handdator

Visa fullständig version : S: V-tech RTS

kwest
2010-09-08, 01:06
Då bilen är såld har jag en RTS liggandes som kan användas på ett mycket roligare sätt än ligga i min bokhylla!

Säljes för 1000:- + frakt, detta pris är ej prutbart.
Skickas eller hämtas på plats i Malmö.

//Kalle

Mikael1977
2010-09-08, 07:29
Hur var det nu....RTS`n är bara ett verktyg för att få in nödvändig info i bilen?
Vet du vad bara filerna kostar hos v-tech?

maverick
2010-09-08, 12:50
Skulle tippa på samma som RTS Retur. 6900 för steg 1, minus klubbrabatten.

kwest
2010-09-09, 11:04
Det kan nog stämma som maverick säger, fördelen blir dock att du behåller RTSen med en trim och en originalfil som du själv väljer att köra med, ex. trim på sommaren och original på vintern.
RTSen kan också användas till att läsa/radera felkoder. :)

Richard.
2010-09-09, 11:45
Hur funkar det om man säljer sin RTS till nån annan?

kwest
2010-09-09, 14:01
RTSen kan rensas när den ska säljas så att den blir "som ny".
Samma mjukvara fungerar inte i andra bilar då du modifierar bilarnas ECU individuellt.

Richard.
2010-09-09, 21:08
Så den nya ägaren tar den till v-tech o dom ordnar det? blir det billigare för den som köper RTSen privat gentemot från v-tech?

Mikael1977
2010-09-09, 21:24
Så den nya ägaren tar den till v-tech o dom ordnar det? blir det billigare för den som köper RTSen privat gentemot från v-tech?
Bra fråga...
Det blev nämnt här uppe att man kan få ny programvara för 6.900 spänn.
Har mailat v-tech men inte fått svar än.
Så kommer ju erbjudanden från v-tech titt som tätt i maillådan, så frågan är vad som lönar sig.

kwest
2010-09-10, 16:29

Du får trimfilen skickad via deras filserver eller till din mail och laddar in till RTSen via datorn, du kan alltså göra allt själv och behöver inte skicka något till v-tech :)

Mikael; jag köpte min RTS privat och just då hade v-tech kampanj och fick mjukvaran 2000:- billigare tack vare att jag redan hade en RTS :)

Richard.
2010-09-10, 17:38
Du får trimfilen skickad via deras filserver eller till din mail och laddar in till RTSen via datorn, du kan alltså göra allt själv och behöver inte skicka något till v-tech :)

Mikael; jag köpte min RTS privat och just då hade v-tech kampanj och fick mjukvaran 2000:- billigare tack vare att jag redan hade en RTS :)

Jo, men min RTS har ju "gift" sig med min bil. Det räcker väl inte bara att dom skickar filen? Måste man inte göra nåt med RTSen först för att det ska funka med den nya bilen?

jtds
2010-09-10, 17:53
Är bilen återställd till original så kan ni radera filerna i rts själv & använda enheten till en annan bil.

ligger originalfilen kvar i RTS så kan ni bara nolla den hos Vtech

Stamsaas
2010-09-28, 21:00
Kan denne brukes med annen enn v-tech sin SW? Altså kan jeg bruke denne som en ren uploader, og bruke andre custom SW filer?

kwest
2010-09-30, 00:16
Du kan använda den för att ladda upp olika slags filer så länge dom kommer från V-tech.
Sen kan du också använda den för att läsa/radera felkoder från bilens ECU.