handdator

Visa fullständig version : Köp av nya Superb Combi

Nicke
2010-02-22, 00:19
Jag funderar på att beställa en ny Superb Combi 2.0TDI 140hk CR 6M.
Ett par frågor som jag hoppas någon kan hjälpa mig med:

1. Jag vill ha sportchassit, någon som har erfarenhet av hur stor skillnad det är mot vanliga chassit? Tappar man mycket komfort?

2. I katalogen finns MDI som tillägg, (vill kunna koppla in min iPhone) men finns inte med i prislistan eller konfiguratorn. Går den att köpa till?

3. Kan man få den treekrade sportratten med multifunktion om man inte väljer DSG?

4. Ska man köpa vit eller Platin grå metallic, vad tycker ni?

5. Jag hamnar på 299.000 kr i prislistan, är prut ner till 275 rimligt? :)

/Nicke

Solid
2010-02-22, 00:31
Välkommen! Det låter som ett trevligt val du är på väg att göra. Kan tyvärr bara svara på:

4. Vit är snyggt, men jag är riktigt svag för den Platin gråa färgen, den skulle jag valt iaf.

5. 15kkr låter rimligt, det motsvarar ca 5% och det är vad som brukar erbjudas när man valt till lite extrautrustning, vilket du verkar gjort. Du kan ju alltid begära in offerter från fler olika ÅF för att få lite översikt och valmöjlighet.

Addish
2010-02-22, 19:40
Be om offerter från 3 till 4 st så kan dom få kriga lite med varandra. Så gjode jag när jag köpte min rs fick ner den 22 000 i pris :D

Wheels
2010-02-22, 20:50
Vid mitt köp av min kommande RS så fick jag 17k rabatt direkt utan att ens försöka eller ta upp frågan...så det är nog en standard "prutning"

/N

Mart
2010-02-23, 10:51
Jag funderar på att beställa en ny Superb Combi 2.0TDI 140hk CR 6M.
Ett par frågor som jag hoppas någon kan hjälpa mig med:

1. Jag vill ha sportchassit, någon som har erfarenhet av hur stor skillnad det är mot vanliga chassit? Tappar man mycket komfort?

2. I katalogen finns MDI som tillägg, (vill kunna koppla in min iPhone) men finns inte med i prislistan eller konfiguratorn. Går den att köpa till?

3. Kan man få den treekrade sportratten med multifunktion om man inte väljer DSG?

4. Ska man köpa vit eller Platin grå metallic, vad tycker ni?

5. Jag hamnar på 299.000 kr i prislistan, är prut ner till 275 rimligt? :)

/Nicke

1. Eftersom det är en såpass ny modell är det nog svårt att hitta någon som har erfarenhet av både standard och sportchassi på sin egen bil. Det bästa borde väl vara att ringa runt till några åf och höra om de har en bil med sportchassi inne för provkörning. (Själv hade jag inte tvekat!)
Tänk bara på att nu på vintern kanske det sitter mjuka, höga, 16" vinterdäck på bilen du provkör - för på sommarhjulen skall du väl ha minst 17" ?! :razz:

3. Jag har själv beställt en ny Octavia RS med DSG och efter att ha kört både manuell och DSG diesel kan jag bara råda dig till att ta ett lite djupare tag i lädret - DSG is the shit!
(Gillar själv inte diesel manuell, tycker det ger ryckig körning och ett jäkla växlande om man kör i stan.)

4. Var inne hos min Skoda-handlare i förra veckan och då hade de en vit där som stog klar för leverans - snygg men de kromade detaljerna (rutramarna, sidolisten och railsen) kom i mitt tycke inte till sin rätt på den vita. Som jämförelse har de en Moccabrun som demo - kanonsnygg!
(Trodde aldrig jag skulle säga att en brun bil är snyggt... :-| Fast den är mer mörkgrå än brun.)

5. Kanske inte omöjligt men så mycket mer lär nog inte gå. Prova med att prata seriöst med ett par olika åf.

Lycka till!

