handdator

Visa fullständig version : Ta bort dörrsidor på Octavia RS 2003

bihslk
2010-02-13, 22:44
Hej

En högtalare funkar inte i bilen så jag tänkte ta bort dörrsidan vänster fram och undrar om det finns någon länk på hur man gör eller om någon vet vad man ska skruva bort så inte man drar tar sönder något?

Tack på förhand..

Rs_Marcus
2010-02-13, 23:15
Använd sök och du skola hitta :P

http://www.rsklubben.se/vb/showthread.php?t=1040&highlight=d%F6rrsida

bihslk
2010-02-14, 00:30
provat sidan finns inte ;-)

Pettersson
2010-02-14, 10:09
http://www.skodaklubben.se/upload_cars/show_pics.asp?ID=479

Kolla den...

bihslk
2010-02-14, 10:20
http://www.skodaklubben.se/upload_cars/show_pics.asp?ID=479

Kolla den...

Tackar Pettersson

Rs_Marcus
2010-02-14, 10:37
provat sidan finns inte ;-)

Hehe ok, borde kanske kollat det innan :P Men nu löste det ju sig :)

bihslk
2010-02-14, 11:12
Hehe ok, borde kanske kollat det innan :P Men nu löste det ju sig :)

Inga problem bra beskrivning i senaste länken. Måste kolla då förra ägaren satt i större och bättre basar och satt en delningsfilter bakom dörrsidan så det måste släppt någonstans jag hör inte nedre högtalaren.

Pettersson
2010-02-14, 20:36
Tackar Pettersson

Bjuder jag på ;) Har själv använt den länken rätt väl =)

bihslk
2010-02-14, 21:00
När jag ändå ska hålla på vid dörren undrar jag en sak.
Jag har täckbrickor på bilen på de främre låsen vet inte varför men undrar nu om jag ska byta batteri i nyckeln och måste koda nyckeln hur gör jag då kan inte stoppa in nyckeln och vrida.

Har en nyckel som var kvar hos bilhandlaren ska hämta den då nycklarna kodades om då styrboxen byttes så de har glömmt en nyckel dock så tror jag den måste kodas.

Kan man ta brot brickan eller finns det ingen låscylinder där längre?

maverick
2010-02-14, 21:17
Har du täckt i båda framdörrarna saknar du nyckellås helt. Låscylindern borde följt med, då det inte är fabriksenligt att leverera bilen utan lyckelöppning på förardörren.

bihslk
2010-02-14, 21:31
Har du täckt i båda framdörrarna saknar du nyckellås helt. Låscylindern borde följt med, då det inte är fabriksenligt att leverera bilen utan lyckelöppning på förardörren.

Ja enl bilfirman har förra ägaren tydligen satt brickor där men osäkert
om det finns låscylindrar då jag fick reda på att de inte får plats om det finns täckbricka.

Ska jag klaga hos bilhandlaren eller? Hur ska jag göra. Jag vill inte åka till VAG varje gång jag ska byta batteri dock blir det inte ofta eftersom batterierna räcker långt men jag kan inte ens testa larmet. Försökte öppna inifrån med larmad bil men den låses bara igen.

bihslk
2010-02-15, 16:32
Nu har jag fått bort allt och kollat bakom dörrsidan sammt hittat delningsfiltret och allt är kopplat verkar som delningsfiltret är kass då diskanten funkar. Vad skall man göra ska man köra midbasen direkt över stereon måste man ta bort delningsfiltret i andra dörren men då försvinner diskanterna. Va drygt. BRL sa att de inte sålde delningsfilter separat.

maverick
2010-02-15, 18:29
Ja enl bilfirman har förra ägaren tydligen satt brickor där men osäkert
om det finns låscylindrar då jag fick reda på att de inte får plats om det finns täckbricka.

Ska jag klaga hos bilhandlaren eller? Hur ska jag göra. Jag vill inte åka till VAG varje gång jag ska byta batteri dock blir det inte ofta eftersom batterierna räcker långt men jag kan inte ens testa larmet. Försökte öppna inifrån med larmad bil men den låses bara igen.

Det bästa är att beställa en ny kolv från vag.

bihslk
2010-02-15, 18:58
Det bästa är att beställa en ny kolv från vag.

jo jo det vet jag det får bli någon annan gång nu ska jag sikta in på

Kamremsbyte
Skivbyte
Xenon lampor byte
Fixa fram systemet högtalarna förmodligtvis köper jag in nya högtalare
med nya delningsfiltrar