handdator

Visa fullständig version : Någon som handlat av Shuwantera?

Joakim
2008-03-09, 23:22
En kompis vill handla av dessa:
http://shuwantera.se/
Någon som känner till dem?

Lorre
2008-03-10, 01:09
Jag var inne hos dom i Tullinge i lördags och beställde en uppsättning 16" ultraleggera. Dom skall ringa mig imorrn (måndag) och tala om hur lång tid det tar, pris etc. Får se hur det artar sig.

anderzxb
2008-03-14, 04:09
skulle också vilja veta det!

Är intresserad av en fälg dom har :)

Lorre
2008-03-14, 16:46
Som sagt, jag var inne och beställde ultraleggera i 16".
Dom skulle höra av sig på måndag (fredag idag). Skickade mail till dom igår och undrade hur det gick.
Fick till svar:
Kan du skicka bild på fälgen, vet inte riktigt vilken det är.

Ehhh....

Nåja, jag skickade en länk till ultraleggeran på Oz hemsida.

Får se hur det artar sig nu...

anderzxb
2008-03-14, 20:23
det låter ju klart inte så seriöst kanske.. nåväl dom har en fälg i lager som jag är intresserad av :)

Lorre
2008-03-14, 20:33
Nää, verkligen inte. Tur att dom ligger i Tullinge 5 min från där jag bor. Vet inte om jag hade vågat handla av dom online hehe.
Men det spelar ingen roll, andra firmor kan inte få fram mina fälgar just nu heller. Har inte direkt bråttom. Kan dom fixa dom inom en månad och har lägsta pris så handlar jag av dom.

anderzxb
2008-03-27, 17:15
Hur gick det lorre??

fått några fälgar än?

Lorre
2008-03-28, 19:56
Nää, dom har inte svarat. Tänkte dra förbi nu i helgen o se vad fan som händer hehe.
Dock så har jag frågat 2 andra ställen om samma fälg och det verkar inte finnas nånstans på lager i sverige för tillfället.
Dom har nog inte blivit levererade från fabrik än antar jag. Fast det börjar bli dags för sommarsulor...

Lorre
2008-04-30, 17:27
Eftern en månad så sitter äntligen mina 16" Ultraleggera på min bil.

Det verkade som ett missförstånd skett mellan oss, då en annan person beställt 16" Ultraleggera av dom ungefär samtidigt som mig.
Vilket förmodligen resulterade i att han fick dom fälgarna jag hade beställt.

I all fall så jag var inne i måndags och vi gjorde beställningen på plats med specialfälgar.
På onsdag ringde killen. Jag åkte in 2 timmar senare och satte på skiten =)

Kostnaden gick på 8500:- med montering klart på bil. (tilläggas bör att däcken som sitter på nu satt på orginalfälgarna innan. Så det var ju lite mer jobb för dom)

Nu i efterhand tycker jag att det var värt det, mycket bra pris, även om fälgarna i sig är skitdyra.
Andra billigaste jag hittade var en internetfirma som sålde fälgarna för 8600:- och då hade det tillkommit 500-800 för montering hos närmaste däcksnisse.

Totalt sett kan jag rekommendera Shuwantera i alla fall.

imported_jonis
2008-05-01, 12:03
Jag köpte sommardäck där.

Dom verkar ha mycket att göra men jag tyckte service och sånt var helt ok.

Priset var rätt från början men efter en liten fråga om priset gick dom ner 100:-per däck.

Sen har dom ett shysst demorum med massa fälgar.

J