Visa fullständig version : Mathias - Octavia Rs -05
Tjaa..
Dax at lägga upp lite info om min Skoda nu oxå..
Köpte den i april -09 helt original, och tänkte ha den så men efter 2 månader så började kopplingen att slira och då började planer att smidas..
Köpte en kopling ifrån FastOne i göteborg och bytte den lite smidigt.
När man sen umgås med "biltokar" så kan det lätt spåra ur vilket det gjorde i mars iår, så under några veckor bodde jag i garaget..
Det som är gjort är följande:
Motor:
T3/T4 hybrid snurra som pallar ca 400hk
Grenrör
Öppen Wg
3" dp med 200 cells racekatt samt 2"5 catback
Gröna volvo 850 t5-r spridare
Henko 275lph bränslepump
Större ic samt engentillverkade tryckrör
Egentillverkat insugningsrör
Samtidigt passade jag på att byta diffen till en Quaife.
Väghållning:
Coilovers
Borrade och slitsade skivor
Det har inte blivit så mycket här än men mer kommer.
Efter detta så är bilen mappad utan Jonas på Chipcenter i Växjö, laddar 1,5 bar och det flyttar på sig :)
kul bild med däckröken :)
Mikael1977
2010-09-03, 22:18
Snygging, och väldigt trevligt motorrum...både specs och visuelt!
Moffegrev
2010-09-04, 11:45
mycket trevlig vagn...denna gilllas så ska de se ut.;)
mycket trevlig vagn...denna gilllas så ska de se ut.;)
Tack så mkt :)
Snygging, och väldigt trevligt motorrum...både specs och visuelt!
Tack Tack.. :)
kul bild med däckröken :)
Alltid kul med däckrök.. hehe
Riktigt nice med hårttrimmat!!
Har du några bilder på intercoolerbygget? Har planer på att göra samma på min.
Vad använder du för coilovers?
George_RS
2010-09-04, 22:40
Riktigt fint åk :P
Riktigt nice med hårttrimmat!!
Har du några bilder på intercoolerbygget? Har planer på att göra samma på min.
Vad använder du för coilovers?
Jag har inga bilder nu men ska riva dän fronten å lite imorrn så kan fixa det då.
V-Maxx coilisar kör jag med villket jag tycker funkar skit bra, men om du ska köpa såna ta då dom som man kan ställa hårdheten på för bak är dessa lite mjuka..
Fick tag i en nästan komplett motor förra helgen (Trobergs gamla) så har tänkt mig ha ett litet projekt ett tag framöver nu :)
Planen är inte helt klar än för vad det ska bli av denna motor men det kommer nog lösa sig på vägen :)
Hur som helst så kommer de bli smidd botten, nya ventiler, fjädrar, nya tätningar och lager i hela motorn.
Så har rivit isär motorn nu i veckan för att kunna lämna ner den till Jönköping sMotor renovering imorgon för en inspektion samt honing av cylindern..
Kommer nog bli ett roligt projekt när det väl är klart..
Haha vad fina ventilerna var ;)
Haha vad fina ventilerna var ;)
Hehe mm mkt fina.. Men annars så var de inte så farligt..
Hehe mm mkt fina.. Men annars så var de inte så farligt..
Hehe det är bra det, kommer nog bli en trevlig maskin när du är klar med den :)
En liten uppdatering...
Blocket har varit iväg på kontroll samt Honing och har även fått lite färg på sig, veven har balanserats och polerats samt att toppen har kontrolerats så att inga säten eller styrningar är kaputta..
Topplocket, insuget, spjället och några andra detaljer har blivit slipade samt målade..
Idag las det även en beställning på nya lager till veven och nya lager till dom planerade kolvar samt stakarna.
Atteviks har även fått en liten order på grejer så som nya pinnbultar till grenrör, bultar till toppen, fyndade även lite på Ebay idag.. Hittade en komplett packningssats till hela motorn för 526 kr inklusive frakt ifrån USA :) Billigt..
