handdator

Visa fullständig version : Bromsklossar

Larsson
2008-03-15, 21:18
Hej, satte på ett par nya bromsar fram för några dagar sen. Var ute efter ngt som funkade bra även på gata och ville främst minska mändgen sot/damm från dem men även få lite bättre bromsar.
Testade att sätta på Greenstuff. Jag har ju inte åkt så långt än att jag kunnat prova dem lite hårdare, vill "köra in" dem först men hittills känns dom bra. Däremot gnisslar dom ngt fördjävligt, hoppas det går över. Ngn som har erfarenhet av detta?

(kan b.t.w säga att jag i efterhand sett att dom gjort om både Greenstuff och redstuff såtillvida att redstuff numera skall damma betydligt mindre än greenstuff samt att redstuff numera tydligen skall ta för fullt även som kalla, kan ju säga att om jag haft koll på det hade jag inte satt på green....).

Vad har ni för erfarenheter av "småuppgraderingar" av bromsarna?, dvs när man endast bytt klossar och inte gjort en ordentlig uppgradering med nya skivor?

Karlzzon
2008-03-16, 07:20
Jag har green stuff på min Octavia!!! Mycket nöjd med dom !!! Ja dom skriker i början och ibland även nu men det är inget störande!!

Larsson
2008-03-16, 13:27
Hur lång tid tog det innan som slutade skrika på din?
Har du både fram och bak?
ÄR det stor skillnad på hur mycket dom smutsar ner fälgarna mot original?

Karlzzon
2008-03-16, 14:25
Det tog nog ca 100 mil. Ja jag har det fram o bak !! nja lite mindre damm än orginal.

Ripster
2008-03-18, 15:47
Jag behöver oxå nya belägg. Nån som vet var jag hittar EBC i stockholmstrakten och framförallt, vad finns det för likvärdiga alternativ till red/green stuff?

tobbe
2008-03-21, 19:53
Jag behöver oxå nya belägg. Nån som vet var jag hittar EBC i stockholmstrakten och framförallt, vad finns det för likvärdiga alternativ till red/green stuff?

Jag kör med Redstuff fram och Greenstuff bak på min volvo 850, och dessa köpte jag av MECA i Haninge.

Larsson
2008-03-22, 12:25
Såg just på tillverkaren hemsida att dom verkar ha gjort om beläggen.
Numera står det att Redstuff är lika bra som green även när belägen är kalla samt att det står att Redstuff smutsar mindre än green....

Däremot säger man på svenska generalagenten att det inte alls är så...
...gissar att dom bara är dåligt updaterade men lite osäker blir man ju

maverick
2008-03-22, 12:31
Ni som vill ha bättre klossar som dammar mindre bör fundera på hur bromsklossar fungerar...