//Martin

marreboy
2010-03-01, 10:35
Kabel till Iphone går att köpa, tror faktiskt att jag har en sådan liggande, tror jag fick fel och kommer inte ihåg om jag lämnade tillbaks den, om inte så lägger jag ett pm till dig så slipper du köpa den.:)

1. Eftersom det är en såpass ny modell är det nog svårt att hitta någon som har erfarenhet av både standard och sportchassi på sin egen bil. Det bästa borde väl vara att ringa runt till några åf och höra om de har en bil med sportchassi inne för provkörning. (Själv hade jag inte tvekat!)
Tänk bara på att nu på vintern kanske det sitter mjuka, höga, 16" vinterdäck på bilen du provkör - för på sommarhjulen skall du väl ha minst 17" ?! :razz:

3. Jag har själv beställt en ny Octavia RS med DSG och efter att ha kört både manuell och DSG diesel kan jag bara råda dig till att ta ett lite djupare tag i lädret - DSG is the shit!
(Gillar själv inte diesel manuell, tycker det ger ryckig körning och ett jäkla växlande om man kör i stan.)

4. Var inne hos min Skoda-handlare i förra veckan och då hade de en vit där som stog klar för leverans - snygg men de kromade detaljerna (rutramarna, sidolisten och railsen) kom i mitt tycke inte till sin rätt på den vita. Som jämförelse har de en Moccabrun som demo - kanonsnygg!
(Trodde aldrig jag skulle säga att en brun bil är snyggt... :-| Fast den är mer mörkgrå än brun.)

5. Kanske inte omöjligt men så mycket mer lär nog inte gå. Prova med att prata seriöst med ett par olika åf.

Lycka till!

//Martin

Nicke
2010-03-03, 22:38
Tack för er hjälp, nu har jag beställt bilen med följande utrustning:

Elegance-utförande
Platin grå metallic
Svart tygklädsel och svart inredning
Businesspaketet med Bolero stereon
Sportchassi
El-baklucka
Panoramaglastak
18" Themisto
Solgardin för rutorna bak
Sound System
MDI
Isofix på passagerarstolen
Utan motorbeteckning

Nu återstår bara ca 12 veckors lååång väntan :)
Tyvärr gör panoramaglastaket att det tar 1-2 veckor mer än en utan.

Marreboy, om du har en MDI->iPhone kabel så är jag intresserad!

/Niklas

The Weasel
2010-03-03, 22:59
Tack för er hjälp, nu har jag beställt bilen med följande utrustning:

Elegance-utförande
Platin grå metallic
Svart tygklädsel och svart inredning
Businesspaketet med Bolero stereon
Sportchassi
El-baklucka
Panoramaglastak
18" Themisto
Solgardin för rutorna bak
Sound System
MDI
Isofix på passagerarstolen
Utan motorbeteckning

Nu återstår bara ca 12 veckors lååång väntan :)
Tyvärr gör panoramaglastaket att det tar 1-2 veckor mer än en utan.

Marreboy, om du har en MDI->iPhone kabel så är jag intresserad!

/Niklas

Grattis till ett klokt val av bil!!! Bra val av tillval samt snygg färg.
Saknar iofs ett tillval som jag skulle ha tagit.... Webasto värmaren.

Vet hur det känns att vänta.... Har själv beställt en ny bil, dock ingen Superb men väl en Oct RS :-)

Nicke
2010-03-03, 23:17
Jag funderade mycket på Webaston, men den kostar 9.100 kr om man vill ha den från fabrik, och idag har jag varmgarage, så om det blir aktuellt längre fram så tänkte jag eftermontera en.

/Niklas

The Weasel
2010-03-03, 23:22
Jag funderade mycket på Webaston, men den kostar 9.100 kr om man vill ha den från fabrik, och idag har jag varmgarage, så om det blir aktuellt längre fram så tänkte jag eftermontera en.

/Niklas

Okej på så vis.... Då förstår jag.

Men tycker du att 9100 kr är dyrt då vill du inte ens veta vad det kostar att eftermontera en kan jag lova dig.

