Visa fullständig version : Plocka ur bakrutor
George_RS
2008-03-09, 21:42
ja helt enkelt så är frågan hur man går lättast tillväga för att plocka ur bakrutorna på en octavia rs -02...
tänkte göra detta för att tona dom :P
Måste man plocka ur dom vid toning?
Kanske är olika för olika slags tillvägagångssätt eller?
Dock en intressant fråga då jag också behöver veta det inför toning på min bil :).
George_RS
2008-03-09, 22:17
Måste man plocka ur dom vid toning?
Kanske är olika för olika slags tillvägagångssätt eller?
Dock en intressant fråga då jag också behöver veta det inför toning på min bil :).
måste o måste är väl lättast o få ett bra resultat utan bubblor då...
maverick
2008-03-10, 08:27
Normalt gör man inte detta. Rutor tonas på plats. Annars får du ett helvete att få ut dem hela då de sitter limmade.
De i dörrarna kan man plocka ut "enkelt". Köp en Haynes-bok.
George_RS
2008-03-10, 15:33
Normalt gör man inte detta. Rutor tonas på plats. Annars får du ett helvete att få ut dem hela då de sitter limmade.
De i dörrarna kan man plocka ut "enkelt". Köp en Haynes-bok.
jo menade bara hur man plockar ut rutorna i bakdörrarna de andra 3 rutorna tar jag på plats men de som skall hissas upp o ner vill jag gärna ha ur så man ser att de blir riktigt så inte hela skiten rivs loss första gången man hissar ner rutan :?
tänkte om ngn kunde beskriva lite snabbt bara hur man lättast går tillväga så jag slapp o köpa en haynes bok :S
ta bort dörrklädsel , alla lister runt rutorna hissa rutan så att du ser 2 skryvar, skryva loss dem, ta ut rutan mot kupen så slipper du få repor, den lilla vent rutan bak sitter en liten torks upp till under listen ta bort den så lossnar vent rutan lycka till . mvh jarmo
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.