Visa fullständig version : Är denna något att satsa på?
http://www.blocket.se/stockholm/Skoda_Fabia_1_9_TDI_RS_0kr_kontant_28566430.htm?ca =15&w=3
Skoda Fabia 1,9 TDI RS
Mätarställning: 11800 mil
Färg: Silvermetallic
Karosseri: Halvkombi
Info: Diesel, Finans ordnas 0kr i kontantinsats fr. 1211kr/mån, 6-vxl manuell, Fullservad - senast Juli 2010, Mappad 200hk ca 500nm, Svensksåld, 16" aluminiumfälgar med sommardäck, Dubbfria vinterdäck på plSportstolar, CD-stereo med JBL 1000w baslåda och 2 slutsteg, Gula ställbara coni-fram, 2.5" avgassystem, Öppet luftfilter, Eibachfjädrar, Race-koppling, Farthållare, Färddator, Elhissar, AC, ESR, ABS, airbags. Bilen säljes för kunds räkning, står ej på plats. Vänligen ring för personlig visning.
Pris: 82 000:-
maverick
2010-07-25, 04:09
Den lär ju röra på sig rätt bra.
En kompis skall annars sälja sin svarta Fabia RS
pm:a för mer info
En kompis skall annars sälja sin svarta Fabia RS
pm:a för mer info
Tack ändå, men jag är mer sugen på denna...
The Weasel
2010-07-25, 16:33
Den lär ju röra på sig rätt bra.
Skulle tro det va.... Sen borde man ju kunna köra den rätt billigt också när man inte är på bushumör ;-)
Skulle tro det va.... Sen borde man ju kunna köra den rätt billigt också när man inte är på bushumör ;-)
Funderar på att byta till en diesel istället...
The Weasel
2010-07-25, 19:05
Funderar på att byta till en diesel istället...
Ja då är ju Fabia RS en perfekt bil. Rolig och ekonomisk :-)
Bara att slå till!!!
Ja då är ju Fabia RS en perfekt bil. Rolig och ekonomisk :-)
Bara att slå till!!!
Problemet är att jag/vi inte har råd med att köpa en bil rakt av, isåfall byta rakt av...
Hur är det med växellådorna på Fabia håller dessa för detta trimmet som där är på denna bilen?
mvh
Karlzzon
2010-07-30, 21:53
Alla dagar i veckan !!!! problemet är kopplingen och motorkuddar!!!! men kör man vettigt inga problem!!!!
Jag skulle dock köra med 20% mindre bränsle ca 175-180hk och ca 430-450Nm då det räcker gott !!!!
(Jag har haft 3 st Fabia RS)
Alla dagar i veckan !!!! problemet är kopplingen och motorkuddar!!!! men kör man vettigt inga problem!!!!
Jag skulle dock köra med 20% mindre bränsle ca 175-180hk och ca 430-450Nm då det räcker gott !!!!
(Jag har haft 3 st Fabia RS)
Okej, men finns det inga vettiga motorkuddar som orkar detta då?
Anledning att jag frågar är att jag är väldigt sugen på just detta objektet eller en annan fabia som är lite vettigt trimmad.
På just denna så är ju kopplingen bytad. Men om den nu skulle rasa så får man ju slänga på någon som orkar med rejält med vrid.
Mycket effekt vill ha mer ;) Om jag nu ska ha en sommarbil med 500-600hk så räcker ju inte 175-200hk som bruksbil men visst det ska ju hålla också.
Har du haft några chippade då? Hur är dom att köra på bana är det fint med lite andra dämpare och annan bromsvätska och belägg?
mvh
Karlzzon
2010-07-30, 22:27
Alla va trimmade på något sätt!! och den senaste va optimerad av vtech och jag hade tillgång till 2 olika program,177hk/432Nm och 189hk/508Nm och körde mest med 177 hästars !!
Vet inte om det har kommit uppdateringar till motorfästena men dom går att fylla med sikaflex för att inte vibrera.
Jag har kört lite bana men hade orginal dämpare och H&R sänkfjädrar.
Vet inte om det har kommit uppdateringar till motorfästena men dom går att fylla med sikaflex för att inte vibrera.
Jag har kört lite bana men hade orginal dämpare och H&R sänkfjädrar.
Okej men det borde ju gå att försöka fixa fram egna fästen då.
Hur betedde den sig på banan då? Menar mest med bromsarna om dom räckte till? Hade du original belägg, skivor?
Tackar så hemskt mycket för snabba och bra svar =)
mvh
Jag kanske har ett byte på en Fabia RS -04, som har rullat 9200 mil. :)
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.