Överväger starkt att låta montera en i min RS eftersom det inte går att få Webasto från fabriken i den :-(

persson
2010-03-04, 00:36
Bara värmaren kostar drygt 10 000kr, + montering + fjärr. Tur att förra ägaren hade gjort det på min.

Nicke
2010-03-04, 12:14
Någon som vet när man kan beställa "KESSY" till Superben? Troligt pris?

/Niklas

bassebas
2010-03-04, 13:35
Någon som vet när man kan beställa "KESSY" till Superben? Troligt pris?

/Niklas

Pris i Passat 4700SEK. Kan beställas i bilar tillverkade från och med v22 (beställa v18??)

Solid
2010-03-04, 15:49
Hur fungerar elstolat med minnen i Superb? Kan man koppla positionen på stol mm till en separat nyckel och så ställer stolen in sig till den nyckeln när bilen låses upp. Eller sker det när man stoppar nyckeln i tändningen? Hur funkar det då ihop med KESSY?

Nicke
2010-03-04, 16:21
Jag har förstått det så att på stolen sitter tre minnesknappar, så har jag programmerat minnesplats 1 efter hur jag vill ha stolen, så trycker jag bara på den knappen så ställer stolen in sig. Det har inget med nyckeln att göra om jag har fattat rätt. Om det finns en koppling till Kessy när den kommer vore ju schysst, men jag tvivlar...

micke_petersson
2010-03-04, 16:39
Jag har förstått det så att på stolen sitter tre minnesknappar, så har jag programmerat minnesplats 1 efter hur jag vill ha stolen, så trycker jag bara på den knappen så ställer stolen in sig. Det har inget med nyckeln att göra om jag har fattat rätt. Om det finns en koppling till Kessy när den kommer vore ju schysst, men jag tvivlar...

du kan ställa in o koda nyckeln till din minnesplats 1... jag har gjort det på vår demo... anpassat allt efter mig.. kodat in 1an o även nyckeln... så när jag låser upp bilen o öppnar dörren så ändrar sig stolen till mina inställningar..

så jo nyckeln kan du koda in efter detta med... även speglarna... inkl. när man lägger in backen o har spegelreglaget ställt på höger så ändras även denna spegel till så som jag vill ha det när jag fickparkerar...

Solid
2010-03-04, 18:25
du kan ställa in o koda nyckeln till din minnesplats 1... jag har gjort det på vår demo... anpassat allt efter mig.. kodat in 1an o även nyckeln... så när jag låser upp bilen o öppnar dörren så ändrar sig stolen till mina inställningar..

så jo nyckeln kan du koda in efter detta med... även speglarna... inkl. när man lägger in backen o har spegelreglaget ställt på höger så ändras även denna spegel till så som jag vill ha det när jag fickparkerar...

Najs! Funkar det att para två olika inställningar till två olika nycklar? Låt säga en till mig och en till sambon.

The Weasel
2010-03-04, 19:16
Najs! Funkar det att para två olika inställningar till två olika nycklar? Låt säga en till mig och en till sambon.

Japp!!! Ska fungera. Hade nämligen elstolar med minne i min förra bil, en Oct2 2006:a.

Nicke
2010-03-04, 20:18
Va najs! Tack för infon! Jag å sambon har ju stolen RÄTT så olika... :)

Solid
2010-03-04, 20:43
Va najs! Tack för infon! Jag å sambon har ju stolen RÄTT så olika... :)

Haha, samma sak här. Om hon glömmer dra bak stolen (och jag missar att den inte är tillbakadragen och hinner kasta mig in i bilen) så fastnar jag med låret mellan ratten och sätet... :D

juanito
2010-03-04, 21:24
Har ju turen att vara gift med en riktigt lång tjej.
Vi justerar bara ryggstödets lutning några grader, när vi skiftar förare.

Solid
2010-03-04, 21:59
Då har du tur! Min sambo har samma midjemått som jag - har låromkrets... ;)

Chippe
2010-03-05, 21:09
Min sambo är rätt liten också.... Och jag är juh själv 2m...... Men jag har "tur" hon har inte ens körkort *hehe*

Det stod en Superb combi i Haninge C idag, den är bra jäkla najs :)
En sådan med V6an 4x4, DSG m.m. m.m. Sänkt med större fälgar *dreggel*

TomasG
2010-03-12, 16:42
Beställde en Superb kombi 2.0 TDi 170hk i december åt styvfarsan.

