Visa fullständig version : Sänknings fjädrar?
anderzxb
2008-03-12, 03:46
Tjenare!
är ute efter sänknings fjädrar till Octavia RS2 kombi. Vart kan jag handla det nånstans? Snacka med en härom dagen han hade H&R fjädrar på sin.. så om nån vet vart jag kan handla det så skriv gärna :)
Mvh anders
Jag vet inte riktigt var alla har köpt sina fjädrar men på http://www.forza.se/ så finns dom bla.
EDIT: Öppna pdf med H&R och kika på artnr. H292601 (Jag tror att det är rätt)
anderzxb
2008-03-12, 09:24
Tackar Chippe!!
Ska mejla dom nu och se vad dom ska ha för 50mm satsen.. :)
Tackar Chippe!!
Ska mejla dom nu och se vad dom ska ha för 50mm satsen.. :)
50mm H292601 2495:- + frakt
anderzxb
2008-03-12, 15:48
Hmm är inte 50 lite mycket?
SEn hur är fjädern uppbyggd fram? är den rak eller är den konisk? för dom den är rak så kan man ju kapa lite på dom som är 35 :)
SEn hur är fjädern uppbyggd fram? är den rak eller är den konisk? för dom den är rak så kan man ju kapa lite på dom som är 35 :)
KÖP nu 50mm satsen denna sänker ca35mm på en RS då den redan är lägre från fabrik.
anderzxb
2008-03-12, 16:00
iaf du säger det så :) Ska ringa till min bror nu så han fixar rabatt till mig :)
Att kapa fjädrar blir sällan riktigt bra.
Fjädringsförhållandet ändras och härdningen kan sabbas, beroende på tillvägagångssätt.
Dessutom kan de "sätta sig" olika efteråt.
Låter som du har haft en Volvo 740:) Kapa fjädrar inte inte alls bra ur många olika perspektiv, som föregående skribent redan varit inne på..
anderzxb
2008-03-13, 00:21
Njae aldrig ägt nån sketen volvo :)
Men jag och brorsan kapade lite i fjädringen fram på hans gamla octavia RS -03a och det funka ypperligt.. vart också HR sänkfjädrar.
Funderar också på att sänka min bil men vill inte att den blir för stötig,vill ju ha lite åk-komfort också,vill inte inköpa ett njurbälte.. ;) Ni som har sänkt era bilar(Octavia II Kombi då) hur blev dom med 18" ?? Annars får jag väl åka ner till dig Anderz och provköra din efter du sänkt den... :D
Jag har åkt i och kört Karlzzons bil... den är sänkt med H&R fjädrar. Kan juh säga att min bil med konidämpare och fjädar är ÄNNU stötigare :P
Jag upplevde det inte som så stötigt iaf.
anderzxb
2008-03-13, 19:34
Jonas : visst kom du men vänta lite tills jag får mina 18" hjul först :)
Chippe : Hehe bra fast iofs så bryr jag mig så mycket om stötighet. känns mer sport om det är stötigt :)
Får väl ta o bli ett par nya för mig med... Satans fjäder som gick av ida....
Försesten fått nått pris på 50mm? Kan tänka mig beställa oxå..
anderzxb
2008-03-13, 23:55
2495 kostade dom tydligen på Forza.se
Jag har en uppsättning H&R sänkningsfjädrar, sänker 50mm(30mm på RS), till octavia 2. Dom har rullat runt 150mil (som nya) tänkt mig 1500:- för dom.
Kan väl tilllägga att bilen inte blir stötig med sänkningsfjädrarna. Bilen är(Octavia RS2) rätt hård i chassit org. och med 18" blir det ju lite till. Men
ni har ju köpt en sportbil, eller hur!!?? ;)
RSdiesel
2008-03-14, 00:55
tjena kolla med http://www.wsrp.se dom har typ alla grejer men kolla allafall
anderzxb
2008-03-14, 02:17
Roxnäs jag skickade PM till dig om dina fjädrar!! har du inte sett det?? är intresserad av dom!
Roxnäs jag skickade PM till dig om dina fjädrar!! har du inte sett det?? är intresserad av dom!
Jag tittade på det senast i dag och har PM:at tillbaka.
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.