handdator

Visa fullständig version : Vågar man chippa Fabia RS till 190hk?

Locos
2008-03-05, 03:51
Jag har mestadels funderat på att chippa min Fabia RS till ca 160hk. Men jag måste erkänna att jag sitter och dreglar när jag tänker på att v-tech kan chippa den till 190hk. Nu till frågan och det är hur skadligt, så att säga, det är för bilen? Hur länge håller kopplingen och växellådan egentligen med? Jag är inte intresserad av att köra några rödljus race på regelbunden basis utan kommer att köra normal brukskörning den största delen av tiden. Men frågan är om bilen håller ihop de gånger man nu kör lite hårdare med den? Att få hälften av hästkrafterna till mot var där är original säger mig att motorn måste gå rätt hårt.

Hur fungerar det med motorkuddarna och bussningarna? Bilen är helt original annars....

RS Racer
2008-03-05, 04:24
Jag kör med Extrem chipet i min "lite" mer på ställd :) pga annan ic, avgassystem och andningsväg :)

Kan väl säga som så att jag kört 2 600mil med bilen utan några större problem, men problem kommer säkert typ koppling motorkuddar och bussningar..

V-Tech kan ställa in ditt program lite snällare så den passar dig och bilen bättre :)

Tycker helt klart att du skall välja V-Tech!!

//Andreas

Karlzzon
2008-03-05, 07:37
Jag har åkt både 190hk och 170hk varianten!! och skall du inte jaga tider på strippen så kan du välja 170hk!!! sliter lite mindre matrialet och går lite snålare=ryker lite mindre!! Jag rekomenderar Vtech 170hk i fabia RS

oskar02
2008-03-05, 18:16
Ja ! Men det sliter på kopplingen, och det durrar vid full patte i motorkuddarna.

Har kört V-tec etrem ca3500 mil.

Fabia RS -04 186/440.