Kessy kommer mot sommaren o finns inte ännu.. lite surt..

Tog vit med sportchassie, panoramatak, 18'' dvd/navi, DSG med paddlar, launge step, park assistans, skinn/mocka, elstolar med minne mfl...

Kommer förhoppningvis inom 2v.. Blir nog bland de första som rullar med glastaklucka... :P

FilipM
2010-03-14, 23:25
Du får gärna posta lite bilder på den när den kommer.
Den är grymt snygg i vitt.

FilipM
2010-03-14, 23:25
Du får gärna posta lite bilder på den när den kommer.
Den är grymt snygg i vitt.

TomasG
2010-03-16, 13:34
Det kan jag göra..

Ska "modda" den lite fort först..

Sket i sunset då jag ska tona alla 7 rutor runt om, och på nuvarande Octavia 08:an jag har vart det "ingen" bra med org tonat + främre toning.

De flesta ser inte det, men jag vet om en nyansskillnad på rutorna.

Så det blir steg ett ihop med få på svart film på taket, så hela taket blir svart, inte bara där det är glas. Bilen lackbehandlas samidigt. Rullar nog från affären till Mr Cap, där all behandling o toning ska göras.

Sen så letar jag efter ett par 20'' svarta fälgar... Se vad som hittas.. :P

The Weasel
2010-03-16, 19:53
Det kan jag göra..

Ska "modda" den lite fort först..

Sket i sunset då jag ska tona alla 7 rutor runt om, och på nuvarande Octavia 08:an jag har vart det "ingen" bra med org tonat + främre toning.

De flesta ser inte det, men jag vet om en nyansskillnad på rutorna.

Så det blir steg ett ihop med få på svart film på taket, så hela taket blir svart, inte bara där det är glas. Bilen lackbehandlas samidigt. Rullar nog från affären till Mr Cap, där all behandling o toning ska göras.

Sen så letar jag efter ett par 20'' svarta fälgar... Se vad som hittas.. :P

Det där kommer nog att bli riktigt snyggt!!! Ser fram emot lite bilder :-)

TomasG
2010-03-27, 21:57
Yes!!

Bilen kommer i veckan.. Onsdag el torsdag får jag hämta den.. :P

6:e april har jag tid på MrCap i haninge för lackförsegling, toning av alla rutor samt svart film på taket..

chrix
2010-03-29, 17:07

Så detta funkar på Alla Elegance? Eller skulle man ha Kessy?
Gör man detta själv eller gör "handlarn" detta?

TomasG
2010-03-30, 16:10
Så detta funkar på Alla Elegance? Eller skulle man ha Kessy?
Gör man detta själv eller gör "handlarn" detta?

Du kan göra det själv...

Står i intruktionsboken hur man gör..

Men har för mig att det var nåt i stil med att du ställer in stolen, speglarna o allt annat som du vill ha det..

Stoppar in nyckeln i tändningen o vrider om den så långt du kan utan att starta bilen. Sen skulle man bara typ hålla in knapp 1-2 el 3 på stolen tills det pep.. Sen var det klart..

//Tomas

micke_petersson
2010-03-30, 17:34
när man ställt in stolen, speglar, tryckt set och den knapp man vill ha den kodad på... så drar man ur nyckel ur tändningen och trycker lås upp knappen... då hör man ett bekräftande pip

chrix
2010-03-30, 18:51
COOLT ;)

Hoppas jag har bestämt mig snart ;)

Solid
2010-03-30, 20:45
när man ställt in stolen, speglar, tryckt set och den knapp man vill ha den kodad på... så drar man ur nyckel ur tändningen och trycker lås upp knappen... då hör man ett bekräftande pip

Det ska bli intressant att se hur de löser det ihop med KESSY. Har du någon förhandsinfo än?

maverick
2010-03-30, 20:47
Även med KESSY sänder nyckeln en transponderkod till bilen. Kan ju ta inställningarna då också.

