handdator

Visa fullständig version : *PROB LÖST?*Fjäder gått av?! felkod,luft.

jiMz
2008-03-08, 16:42
"Hej alla glada.. Har fått en felkod som säger:

16795 P0411 035
sekundärluftsystem
genomströmning defekt

Nån som vet va de kan vara? liknande?

Må väl!"

Vah kan ja ha löst problemet? (stor meckarn :p)
Nämligen 2v sen kollade jag runt all slangar var en klämma som satt dåligt... Men motorlampan lös ändå fast bilen har gått som ett spjut..
Dock kom jag på mig sj att ja ska ju lossa polen på batteriet för att släcka lampan(!!!)
För att se ifall den börjar lysa igen. Nu har 2 dagar gått och inte en (motor)lampa lyser så lång ögat når! Men bilen går inte så jäävla bra som den en gång gjorde :roll:

Ripster
2008-03-08, 20:02
http://www.google.se/search?source=ig&h ... +com&meta= (http://www.google.se/search?source=ig&hl=sv&rlz=&q=16795+P0411+035+vag+com&meta=)

jiMz
2008-03-09, 21:07
Ska väl dyka ner i motorn o felsöka..
Men kom på en annan intressant grej.. Bilen låter som den hade öppet luftfilter.. pyser ganska bra :mrgreen: :shock:

juanito
2008-03-09, 22:54
Men kom på en annan intressant grej.. Bilen låter som den hade öppet luftfilter.. pyser ganska bra :mrgreen: :shock:
Snackar du inte om dump nu?

maverick
2008-03-10, 07:21

Öppet filter ger ofta pysljud med original dump, eftersom filterboxens dämpande funktion försvinner.

Chippe
2008-03-10, 07:54

Öppet filter ger ofta pysljud med original dump, eftersom filterboxens dämpande funktion försvinner.

Jo tack! Det har jag märkt :P först hör man insuget arbeta med ett härligt sugande ljud och när man släpper gasen så pyser det rätt gött.
Det är ett vanebildande ljud, man gasar extra bara för att få höra :)

jiMz
2008-03-10, 16:42
Ja men nu är ju de konstiga att jag verken har öppet luftfilter eller bytt dump..
(hade öppet luft filter en gång i tiden. visslade så fint tills lmm hade pajjat då va de inte som musik i mina öron längre...)
Så hur kommer det sig att de låter likadant nu då? :S

Cyrre
2008-03-10, 19:32
Låter det när du släpper på gasen eller pyser det medans du belastar motorn?

jiMz
2008-03-13, 19:24
Låter när jag släppt!

Men va i grönaste, tjejjen ringde från jobbet o sa att de låter som nån slår trummor i bilen..
Precis varit på GDS och spanade in höger hjulhus fram... Fjäder jäveln har gått av. Första 70mm..

FAN!

Theo 4x4
2008-03-22, 20:28
angående felkoden sekundärluft så är det troligen sekundärluftpumpen som är paj...har haft det själv ;)