handdator

Visa fullständig version : HJÄLP! Aux adapter i -06 får inte igång

kwest
2010-06-17, 21:53
Håller snart på att bli tokig!
Köpte en aux adapter (http://www.connects2.co.uk/c2search.aspx?catID=42&manID=229&modID=552) till min octavia -06, pratade med en leverantör inom bil hifi så den ska fungera till min stereo (stora stereon utan nav.)

Problemet nu är att jag har kopplat in allt precis som det ska vara, jordat och allt är helt enligt bruksanvisning MEN;

Vad ska hända när jag kopplar in en mp3 och trycker play?
Det finns ju liksom ingen source knapp att komma in på AUX, hittar bara det som kallas "aux on/off & aux vol."

Hjälp? :(

Chippe
2010-06-17, 22:00
Prova att trycka på cd två gånger (inte för snabbt), så aktiverar man AUX i 07- och framåt.

kwest
2010-06-18, 00:21
Har prövat det, och allt annat känns det som :(
Det verkar ju bara vara någon inställning i stereon, tror ni Skoda kan veta hur man löser problemet?

jocke721
2011-06-09, 21:39
Såg den här tråden först nu!
Ska själv sätta in liknande som dig kwest. Lyckades du komma på hur man byter till AUX?
Cd-knapp två gånger eller ev hålla in knappen kanske?

Bravotwozero021
2011-06-09, 22:56
håller på jag också med min dension gateway 100 men får bara höga frekvenser,.. det jag tror duu har missat är att koppla in jorden? eftersom du har -06 som jag, så antar jag att du har nån slags adapter ? skriv vilken isf så blir det lättare att förklara vad som e fel. :)

jocke721
2011-06-10, 22:53
kopplade in allt igår! fungerar perfekt.
tryck en gång på knapp för cd så blir det cd, en gång till så kommer man till aux (cd-växlaren).

Safrak
2011-07-19, 21:43
kopplade in allt igår! fungerar perfekt.
tryck en gång på knapp för cd så blir det cd, en gång till så kommer man till aux (cd-växlaren).

Tjena hoppar in lite här så här på efterhand...

Jag undrar om man kan köpa en sån rackare i sverige eller måste man beställa från ebay eller nått sånt ?? MVH

jocke721
2011-07-19, 21:52
Tjena hoppar in lite här så här på efterhand...

Jag undrar om man kan köpa en sån rackare i sverige eller måste man beställa från ebay eller nått sånt ?? MVH

Går bra att beställa från Sverige. Jag beställde från http://www.nascom.se/ är nöjd!

Safrak
2011-07-19, 23:06
Går bra att beställa från Sverige. Jag beställde från http://www.nascom.se/ är nöjd!

Ursäkta men jag är lite korkad men vilken tog du DMC eller DMC II ?

Och 8 eller 12 pin ?

jocke721
2011-07-19, 23:40
Ursäkta men jag är lite korkad men vilken tog du DMC eller DMC II ?

Och 8 eller 12 pin ?

ingen fara! var lite vilsen i början jag med. beror på vad du har för stereo i din bil. Jag har den som heter Skoda Stream. Då skulle det vara 12 Pin. tog den med artikel nr 62202

Safrak
2011-07-20, 00:29
ingen fara! var lite vilsen i början jag med. beror på vad du har för stereo i din bil. Jag har den som heter Skoda Stream. Då skulle det vara 12 Pin. tog den med artikel nr 62202

Okey ingen aning vad jag har för stereo men jag får kolla på det men kör du med 3,5 mm aux eller med Iphone kabeln och hur tycker du att det funkar isåfall ?

jocke721
2011-07-20, 00:35
Okey ingen aning vad jag har för stereo men jag får kolla på det men kör du med 3,5 mm aux eller med Iphone kabeln och hur tycker du att det funkar isåfall ?

Lättast är att gå ut till bilen och kolla, står uppe i högra hörnet på min stereo.

jag själv använder nästan enbart 3,5 mm aux då jag inte har någon ipod/iphone. Kör spotify från mobilen, klockrent! :)

har testat med iphone också, ingen direkt skillnad vad jag kan märka.
Kvalitén blir som det brukar vara med aux, man kan spela rätt högt utan problem, men aux kommer aldrig gå att jämföra med cd, så förvänta dig inte något sådant.

Safrak
2011-07-20, 00:41
Lättast är att gå ut till bilen och kolla, står uppe i högra hörnet på min stereo.

jag själv använder nästan enbart 3,5 mm aux då jag inte har någon ipod/iphone. Kör spotify från mobilen, klockrent! :)

har testat med iphone också, ingen direkt skillnad vad jag kan märka.
Kvalitén blir som det brukar vara med aux, man kan spela rätt högt utan problem, men aux kommer aldrig gå att jämföra med cd, så förvänta dig inte något sådant.

Okey aa det va spotify jag tänkte använda mej av dock på min iphone :D
Men vad menar du med att det inte är som cd menar du att kvaliten på cd är mycket bättre än på aux ? och varför är det så ? för på min sony stereo jag har i saaben är med cd,aux och usb och jag märker ingen skillnad på dom 3 förutom att cd skivorna blir repiga och hackar efter ett tag :P

jocke721
2011-07-20, 11:41
Okey aa det va spotify jag tänkte använda mej av dock på min iphone :D
Men vad menar du med att det inte är som cd menar du att kvaliten på cd är mycket bättre än på aux ? och varför är det så ? för på min sony stereo jag har i saaben är med cd,aux och usb och jag märker ingen skillnad på dom 3 förutom att cd skivorna blir repiga och hackar efter ett tag :P

cd skivor blir alltid mycket bättre om du kör dem som vanligt. de vill säga ca 20 låtar / skiva. inte mp3 kvalité alltså. Då har du ju en cd skiva på 700 mb uppdelad på ca 20 låtar....

Men det blir definitivt bra med aux också, bara den riktigt kräsne som märker skillnad

Safrak
2011-07-21, 13:08
cd skivor blir alltid mycket bättre om du kör dem som vanligt. de vill säga ca 20 låtar / skiva. inte mp3 kvalité alltså. Då har du ju en cd skiva på 700 mb uppdelad på ca 20 låtar....

Men det blir definitivt bra med aux också, bara den riktigt kräsne som märker skillnad

Okey tack för all hjälp :)