Solid
2010-03-30, 22:27
Jo, självklart bör det funka med KESSY.

Tänkte bara rent praktiskt hur det skulle bli om t.ex. två nycklar närmar sig bilen, låser den som kommer i kontakt med bilen först upp och ställer in stolen och sen när nästa nyckel kommer i kontakt med bilen så justeras stolen igen och man sitter där med ansiktet mot rutan... ;)

maverick
2010-03-31, 01:11
Hehe, jobbigt läge då, du. Men du kan ju alltid trycka på knappen för din inställning, så slipper du lukta på framrutan.

TomasG
2010-04-01, 17:21
Fick bilen i förmiddags..

Ska försökta ta lite bilder i helgen o lägga upp..

Chippe
2010-04-01, 17:34

Sweet, då får du ta och komma till nån träff vid vega baren i vår/sommar också

secret692
2010-04-01, 17:49
Vega baren vega baren. Dags att vigda vyerna lite hihi. Vi kan ta Leons i Norrköping annars....

The Weasel
2010-04-01, 22:41

Grattis och lycka till med bilen!!!

Ser fram emot lite bilder på pärlan :-)

TomasG
2010-04-07, 00:29
Vega baren vega baren. Dags att vigda vyerna lite hihi. Vi kan ta Leons i Norrköping annars....

Jag är på Vegabaren hela tiden.. Dock oftast med hoj.. ;)

Nu väntar jag på att få bilen åter från Mr Cap.

Fälgarna beställda, borde få de senast nästa vecka.. :)

TomasG
2010-04-09, 17:19
Toningen och lackbehandlingen klar.

Taket fick de inte tid för, så det kommer så snart de kan.

20'' bör landa i brevlådan nästa vecka.. Snart fit-for-fight.. :)

bassebas
2010-04-09, 21:29

Brevlådan? Uppblåsbara fälgar?

När kommer bilder?

The Weasel
2010-04-10, 00:00
Brevlådan? Uppblåsbara fälgar?

När kommer bilder?

Kanske stor brevlåda ;-)

chrix
2010-04-11, 08:47

Nyfiken på vad du har köpt för bredd och ET?

TomasG
2010-04-11, 11:59
Nyfiken på vad du har köpt för bredd och ET?

Det blev TSW Legend Black 20x8,5 ET45

http://www.landsbygdsdemokraterna.se/bil/html/svfalg/TSW_Legend.jpg

Fick fälgarna igår... Nu väntar jag bara på däcken (235/30/20) som är på väg med bussgods.

Så under veckan kan ni få ett foto.. ;)

FilipM
2010-04-11, 17:32
Vi väntar med spänning:)

TomasG
2010-04-11, 20:19
Eftersom ni är en sån oootrolig bra publik så ska jag dela med mig lite bilder trots att bilen inte är "klar"

Så här såg den ut när vi hämtade den:

http://www.exepta.se/superb5.jpg

Svarta är "gamla" bilen, vita den nya. (vinterfälgar på båda)

Så här ser den ut idag:

Skillnaden är att Superben fått 35% toning alla rutor runt om även om det kanske svårt att se.

http://www.exepta.se/superb4.jpg

http://www.exepta.se/superb3.jpg

http://www.exepta.se/superb2.jpg

http://www.exepta.se/superb1.jpg

Väntar på sommarsulor till båda bilarna.

The Weasel
2010-04-11, 20:22
Japp ska bli spännande att få se dom monterade. Dom ser riktigt snygga ut på bilden.

chrix
2010-04-12, 09:49
Nice!!!!
Du har Sportchassi va?
Ska bli intressant att se hur gott om plats det blir med dom Hjulen.
Jag har tänkt att sänka min med H/R 40mm sats och kommer nog ha ET40, hoppas dom inte tar emot i stärmarna.

TomasG
2010-04-12, 11:08
Nice!!!!
Du har Sportchassi va?
Ska bli intressant att se hur gott om plats det blir med dom Hjulen.
Jag har tänkt att sänka min med H/R 40mm sats och kommer nog ha ET40, hoppas dom inte tar emot i stärmarna.

