Visa fullständig version : Lås till Baklucka (Hatchback)
Hej alla glada!
Har precis varit och besiktat och den gick igenom utan anmärkningar!! :D
Har ett litet problem. Bakluckan indikerar öppen. Skulle vilja lossa låset för att ta en närmare titt om det går att justera eller om jag behöver byta låset/switchen.
Innan jag börjar riva, är det någon som har lite tips och råd hur man enklast gör utan ett behöva riva allt i smådelar?
Bytte båda på båda framdörrarna i oktober då dom felade. (Bildepån) Är det ett vanligt fel?
Ha det väl med er!
Mvh Björne
maverick
2008-03-14, 12:40
En Haynes-bok är alltid bra när man ska skruva själv.
Du måste plocka bort panelen på insidan av luckan för att komma åt.
Det kanske är så lätt att givaren fastnat.
Rs_Marcus
2008-03-14, 12:49
En Haynes-bok är alltid bra när man ska skruva själv.
Du måste plocka bort panelen på insidan av luckan för att komma åt.
Det kanske är så lätt att givaren fastnat.
Har inget direkt med ämnet att göra men när man köper Haynesbok, ska man köpa för octavia eller finns det en speciell till rs?
maverick
2008-03-14, 13:56
Det är ju en Octavia du har, så...
Rs_Marcus
2008-03-14, 14:49
Det är ju en Octavia du har, så...
Hehe ja klart! Har inte varit och kollat på någon bok än så funderade om det fanns speciellt för rs:en :P
Karlzzon
2008-03-14, 18:12
Hej alla glada!
Har ett litet problem. Bakluckan indikerar öppen. Skulle vilja lossa låset för att ta en närmare titt om det går att justera eller om jag behöver byta låset/switchen.
Innan jag börjar riva, är det någon som har lite tips och råd hur man enklast gör utan ett behöva riva allt i smådelar?
Bytte båda på båda framdörrarna i oktober då dom felade. (Bildepån) Är det ett vanligt fel?
Ha det väl med er!
Mvh Björne
Jag vet vem som besiktigade bilen!!!!!!!!!!! hehe
Hej alla glada!
Ha det väl med er!
Mvh Björne
Jaja, men det där kan väl optikern fixa??? :-)
Hej alla glada!
Ha det väl med er!
Mvh Björne
Ja med... :) :) //Björne
Nu är jag nog lite lat... Men vid en snabb titt på insidan av bakluckan, så hittar jag inga skruvar. Sitter dom under gummina längst upp? Kändes som dom var limmade. Eller snäpper man av insidan?
Ska införskaffa mig en Haynes-bok. Tror det kan vara praktiskt o ha faktiskt. Speciellt när det är sådana här smågrejor som man har tid att fixa själv.
Såg dom tog 345 spänn inkl frakt.
//Björne
maverick
2008-03-15, 14:05
Plasten sitter inte med skruvar. Den är bara tryckt på. Börja nerifrån. Närmast rutan sitter den längs en lång plåtkant, så drar du neråt där knäcker du alla fästena längs den sidan.
Tackar!
Ska testa inom en snar framtid.... :)
hur får man bort plasten på rs 2:a då?
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.