Visa fullständig version : RS II FL 2010 DSG
marreboy
2010-02-08, 10:53
Finns det något intressa av någon att kanske köpa en RSII FL 2010 med DSG, typ vit....väldigt lik min bil faktiskt och som en slump exakt samma utrustning faktiskt.
Finns det intresse här inne eller är det blocket som gäller?
Rs_Marcus
2010-02-08, 11:29
Finns det något intressa av någon att kanske köpa en RSII FL 2010 med DSG, typ vit....väldigt lik min bil faktiskt och som en slump exakt samma utrustning faktiskt.
Finns det intresse här inne eller är det blocket som gäller?
Varför säljer du? om man får fråga?:P
marreboy
2010-02-08, 12:04
Frågade mest om det fanns intresse, man har ju haft den ett tag nu :razz: Kanske hade varit kul med något annat:?
Varför säljer du? om man får fråga?:P
Naturligtvis får du betydligt fler träffar om du annonserar på Blocket.
marreboy
2010-02-08, 13:10
Ja, det är klart jag får, men jag har ingen brådska så därför börjar jag här inne. Btw, är du nöjd med din Tiguan? Hur fungerar Tiptroniclådan med TSI motorn?
Naturligtvis får du betydligt fler träffar om du annonserar på Blocket.
Ja, det är klart jag får, men jag har ingen brådska så därför börjar jag här inne. Btw, är du nöjd med din Tiguan? Hur fungerar Tiptroniclådan med TSI motorn?
Det står lite att läsa i min projekttråd men kortfattat så är steg 2 och Tiptronic ingen höjdare. Det rycker och lever om innan det sätter fart. Gillar man "aktiv" körning så är manuell att föredra alla dagar i veckan. Tiptronicen är seg och "dum". Det finns ju ett "manuellt" växelläge men petar man i t.ex. fyran och trycker in pjäxan i pannrummet gör den ändå kick-down, växlar ner till trean i två sekunder så det skriker i grejerna och sen fyran igen.
Tiptronicen är en rätt gammal uppfinning och det märks både i komfort och förbrukning. VW uppger själva + 0,7 liter milen extra. DSG har jag aldrig provat så jag kan inte jämföra. Annars tycker jag Tiguanen är en mycket trevlig bil. Mycket väl ihopskruvad och tyst. Trevlig interiör och mycket gott om plats. Men utan r-linepaket, sänkning och trim hade jag valt nåt annat.
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.