Yes!

Det är org sportchassie på både svarta och vita.

Till den svarta har jag dock beställt en coilovers sats.. :P

TomasG
2010-04-13, 15:22
Nu är däcken monterad på fälgen...

Ska monteras på bilen i eftermiddag...

Jäkla va folk det är som ska byta till sommardäck denna vecka.. rena hysterin..

Mikael1977
2010-04-13, 16:39
Sjukt snyggt skepp du har hämtat!
Passade fint i vitt ;)

Chippe
2010-04-13, 18:29
Ja superben är snyggast i vit.... Synd att jag intalat mig själv om att jag inte ska ha en vit bil som nästa bil ;)

dooley
2010-04-18, 21:50
Regga mig på forumet här idag eftersom jag inom de närmaste dagarna ska beställa en Skoda Superb Combi (har aldrig ägt en Skoda tidigare). Bilen är ju fantastiskt snygg och kunde väl aldrig drömma att jag skulle beställa en Skoda. Har provkört en demobil i Borlänge och både jag och frugan blev helsålda på bilen TDI CR 170 DSG6-automat. Skulle gärna vilja ha panoramafönstret men säljaren sa att den tar 6 cm(?) på takhöjden och är du 185 cm eller över så får du "huka" huvudet i baksätet. Är det verkligen så illa? Det finns ju inga bilar att prova detta på hos bilhandlarna.

dooley
2010-04-18, 21:53
Vad kostar det att mörka ner rutorna (inkl panoramafönstret) + en lackbehandling som du ThomasG har beställt?

TomasG (http://www.rsklubben.se/vb/member.php?u=1195)
Jag är Ganska ny här...
http://www.rsklubben.se/vb/images/misc/level/red_left.gifhttp://www.rsklubben.se/vb/images/misc/level/red.gifhttp://www.rsklubben.se/vb/images/misc/level/red_right.gifhttp://www.rsklubben.se/vb/images/misc/level/green_left.gif http://www.rsklubben.se/vb/images/misc/level/green.gif http://www.rsklubben.se/vb/images/misc/level/green_right.gif

Reg.datum: Mar 2010

http://www.rsklubben.se/vb/images/icons/icon1.gif

20'' bör landa i brevlådan nästa vecka.. Snart fit-for-fight.. :smile:

sad_ant
2010-04-18, 22:14
Har inget svar på dina frågor men jag kan berätta att det var 4 veckor längre leveranstid på panoramataket när jag beställde.

maverick
2010-04-18, 22:37
Jag kan intyga att takhöjden inte är så bra som den borde i baksätet. Tar du sedanen kan man inte vara över 1,75 bak, om man ska sitta rakt i sätet.

dooley
2010-04-19, 10:14
"I sedanversionen är takhöjden bara normal men här i Combi kan 182 centimeter reporter konstatera att huvudet går fritt med säkert 5-6 centimeters marginal! Dock måste här kompletteras med en varning. Den som faller för frestelsen att välja till det nya panoramasoltaket tappar riktigt mycket - ja, ovanligt mycket- takhöjd! Bredden är fortfarande högst normal, men tre vuxna får allt plats"

Synd om det inte går att beställa det läckra panoramafönstret p.g. av det snor för mycket av takhöjden i baksätet.

Väntar fortfarande på kommentarer från Er här som har en sådan bil.

Chippe
2010-04-19, 12:51
Min morfar hade en Peugeot 407 SW.

Den hade stort panorama tak, den snodde så mycket takhöjd bak att jag knappt kunde sitta där (2m lång)

TomasG
2010-04-19, 14:51
Vad kostar det att mörka ner rutorna (inkl panoramafönstret) + en lackbehandling som du ThomasG har beställt?

Hm.. Det är lite svårt att svara på eftersom jag känner ägarna sen flera år tillbaks. Så jag fick givetvist ett bra pris.. :P

Panoramataket är redan lackad från fabrik.

