då kan jag bara blir positivt överaskad om den blir lagad :D

Hur har det gått??? Laga eller lösen???

tosses
2010-02-12, 23:46
bilen kommer att lagas. Men jag har bestämt mig för att byta in den mot en ny oct kombi 1,8tsi :)

The Weasel
2010-02-12, 23:56
Jaha ingen mer RS och heller ingen Scout!!! Fast det klart skiljer ju lite i pris mellan 1,8 TSI och RS....
Sen är det ju skönt med en helt ny bil också ;-)