Så snart blir det till att börja montera :)
Någon som har förslag på vad jag kan köra med för turbo när det kommer så långt?
Oj oj oj, det här blir riktigt mysigt. Vilken effekt siktas det på?
ang. Turbo så har jag inga bra förslag, men kanske nån kullagrad historia för snabbare spoolup tid? Garret har väll några sådana.
Oj oj oj, det här blir riktigt mysigt. Vilken effekt siktas det på?
ang. Turbo så har jag inga bra förslag, men kanske nån kullagrad historia för snabbare spoolup tid? Garret har väll några sådana.
Siktar på en 450 hk iaf, vill att det ska vara driftsäkert men de kommer nog landa på en 500 hk tillslut om mina kompisar får bestämma.. :)
Det finns ju en uppsjö utav turbos så har lite svårt att välja där..
Siktar på en 450 hk iaf, vill att det ska vara driftsäkert men de kommer nog landa på en 500 hk tillslut om mina kompisar får bestämma.. :)
Trevligt :) Garret GT3071R eller 3571R
The Weasel
2010-12-16, 21:26
Jösses!!!!! Vilken grym motor det verkar bli. Ska du stoppa den i din RS eller har du nån racebil på G...?
Trevligt :) Garret GT3071R eller 3571R
Tack så mkt.. :)
Jösses!!!!! Vilken grym motor det verkar bli. Ska du stoppa den i din RS eller har du nån racebil på G...?
Tack så mkt..
Tanken är att den ska i Skodan men de kan ju ändras de vet man ju aldrig :)
Nya kolvar å stakar är beställda ifrån Staterna nu så snart är bottendelen komplett.. :)
Nya kolvar å stakar är beställda ifrån Staterna nu så snart är bottendelen komplett.. :)
Glöm inte att ta en massa bilder på allt fint nu ;)
Glöm inte att ta en massa bilder på allt fint nu ;)
Hehe kommer lite bilder nu :)
Idag kom de ett glatt sms där det stog att jag hade fått ett paket att hämta ut på posten så hämtade de direkt efter jobber och sen hem å öppna.. Nya lager till veven och kolvarna har redan kommit...
Så fick bli lite montering av vev idag, men nu lockar ölen lite mer så resten får vänta :)
De kommer mera... :)
The Weasel
2010-12-17, 22:16
Tack så mkt..
Tanken är att den ska i Skodan men de kan ju ändras de vet man ju aldrig :)
Lär bli en riktigt hårig RS1 då med den snurran ;-)
Ska bli spännande att följa detta.
Den lär slita ordentlig i ratten... :)
maverick
2010-12-17, 22:22
Hade varit riktigt skoj att ge sig på ett sådant projekt en dag, men det lär aldrig hända. Har inget garage jue...
Lär bli en riktigt hårig RS1 då med den snurran ;-)
Ska bli spännande att följa detta.
Joo ska bli kul att se hur de blir.. Måste nog ha bra däck med grepp i sen iaf :wink:
Den lär slita ordentlig i ratten... :)
Lär ju göra det men förhoppningsvis lite däckrök samtidigt.. hehe
Hade varit riktigt skoj att ge sig på ett sådant projekt en dag, men det lär aldrig hända. Har inget garage jue...
Just nu har inte jag heller något garage, men det få lösa sig när de kommer så långt. Där jag skruvar nu är ett lånat rum på jobbet :)
Tomten kom med lite goa paket.
Kolvar å stakarna levererades mkt snabbare än förväntat, 4 dagar ifrån USA det måste vara rekord nästan..
Men när jag skulle börja montera så fick jag se att i ett av dom nya lagren till veven var de som om någon stått och hugt med en liten skruvmejsel så vågade inte montera de utan nya är påväg sen kommer nog bottendelen vara ihop..
