handdator

Visa fullständig version : Trim till 2010 RS TDI DSG

dobber
2010-05-23, 15:59
Tjo,

Vad ska man ha för trim till denna bil? Jag köpte min för några månader sedan och är mycket sugen på att hetsa upp hästarna lite i den, men hittar inget på vtechs hemsida om att dom säljer något trim till denna bil.. Finns det inget trim till CR-motorn med DSG än?

//Jocke

Soulman
2010-05-23, 20:53
Tjo,

Vad ska man ha för trim till denna bil? Jag köpte min för några månader sedan och är mycket sugen på att hetsa upp hästarna lite i den, men hittar inget på vtechs hemsida om att dom säljer något trim till denna bil.. Finns det inget trim till CR-motorn med DSG än?

//Jocke

Trimmet gäller väl ändå motorn oavsett växellåda. Har inte Vtech trim till TDI CR-motorn menar du? I så fall är det säkert samma fil som till vanliga TDIn.

raggar68
2010-10-19, 20:01
väntar själv på att vtech skall lösa problemet med RTS till ecu med sk. "tuning protection" för då slår jag till direkt. Man hör/läser nästan uteslutande bara bra saker om vtech så valet är enkelt för min del

/r

raggar68
2010-11-05, 21:07
Jag har varit i kontakt med OBD-tuning (Optican) i Tyskland och dom påstår sig kunna trimma så gott som alla bilar via obd, även ecu med så kallad "tuning protection" klarar dom via obd utan att demotera ecu mm. Min Passat 2.0TDI 170 från september där alla andra jag varit i kontakt men går bet, fixar dom via obd! Inom någon vecka har dom även klar sin "FlashBooster" hand enhet så man kan göra det själv samt ladda tillbaka orginal osv. Denna finns redan i dag till bla 2.0TFSI för 499 euro via obd! Någon som hört något om dessa?

rc30
2011-11-09, 21:00
Noe nytt om dette , finnes det RTS til denne nå??