Visa fullständig version : Riktiga skit bilar!
Hallo, fyfan igår hände det igen. Samma j#vla fel, elcentralen. Böt den förut en gång men tänkte inte på att byta jordkabeln sammtidigt vilket jag rekomenderar starkt. Någon som vet vad skoda ska ha för en sådan operation? nu ska de säljas. skoda rs 1,8t -03
Hur vet du att det vart jordkabeln som orsakade detta nya fel då? Det kan ju inte vara så att det finns något annat som ligger till grund?
Bytte du själv eller lät du verkstaden göra det, om det vart verkstad så är det ju bara till att gå tillbaka och höra om dom kan hjälpa dig.
Du har nog mycket otur tror jag.
Ja, några skitbilar bygger inte Skoda.
Den jag har nu är absolut den mest felfria bil jag någonsin haft.
Statistiken talar också väl för Skoda.
Men, otur kan ju alla ha.
Att ha fräsch jordkabel är viktigt, då den ju blir sämre med tiden.
Jordflätor kan ärga helt av och kablar får allt sämre ledarförmåga med tiden.
Jordfel är det allra svåraste att mäta på.
Per/Haninge
2010-02-20, 19:23
Samtidigt som vi kanske verkar partiska här på forumet så har vi ju ändå erfarenhet av dessa bilar.
Själv har jag ägt ett flertal märken innan, men ingen så felfri som RS:n.
Lite strul med larmet i början men annars bara kanon.
Har haft problem med motorlampa som jag var in på verkstad med cirka 3 gng efter de så gav en tändspole upp samt att fönsterrutan på passagerarsidan rasa ner. El centralen har brunnit 2 gng. Så enligt min erfarenhet så är skoda en riktigt dålig bil, eller så är det jag som fått tag i ett måndags exemplar. Vet att det är jordkabeln eftersom att den har bränt sönder hela vänstra sidan där den sitter. Men som sagt någon som vet vad det kostar att få jordkabeln bytt på verkstad?
Det är nog tyvärr så att du har fått ett sk. "måndagsex".
Jag är så nöjd med min RS så jag satte på superb kombin's reklamtext ;)
Mikael1977
2010-02-21, 21:38
Det är nog tyvärr så att du har fått ett sk. "måndagsex".
Hade varit bättre med lite måndag sex ;)
Den var torr, jag vet...
Zadda: Kaxig text att ha och reta medtrafikanterna med :D
Hade varit bättre med lite måndag sex ;)
Den var torr, jag vet...
Zadda: Kaxig text att ha och reta medtrafikanterna med :D
Japp, speciellt bmw förare verkar reta sig av någon anledning? :)
Jag är så nöjd med min RS så jag satte på superb kombin's reklamtext ;)
HAHAHA klockren reklam. Dock saknar jag mina VRS märken fram & bak nya beställda hos Bilmetro skall hämta dem i veckan kanske fråga om de har några VRS dekaler
secret692
2010-02-22, 09:36
Hille extremt tråkigt att råka ut för vad du gjort med din bil men tror faktiskt inte det beror på märket av bilen utan bara att du har haft otur. Jag har kört 8 olika bilmärken och de som funkat bäst är Skoda, Passat och Volvo. Har haft 2 nyare fransoser där Peugeoten gick en ventil sönder efter 6 månader samt en Citroen där kopplingen rasa efter 3 veckor. Därför har jag bara haft nyare bilar så de felen har gått på garanti så i ditt fall är det olyckligt det som hänt. Hoppas du får ordning på bilen och ja elfel är inte lätt att hitta på bilar alltid. Vet inte vad det kostar att få jordkabeln bytt men ring runt och kolla olika priser. Jag kommer att serva min på fredag och då blir det Mekonomen då det var halva priset mot märkesverkstad för byte av olja samt koll av slitagedelar.
Jag har även bytat min elcentral. Och det är MYCKET viktigt att byta jordkabeln då. Och skodan är absolut ingen dålig bil. Kanske lite mer problem än vad man borde ha men min har aldrig stannat för mig och den har alltid startat och gått. Pigg är den och är mycket billig. Lätt en av de mest prisvärda bilarna som finns just nu!
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.