Sen fick ja ett bidrag i julklapp till nya ventiler och fjädrar.. Mkt trevligt :)
Perfekta drinkpinnar ;)
Roligt o se ditt bygge, bli lite smått avis då man sj vill ha upp sin kärra något i samma stil som din i motorn iaf.
Huu överlevde julhelgen och nyår utan större problem, bara några kilo tyngre :)
Är precis hemkommen ifrån Malmö så i em nu ska kolvar å stakarna få komma på plats plus lite annat..
Har även målat klart allt som ska på motorn oxå och de kommer bli jobbigt att hålla rent men snyggt blev de :)
Kom bara ihåg att vit färg(även riktig motorfärg) ofta gulnar av värmen.
Kom bara ihåg att vit färg(även riktig motorfärg) ofta gulnar av värmen.
Har haft de i tankarna oxå men sen visade de sig att en kompis har använt denna färg innan och den har hållit sig vit än så länge..
Så ja.. Efter några timmars slit så sitter dom äntligen där tillsammans med lite mer :)
Nästa steg blir nu att beställa ventiler å fjädrar..
Är det en 1.8liter?
Jag antar det, men man vet aldrig ;)
Är det en 1.8liter?
Jag antar det, men man vet aldrig ;)
Yepp de är de..
Dåligt med uppdatering nu men har fått hem lite delar till toppen så den ska jag köra ner till Jönköpings Motorrenovering imorrn så ska dom få plana, slipa in ventiler och montera ihop den.
Efter det så är det fasiken inte så mkt kvar tills motorn är ihopsatt, sen är de bara allt annat som måste inhandlas och byggas, nytt avgassystem, ny dp, flytt av batteri, catchtank system, ja listan kan nog bli ganska så lång..
Det har varit lite lugnt i motorbyggandet nu ett tag pga att vi snart ska köpa hus är det tänkt.
Så jag har fått en litan tankeställare om att det känns lite dumt att lägga så mkt pengar på motorn nu när dom kommer att behövas till annat.
Så om någon är sugen på en nyrenoverad motor med stor potential skicka pm med bud.
Men motorn är ihoppsatt nu iaf bara kamremmen som fattas att montera.
Så följer lite byggbilder oxå :)
Theo 4x4
2011-02-26, 22:17
Den hade jag gärna stoppat i min!Men tyvärr saknas det pengar....ser ut att bli en grym motor!Bilen var fin ochså.....
Nu så är alla delar på plats och inte en enda skruv finns kvar heller så jag har lyckats få med allt, känns skönt att vara klar nu kan man säga.. :)
Efter mkt velande fram och tillbax så kommer de nu att bli ett motorbyte.. Lite saker är inhandlat så som ny koppling, en TB58 ifrån turbobanditen, nya Siemens Deka 875cc spridare, nytt grenrör och ny wg samt lite nya rörböjar till en ny dp plus att lite nya slangar å små saker är på väg hem.
Veckan efter påsk kommer de nog att skruvas en hel del som det ser ut just nu :)
Så nu innan måste bara wg utgången på grenröret moddas om lite annars kommer det nog att bli kanon..
Det här kommer bli ballt :)
Skoj med lite action i garaget! Alldeles för många trådar på det här forumet med högt flygande planer och sen inget som händer...
Tack för kommentarerna :)
Hoppar att detta kommer bli mkt bra men kommer nog skita på mig ett par gånger precis innan nyckeln ska vridas om å de är dax för start..
Ja är lite orolig för lådan, men de beror väl helt på hur man kör oxå men om n¨got skulle hända så finns de ju bättre att köpa :) hehe
Då var detta projekt på g på allvar nu..
Började skruva i förmiddas innan jobbet och han med ganska så mkt så nu är de fortsättning imorrn så då ska motorn ur och den ny ska i :)
Det är lite skillnad i storlek på nya vs den förra turbon..
På bilen är den nya till höger så den är mindre men pallar mer effekt..