Jag valde bort fabrikstoningen på sidorutorna mot film istället för att få samma nyans på alla rutorna runt om.

chrix
2010-04-19, 15:25
Inga bilder på gång Tomas?? ;)

TomasG
2010-04-19, 17:05
Inga bilder på gång Tomas?? ;)

Ingen föränring skedd ännu.... ::(

Skulle få på fälgarna, men då saknades det de 4 plast centrum ringarna.

Åkte till intera, men de hade bara 2 hemma och skulle beställa mera.

Så nu väntar jag på dessa centrumringar ska komma så jag kan få på fälgarna...

skallie
2010-04-19, 20:41
Jag kan intyga att takhöjden inte är så bra som den borde i baksätet. Tar du sedanen kan man inte vara över 1,75 bak, om man ska sitta rakt i sätet.

Jag var spekulant på en Nissan Cherry med orginal sollucka en gång i tiden, men jag slog huvudet i taket eftersom jag är "hela" 174 cm lång.
Köpte en Cherry som jag eftermonterade sollucka i istället.

TomasG
2010-04-20, 17:11
Såååå... Lite uppdateringar...

Fälgar på + tvätt av bil. Nu är det bara svarta filmen på taket som återstår.

http://exepta.se/superb6.jpg

http://exepta.se/superb7.jpg

http://exepta.se/superb8.jpg

http://exepta.se/superb9.jpg

http://exepta.se/superb10.jpg

http://exepta.se/superb11.jpg

Solid
2010-04-20, 17:43
Mycket snyggt!

MEN, det är nästan spöstraff på mobilkamerabilder (speciellt av en sådan usel sort ;)) med ett sådant vackert motiv.

TomasG
2010-04-20, 18:08
Mycket snyggt!

MEN, det är nästan spöstraff på mobilkamerabilder (speciellt av en sådan usel sort ;)) med ett sådant vackert motiv.

Man tar vad man har.. ;)

Väntar på att min ska bli klar sen tänkte jag antingen komma till någon träff o få bilarna fotade alt fråga nån fotograf om de orkar plåta några bilder.. :P

The Weasel
2010-04-20, 22:43
Såååå... Lite uppdateringar...

Fälgar på + tvätt av bil. Nu är det bara svarta filmen på taket som återstår.

http://exepta.se/superb6.jpg

http://exepta.se/superb7.jpg

http://exepta.se/superb8.jpg

http://exepta.se/superb9.jpg

http://exepta.se/superb10.jpg

http://exepta.se/superb11.jpg

Riktigt snygg!!! Fälgarna sitter verkligen som en smäck på din bil.

chrix
2010-04-20, 23:15
Nice!!!

Har du lust att uppskatta åt mig om det skulle gå att sänka bilen 40mm istället för Sportchassit och ändå ha fälgar med ET 40 och samma storlek annars?

TomasG
2010-04-21, 12:16
Nice!!!

Har du lust att uppskatta åt mig om det skulle gå att sänka bilen 40mm istället för Sportchassit och ändå ha fälgar med ET 40 och samma storlek annars?

Hm... Jaaa..

Det är ET45 på dessa fälgar o det är nog så att de precis skulle klara sig om de inte slår i vid sänkning. Det finns ju nån cm att ta på. Det är mer kritiskt fram än bak.

chrix
2010-04-21, 15:08
Ja det hade ju varit bättre om det hade varit ET 50 istället, för det ser ut som hjulen hamnar rätt långt ut i hjulhusen, fast har hört att Möller Bil i Eskilstuna har haft på Fälgar med ET 38 på deras Superb med Sportchassi..Attans att dom fälgarna jag var sugen på bara fanns med ET 40 :(

TomasG
2010-04-21, 21:06
Ja det hade ju varit bättre om det hade varit ET 50 istället, för det ser ut som hjulen hamnar rätt långt ut i hjulhusen, fast har hört att Möller Bil i Eskilstuna har haft på Fälgar med ET 38 på deras Superb med Sportchassi..Attans att dom fälgarna jag var sugen på bara fanns med ET 40 :(

Intera i stockholm kan modda fälgarna åt dig. Men det är säkert inte billigt! :mrgreen:

http://www.intera-sverige.se/

chrix
2010-04-21, 22:38
Tackar, men då blir det nog lite väl dyrt för dom billiga fälgarna.. ;)

