handdator

Visa fullständig version : Mini Skåne träff i Ystad lördagen den 12 januari!

RS Bob
2008-01-10, 18:47
Hej!

Tyckte det var ett tag sedan vi träffades!

En gång i månaden om lördagar brukar jag köra ner till Ystad och besöka Spania Bil AB.
Kanske lite sent ute men tänkte att de som är intresserad att komma ner till Ystad och snacka lite skit över en kopp kaffe på Spania Bil är välkomna.
Jag kommer att vara där lördagen den 12 januari 2008 ungefär kl 11:00.
De stänger kl:13.00.

Jag har familjen med mig till Ystad för de ska gå lite i stadskärnan under förmiddagen.
När jag hämtar dem vid 13 tiden så tänkte vi stanna sedan på MC Donalds i utkanten av Ystad (vid E65:an) och äta lunch innan vi åker hem.
De som känner för att hänga med där också är välkomna.

Spania Bil AB´s adress: Syrénvägen 7-9, 27150 YSTAD.

Ni som kommer kan väl meddela här i så fall.

storalillen
2008-01-10, 21:34
datum? hehe

tror inte jag kommer ha tid ändå... nytt jobb, tjej och renovering hemma... phuuu!

RS Bob
2008-01-11, 15:47
Med tanke på att jag skrev att jag var sent ute, förutsätter jag att folk förstår att det är nu på lördag.
Men jag skriver om första inlägget så detta blir tydligare.

RS Bob
2008-01-12, 16:37
Tillbaks från Ystad. Provkörde en Superb och provsatte den nya Fabia Combi.

Åter igen tog Tore på Spania Bil upp om att han ville sponsra och arrangera en RS dag tillsammans med oss på Sturup Raceway.
I första hand vill han veta hur många vi kanske kunde bli och vad banan kostade.
Han berättade också att han hade bra kontakter med Porsche klubben och kanske vi kunde hitta på något ihop med dem.
Något att tänka på.

maverick
2008-01-12, 17:31
Härligt med lite intresse från återförsäljare.

Hade varit kul att ha dagen tillsammas med Porscheklubben, men hur funkar det på bana med så stora effektskillnader? Porscharna lär köra åttor runt oss.

svensson
2008-01-12, 18:22
Snackt med Autoforum skoda i Helsingborg dom var också lite intresserade av ett evnemang

mrc
2008-01-12, 20:58
Hur var Superben att köra? Har åkt en -05 med V6an 1 gång och visst var den rymlig och tyst men jag gillade inte interiören. Skall ju byta till nya Superb i år och den lär ju inte vara sämre att köra.

RS Bob
2008-01-12, 20:58
Angående Superben så kändes den omodern, men den var tyst och kändes riktigt härlig att köra.
Men för min smak hade jag nog tröttnat på den i längden.
Helt klart uppskattade jag min RS på vägen hem.

Angående bankörning: Tore från Spania Bil betonade att ingen tidtagning skulle göras på banan och ingen tävling skulle ske.
För att hanville att ingen skulle behöva åka hem med trasigbil. Samt försäkringen inte gäller vid tävling.

Dock kunde man göra en egen RS-bana utanför och köra på tid eller liknande.
Tore har bra samarbete med handlaren i Helsingborg, så de kommer nog att gå ihop med oss.

mrc
2008-01-12, 21:15
Precis vad jag tyckte oxå. Kändes som om bilen var 15 år gammal, men den nya ser ju riktigt bra ut.

RS Bob
2008-01-13, 00:27
Ja, den gamla superben bygger på vw passat från 1997.
Framför allt reglage, utformning av instrumentpanel och växelföringen kändes gammal.

Men jag kan tänka mig att den nya superben blir en riktig "A6 killer".