Häftigt :)
Så det där är den turbon jag ska köpa av dig ;)
/Gurra
Häftigt :)
Så det där är den turbon jag ska köpa av dig ;)
/Gurra
Jepp om du är sugen så :)
Jepp om du är sugen så :)
Självklart ;)
Mikael1977
2011-04-26, 18:00
Respect!
Jag blir helt svimfärdig bara tanken på att skruva loss allt och sen lyckas få ihop det igen :)
Respect!
Jag blir helt svimfärdig bara tanken på att skruva loss allt och sen lyckas få ihop det igen :)
Hehe vi har inte sett om jag kommer att få ihop de än :) men än så länge så går de bra..
Hehe vi har inte sett om jag kommer att få ihop de än :) men än så länge så går de bra..
Du har inga videoklipp på den gamla motorn ???
Du har inga videoklipp på den gamla motorn ???
Njae är dåligt med de.. Kan villigt erkänna att jag är dålig på att komma ihåg att ta både kort å filma.. :(
Så ja, gamla motorn ur och ny är i..
I onsdags så lyftes den gamla motorn ur bilen och igår så lyftes den ny i, de har gått förvånansvärt smidigt och smärtfritt.
Så det som fattas nu är 1 dm tryckrör och en ny down pipe men detta ska fixar på tisdag nu så då blir det uppstart :)
Börjar se riktigt trevligt ut!
Mikael1977
2011-04-30, 20:50
Tänk om man hade haft ekonomi, ork och tid till projekt som detta.
Riktigt kul bygge att följa...stå på och hoppas det inte blir några nedturer på tisdag!
Snyggt Mattias :)
Tack så mkt..
Fan va ballt :)
Hehe Tack tack
Börjar se riktigt trevligt ut!
Kan säga att det är ganska så skönt att fått ihop de..
Tänk om man hade haft ekonomi, ork och tid till projekt som detta.
Riktigt kul bygge att följa...stå på och hoppas det inte blir några nedturer på tisdag!
Hehe ju men de är slut på de mesta här nu av pengar, org och tid. (har en sambo som inte är så glad där hemma)
Jag kan lova er att när nyckeln väl ska vridas om så kommer jag att skit knäck och ha en puls över 300..
Tack så mkt..
Hehe Tack tack
Kan säga att det är ganska så skönt att fått ihop de..
Hehe ju men de är slut på de mesta här nu av pengar, org och tid. (har en sambo som inte är så glad där hemma)
Jag kan lova er att när nyckeln väl ska vridas om så kommer jag att skit knäck och ha en puls över 300..
Se till att spela in den första starten med en bra mobil kamera eller annat, så att vi får dela din glädje eller annat ;)
Hoppas allt går bra så riktigt snyggt ut lycka till.
Det blev ingen uppstart idag.
Det bråkade lite med dp bygget så ska hämta den imorrn på morronen och förhoppningsvis kunna starta då..
George_RS
2011-05-03, 22:25
Mycket snyggt arbete fortsätt i den stilen :P tummen upp
Det blev ingen uppstart idag.
Det bråkade lite med dp bygget så ska hämta den imorrn på morronen och förhoppningsvis kunna starta då..
Ser fram mot ett lyckat försök ;)
Lycka till kompis :)
Var uppe vid 6 imorrse och började montera den nya dpn och lite sen vred jag på nyckeln och bilen startade direkt :) SUCCE tänkte jag tills jag såg oljepölen under bilen..... Jäkla skit var tanken direkt men de visade sig bara vara en skruv (som jag missat att dra åt) Hehe lätt fixar..
Något värre är att när jag varvade till motorn lite så rasslar det till runt en ca 1500-1700 varv under topplocket, har en som ska komma å kolla på det i em vad de kan vara men ett litet plus är iaf att den startade :)
Kan inte säga annat än att jag är riktigt imponerad !! :D
Vilken programvara kommer du köra med ? kommer även bli kul att se bänkpapper om du har några planar på det.