Men önskar dig lycka till med bilen och fälgarna, mem hör du någon som fått plats med andra fälgar så säg gärna till ;)

Chippe
2010-04-22, 00:50
Man tar vad man har.. ;)

Väntar på att min ska bli klar sen tänkte jag antingen komma till någon träff o få bilarna fotade alt fråga nån fotograf om de orkar plåta några bilder.. :P

Fotografering kan vi alltid lösa :)
Vi är några glad fotoamatörer i klubben som kan hjälpa dig.

TomasG
2010-04-22, 11:47
Tackar, men då blir det nog lite väl dyrt för dom billiga fälgarna.. ;)

Men önskar dig lycka till med bilen och fälgarna, mem hör du någon som fått plats med andra fälgar så säg gärna till ;)

Tips är att skaffa Coilovers annars... V-maxx är rätt prisvärda.

Då kan du sänka tills det tar i sen höja ett par mm... På så sätt får du fälgarna du vill ha o sänkning oxå...

Till octavian konstar V-maxx från 3800:-

chrix
2010-04-23, 00:23
Nej jag vill inte köpa Coilover till Superben...
Men du får hålla ögon öppna och även kika mer på din bil och mäta/uppskatta om 5 mm längre ut skulle gå på något sätt ;)

TomasG
2010-05-06, 00:27
Så... Nu är svarta taket på..

Har inte hunnit tvätta el tagit bra bilder, men här kommer några preview..

http://www.exepta.se/superb12.jpg
http://www.exepta.se/superb13.jpg
http://www.exepta.se/superb14.jpg
http://www.exepta.se/superb15.jpg

Solid
2010-05-06, 01:10
Ser schysst ut!

juanito
2010-05-06, 09:53
Såååååååååå ja!

Mikael1977
2010-05-06, 10:04
Riktigt snyggt med svart tak!

Edit: Är det föresten inte läge att slänga på vitt tak på Octavian nu? ;)

TomasG
2010-05-06, 10:10
Riktigt snyggt med svart tak!

Edit: Är det föresten inte läge att slänga på vitt tak på Octavian nu? ;)

Funderar på göra hela bilen mattsvart istället.. :P

Svåra val i livet... :)

http://www.autostripe.se/galleri/Mercedes_C63_AMG_02.jpg

The Weasel
2010-05-06, 22:35
Kan bara hålla med här.... Riktigt snyggt det blev med svart tak :-)

juanito
2010-05-06, 22:47
"I sedanversionen är takhöjden bara normal men här i Combi kan 182 centimeter reporter konstatera att huvudet går fritt med säkert 5-6 centimeters marginal! Dock måste här kompletteras med en varning. Den som faller för frestelsen att välja till det nya panoramasoltaket tappar riktigt mycket - ja, ovanligt mycket- takhöjd! Bredden är fortfarande högst normal, men tre vuxna får allt plats"

Synd om det inte går att beställa det läckra panoramafönstret p.g. av det snor för mycket av takhöjden i baksätet.

Väntar fortfarande på kommentarer från Er här som har en sådan bil.
Ärligt talat så skiter jag i takhöjden i baksätet...
Jag sitter aldrig där! :mrgreen:
Skulle jag få pengar över, skulle jag genast beställa en Superb Combi med glastaket!

micke_petersson
2010-05-07, 18:25
Levererade en med glastak i måndags... och innan jag gjorde detta jämförde jag takhöjden med en utan glastak...

jag är 180 cm lång eller kort.. kalla det vad ni vill... jag tycker defintivt inte att det känns som det är för lågt eller liknande... märkte ingen direkt skillnad...

chrix
2010-06-02, 21:21
En ny fälgfråga pga att det inte gick att få hem "mina" fälgar :(

Har hittat fälgar som är 9" breda och har et 48.

Så OM det nu hade gått att ha 8½ breda med et40 så ska ju dessa klara skärmkanterna iaf, MEN hur mycket plats finns det inåt mot fjäderben och dyl?