handdator

Visa fullständig version : skyddsplast under IC??

antejasse
2010-02-27, 00:44
Hej jo de är så att när jag var på väg hem ikväll från jobbet så låg jag på motorvägen och bara kände att jag behövde gasa av mig lite så när en fin raka dök upp så växlade jag ner och tryckte på. när jag kommer upp i ca 150 km/h så började de skrapa rätt mycke från höger fram, förstog direkt att de var nån plast som hade lossnat så jag stannade vid närmaste mack och kollade under, de visade sig att de var plast skyddet längst till höger längst fram som hade lossnade och vikit sig bakåt.(sett om sitter i förarstolen) antar att ICn sitter ovanför där. Nu till min fråga: vad händer om jag tar bort plast biten?? kommer jag att skada ICn eller är de lugnt? hur långt upp sitter ICn i förhållande till plasten?

Om de är jätte akut att skaffa ett nytt skydd så undrar jag om jag måste åka till skoda och isof vad kostar de?

antejasse
2010-02-27, 17:22
jaja man fick inte mycke hjälp här inte... problem löst (hoppas jag).... eftersom ett fäste hade gått av på plast skyddet så borrade jag hål i fronten och plastbiten, sen najade jag fast den med tjock ståltråd. Och jaa ICn sitter ovanför där.... ganska nära också så de är nog inte smart att köra utan skydd!!

maverick
2010-02-28, 21:33
Du bör ersätta den. Plasten agerar som skydd dels för IC och dels för övriga delar i motorn.

antejasse
2010-03-01, 20:05
Du bör ersätta den. Plasten agerar som skydd dels för IC och dels för övriga delar i motorn.

joo den kommer ersättas när de blir dags för servis om ca 1000 mil.... just nu sitter den bättre än orginal tills den tjocka ståltråden har rostat sönder.... men den borde hålla tills i sommar/höst ialla fall.... om inte sätter jag dit ny ståltråd! ;)