Synd att det rasslar men jag har på känn att det bara är någon skitgrej. :)
Håller tummarna för dig Mattias att det är något litet fel, och inte att det kostar en alltför stor förmögenhet att fixa... ;)
Kan inte säga annat än att jag är riktigt imponerad !! :D
Vilken programvara kommer du köra med ? kommer även bli kul att se bänkpapper om du har några planar på det.
Synd att det rasslar men jag har på känn att det bara är någon skitgrej. :)
Det blir mappat originalsprut :) tror nog att det kommer bli lite bänkpapper på detta när de är klart för jag är sugen på att se själv hur mkt de ger..
Jag har tittat lite påt ikväll och det kan vara spännaren till kamremmen som inte vill vara med, den är ny men slapp som jag vet inte vad.
Håller tummarna för dig Mattias att det är något litet fel, och inte att det kostar en alltför stor förmögenhet att fixa... ;)
Tack så mkt :) Förhoppningsvis så är de inte så farligt som de låter :)
Har nu avverkat 4 mil i Rsen :)
Var och hämtade ut spännaren imorse och skruvade dit den och ihop med allt och inte ett missljud när bilen startade. Kan lova att det släppte en stor stor sten innuti mig då..
Så ikväll blir de ett samtal till han som ska mappa så får vi se när han har tid med de..
grattis kul att det funkar.
grattis kul att det funkar.
Du får lägga upp en liten film från mappning och test på väg sen. :)
Du får lägga upp en liten film från mappning och test på väg sen. :)
Hehe ska ja försöka göra, det kommer att bli gatmappning som det ser ut nu och sen kolla effekt på rullarna..
härligt nyfiken på resultatet =)
Både ljudfiler och filmfiler, tack ;)
mellan tummen och pekfingret vad tror du på för effekt?
Hmm just nu är de inte så mkt effekt då jag kör på 0,4 i ladd men sen hoppas jag på straxt under 500 hk ;) men de märks ju... Hehe
åååååå helvete!!!! Ska bli mkt intressant detta, Filma gärna lite under mappningen = )
De är väldigt dåligt med uppdate här..
Det har inte hänt så mkt sen senast, har kört lugnt med bilen i 80 mil nu å allt verkar funkar kanon, så har precis bytt olja och trycktestat ic systemet så att inget läcker och de var tätt så imorrn bär det av till Växjö för att mappa!!!! :)
Är lite små nervös för detta kan jag erkänna, och den stora frågan är hur mkt ska man våga ladda..?? hehe :)
Börja lite lätt och öka på senare när du märker att det funkar :)
De blev inte riktigt så som jag hade tänkt mig idag..
Efter att Jonas hade lagt in den nya mappen å bilen startade å gick skit bra på tomgång med dom nya spridarna (875cc) å även svarade bra på gasen så gav vi oss ut för att dra lite å se så allt funkade..
Första testet gick inte så bra för den fick lite för lite soppa på dom högra varven men efter lite justeringa så var även de bra..
Men så ville inte packningen mellan grenröret å wgn vara med mer så det började läcka hejdlöst runt den så då var de slut på de roliga..
Resultatet blev iaf en motor som går klockrent och laddar 0.9.
Så nu blir det till att byta packningen å åka ner igen nån dag för att skrämma upp laddet till iaf det dubbla :)
Känns jäkligt gott att motorn funkar å går som den ska..
De blev inte riktigt så som jag hade tänkt mig idag..
Efter att Jonas hade lagt in den nya mappen å bilen startade å gick skit bra på tomgång med dom nya spridarna (875cc) å även svarade bra på gasen så gav vi oss ut för att dra lite å se så allt funkade..
Första testet gick inte så bra för den fick lite för lite soppa på dom högra varven men efter lite justeringa så var även de bra..
Men så ville inte packningen mellan grenröret å wgn vara med mer så det började läcka hejdlöst runt den så då var de slut på de roliga..
Resultatet blev iaf en motor som går klockrent och laddar 0.9.
Så nu blir det till att byta packningen å åka ner igen nån dag för att skrämma upp laddet till iaf det dubbla :)
Känns jäkligt gott att motorn funkar å går som den ska..
Det vore kul om du tog med dig skodan till Lysekil i midsommar ;-)
Det vore kul om du tog med dig skodan till Lysekil i midsommar ;-)
Hehe, som sagt de beror lite på vädret :)
Hehe, som sagt de beror lite på vädret :)
Oki doki ;)
En liten uppdatering :)
Efter att ha varit i Lysekil i midsommras och åkt dom 30 mil hem i söndags så funderade jag en hel del på det turbo val som jag har gjort, och kom fram till att jag ska byta turbo..
Istället kommer det att bli en Precision och ja har 2 st att välja mellan..
Antingen en Sc5557 billet eller en Sc5857 billet. :)
En liten uppdatering :)
Efter att ha varit i Lysekil i midsommras och åkt dom 30 mil hem i söndags så funderade jag en hel del på det turbo val som jag har gjort, och kom fram till att jag ska byta turbo..
Istället kommer det att bli en Precision och ja har 2 st att välja mellan..
Antingen en Sc5557 billet eller en Sc5857 billet. :)
Alla dessa val.... beslutsångest eller?? ;)
Alla dessa val.... beslutsångest eller?? ;)
mm skulle man kunna säga att jag har.. Men har ja byggt en motor så vill jag kunna vara nöjd när jag är klar.. :)
Precision 5557 Billet beställd :)
Precision 5557 Billet beställd :)
Hur är den turbon gentemot den som du har nu ?
Hur är den turbon gentemot den som du har nu ?
Kommer ladda mkt tidigare å bli rappare..
Kommer ladda mkt tidigare å bli rappare..
Aha okej, vad gick denna kanelsnäcka på då? ;)
Aha okej, vad gick denna kanelsnäcka på då? ;)
Hehe en hel lastbil med kanelsnäckor.. :)
Hehe en hel lastbil med kanelsnäckor.. :)
He he okej... Så mkt ;)
He he okej... Så mkt ;)
Mm en liten slant kan man säga :) men men måste bli nöjd oxå..
The Weasel
2011-07-03, 19:26
Det kostar att ligga på topp sägs det ;-)
Jo det e sant, men då har du en hel del till salu nu då :)
The Weasel
2011-07-03, 19:28
Hur mycket effekt har du under huven nu...?
Jo det e sant, men då har du en hel del till salu nu då :)
Jepp hela de förra turbokittet med koppling, spridare, turbo, grenrör å wg..
Hur mycket effekt har du under huven nu...?
Nu är de inte så mkt för laddar bara 0,9 å den är inte färdigmappad, men ja känner att jag inte kommer bli nöjd med denna turbo så byter innan den är färdigmappad..
The Weasel
2011-07-03, 19:37
Okej... Ska bli intressant att höra vad du kommer att få ut för effekt när den är färdigmappad.
Okej... Ska bli intressant att höra vad du kommer att få ut för effekt när den är färdigmappad.
Joo tycker jag med :)
En liten update av vad som har hänt http://209.85.12.237/static/emo/1.png
Efter den spruckna packningen så har lite ändrats..
Det har blivit en ny turbo, en Precision 5557 bb och när den hade monterats å en ny dp var gjord så visade det sig att grenröret hade spruckit (väldigt mycket..) så det har även blivit ett nytt grenrör http://209.85.12.237/static/emo/1.png
Så nu efter att det har moddats lite så är det monterat samt att turbon sitter på plats.
I dagarna nu så har ett nytt AEM filter kommit på plats samt att idag ska batteriet flyttas till bagagen för att få mer plats där framme, även tryckrören ska dit idag har jag tänkt..
Sen är det "bara" en ny dp som ska byggas igen..
Det har inte blivit så mkt kört i sommar kan man säga men nästa år då jäklar.. :)
Lite bilder på hur de ser ut just nu kan man ju bjuda på :)
Stamsaas
2011-08-28, 19:57
Ser ut som blir høy glisefaktor på det der :D
Mikael1977
2011-08-28, 21:04
Motor: 50.000
Framdäck: 35.000 (per år)
;)
Bravotwozero021
2011-08-28, 21:06
Mycket stiligt ! :)
Motor: 50.000
Framdäck: 35.000 (per år)
;)
Hehe man kan ju alltid hoppas att dom siffrorna inte stämmer :)
The Weasel
2011-08-28, 21:42
Lite bilder på hur de ser ut just nu kan man ju bjuda på :)
Rent och snyggt!!!
Tjusigt!
Tack så mkt.. :)
Ser ut som blir høy glisefaktor på det der :D
Hehe mm :)
Mycket stiligt ! :)
Tack så mkt..
Rent och snyggt!!!
Precis, ska se "stilrent" ut :) (eller så gått de går) :)
Snyggt!
Tack Tack.. :)
Vad jobbigt de är när man tror sig ska få massor gjort med bilen men så händer något helt oväntat som tar massa tid..
Åkte till garaget tidigt idag för att hinna med lite saker innan jobbet, börja med att göra en ny oljeretur, så skulle tappa ur oljan (tänkte ja..)
Oljepluggen lossnade fint men den ville inte komma utåt.... Det fanns inte en enda gänga kvar så kan inte fatta vad som har hänt för när jag drog åt de sist så var det inte ens en tendens till att vara gängpaj..
Å den hade bestämmt sig för att sitta kvar oxå så jag fick plocka bort hela tråget å sen slå å bända bort den å tillslut så lossnade den...
Så nu sitter de en ny fin hylsa med nya gängor som inte kommer att ge sig i första taget :)
Men lite framsteg blir det undan för undan..
Batteriet är klart med ny plats i bagagen, samt att det blev en ny oljeretur idag..
Så imorrn em ska det byggas downpipe å kanske t.o.m bli start. :)
Och jag som behöver ett par år för att byta avgassystem eller fjädrar...
Blir jävligt impad av ditt jobb alltså... Jag har en liten fundering.. Jag har likadana fälgar som du på min .... Använder du spacers fram? Isåfall vilka? Sett att det finns på ebay kör på dubbla 5mm nu å längre bult men de är inge vidare vibrerar å har sig.
Hoppas på få se mer när din bil rullar å är "klar" .... =) Man blir väl aldrig klar iofs..... Lycka till iallafall.
Och jag som behöver ett par år för att byta avgassystem eller fjädrar...
Hehe känner att efter detta är de nog dax för lite ledigt tror ja :)
Blir jävligt impad av ditt jobb alltså... Jag har en liten fundering.. Jag har likadana fälgar som du på min .... Använder du spacers fram? Isåfall vilka? Sett att det finns på ebay kör på dubbla 5mm nu å längre bult men de är inge vidare vibrerar å har sig.
Hoppas på få se mer när din bil rullar å är "klar" .... =) Man blir väl aldrig klar iofs..... Lycka till iallafall.
Jag har inga spacers alls, varken bak eller fram men ändå så ligger dom helt perfekt innanför skärmkanten..
Hehe njae klar de lär den väl aldrig bli men snart kan man ju ut å köra iaf ;)
Morron Morron.. Igår blev Dpn färdig så den är monterad å klar, de blir riktigt bra men jäklar va trångt allt börjar bli nu.. Så nu innan jobbet har jag fyllt på olja å vatten och så i em ska batteriet kopplas in sen hoppas jag på ett par mils körning ikväll.. :)
Mikael1977
2011-09-07, 09:17
Härligt att se slutet! ;)
Ge oss en film när tillfälle ges!
Moffegrev
2011-09-07, 11:44
ser ju nästan ut som att du kan besikta med den där motorn till och med...häng på någon has plåt under turbon så går det kanske..bra och snyggt.
Wiiiii... Fy fasen vad jag inte ångrar att jag köpte denna turbo säger ja bara.. :)
Mikael1977
2011-09-07, 22:42
Jag tror alla här inne håller med ;)
Hopp, här var de längesen man uppdaterade..
Har haft fullt upp på jobbet en längre tid och sen har man även lyckas bli husägare så snart ska det flyttas :)
Med bilen har inte hänt så mycket i vinter, har bytt batterikabel, samt flyttat luftfiltert lite och byggt några skyddsplåtar.
Jag har även lyckats få bilen besiktad :) Blev så sugen när det var så fint väder i början av mars så jag tog en chansning när jag såg att det fanns en ledig tid.. De var på nöd och näppe med avgasvärdena och han tittade lite snett på mig när han öppnade huven men de gick.. hehe
Nu väntas mappning (igen) och efter mkt tjatande på han som ska göra det så kommer det bli av om några veckor..
Allt lirar som det ska och jag är riktigt nöjd med bilen..
En liten bild oxå..
Snyggt :)
Bravotwozero021
2012-04-13, 23:42
En liten bild oxå..
Va trångt du har det ;) Snyggt
Va trångt du har det ;) Snyggt
Hehe om du tycker att de är trångt så ska du se bakom motorn....
Vart har du köpt det filtret?
Vart har du köpt det filtret?
Autotech i Trollhättan..
Hittade en gammal film från en effektmätning för 2 år sedan.
Detta är mitt första turbobyte så en T03/04 hybridturbo.
http://youtu.be/W2GIKpNiSeg
En silikonslang på trycksidan sprack i slutet så bilen fick för mkt soppa vilket syns..
Lite smått panik nu..
Ska iväg och mappa bilen imorgon och imorrse när jag startade bilen för att åka till jobbet så går den som en påse nötter. Den misständer och bredbandslamdban visar att bilen går lite snålt.
Den svarar knappt på gas och dör till och från.
När motorn sen blev lite varm så går bilen som en klocka..
Ibland kan man bli idiot på dessa bilar
maverick
2012-04-27, 09:59
Låter absolut som att den går snålt vid kallstart. Med tanke på hur mycket hårdvara du bytt så åtgärdas det antagligen med ny programvara.
Låter absolut som att den går snålt vid kallstart. Med tanke på hur mycket hårdvara du bytt så åtgärdas det antagligen med ny programvara.
Exakt, pratade precis med han som ska mappa å han sa att det inte var något att bry sig om utan att han kunde fixa till det..
Såå lite lugnare i nerverna nu :)
Tack Tack
Då var man påväg hem igen efter en till mappning, dock utan bil nu.
Allt funkade skit bra fram tills en 4de justering då databoxen tvär låste sig.
Bilen stig utan batteriet inkopplat en bra stund men det hjälpte inte så nu får han fixa det i lugn å ro..
Men jäklar vad det drar gott med 1,5 i ladd.. (å mer finns att hämta) :) :)
silverbane
2012-05-03, 15:29
Fått tillbaka bilen än? :)
Fått tillbaka bilen än? :)
Tyvärr så är det dåligt med de.. Ska ringa han imorrn å se om något har hänt.
Tyvärr så är det dåligt med de.. Ska ringa han imorrn å se om något har hänt.
Hade något hänt??? :)
Skickat från min Xperia S via Tapatalk 2
Hade något hänt??? :)
Skickat från min Xperia S via Tapatalk 2
Joo lite hade han gjort men en hel del kvar.
Bilen går nu igen iaf och laddar stabilt 1,5 så får se hur mkt mer de blir..
Men han sa att jag måste nog skaffa mig ett separat däckkonto :?
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.