handdator

Visa fullständig version : Trådlös router

Sinni
2008-01-11, 13:26
Vad använder ni för trådlös router?
Jag har använt en D-link 624 men den bara startade om sig hela tiden

Nu har jag en Belkin men den hänger sig hela tiden
Det står att "webbsida kan ej visas" och jag får starta om den

Ibland snål åker jag på någon av mina grannars router och den funkar hela tiden utan problem..

Vad kan jag ha gjort för fel??
Vad använder nu för router

juanito
2008-01-11, 13:42
Jag använde 3Com förut, men har en Netgear nu.
Båda har varit totalt problemfria.
Jag kan rekommendera att du uppgraderar firmware i din D-Link.
Det brukar kurera de problemen.
Belkin var lite svajiga förr, men skall nu vara riktigt bra.
Kan rekommerndera samma sak med den.

Tjabo
2008-01-11, 14:12
netgear här med. o netgear kort i burkarna. funkar felfritt får lite dns fel ibland men de beror inte på routern

micke_petersson
2008-01-11, 14:35
jag har haft en del problem men visat sig vara samma problem oavsett router.. kör nu dlinks mimo router... det som händer med min är att den tappar dns... alltså mellan router o modemet... har nu visat sig vara när jag har igång o tankar ngt... då utorrent bla. tar alla portarna... så det är det som är problemet med min.. .är det typ sånt prob. du har så löser du det genom att öppna fler portar..

juanito
2008-01-11, 14:54
jag har haft en del problem men visat sig vara samma problem oavsett router.. kör nu dlinks mimo router... det som händer med min är att den tappar dns... alltså mellan router o modemet... har nu visat sig vara när jag har igång o tankar ngt... då utorrent bla. tar alla portarna... så det är det som är problemet med min.. .är det typ sånt prob. du har så löser du det genom att öppna fler portar..
Har inga sån'a problem. Jag använder den trådlösa routern som accesspunkt till min Netscreen brandvägg.
I den kan jag ställa allt som jag vill, men det är inte helt gratis...

MZM
2008-01-11, 15:31
Kör Netgear jag med. Har fått starta om den 3 ggr på snart 2 år. Är helnöjd.
Hade en vanlig D-Link (ej trådlös) innan, den fick jag starta om ett par ggr i veckan för att den hängde sig.

Karlzzon
2008-01-11, 19:11
Jag åker på en D-Link DIR-655 och har nätverks kort D-Link DWA-547 funkar stabilt!!!

Kabben
2008-01-11, 23:41
Jag kör på en FON router nu.

Före hade jag en linksys

Karlzzon
2008-01-11, 23:52
ja det har jag en också !!!!!! glömmer så fort

Sinni
2008-01-12, 08:51
mitt problem händer ju oftast när jag tankat en del
om jag inte tankar torrents så håller det en vecka utan kångel
men har jag tankat så startar nedtankningen om flera gånger o hemsidor funkar inte

Kan man ha flera portar öppna till torrenten
trodde det var en port som man öppnade i routern och sen angav man den portnumret i torrent programmet

Skodamannen
2008-01-13, 20:12
Konstigt, men finns det ny firmware till den?

Hade en d-link 504t innan som bara ville bråka och hänga sig titt som tätt.
Men köpte en netgear 834g, som har fungerat felfritt sen jag köpte den.

Sinni
2008-01-13, 22:28
Konstigt, men finns det ny firmware till den?

Hade en d-link 504t innan som bara ville bråka och hänga sig titt som tätt.
Men köpte en netgear 834g, som har fungerat felfritt sen jag köpte den.

Presic så gjorde min D-link med
Jag hittade ny firmware till min router men det gick fan inte att installera den
Det är rätt artikel nummer på , men den anslutar o påstår att det inte är rätt uppdat till den routern. Fastän jag kontrollerat numret så går det inte
Och det finns ingen svensk hemsida ang uppdat. Bara till produkterna :(

Belkin inte så bra igt :(

juanito
2008-01-13, 22:46
http://www.google.se/search?hl=sv&q=di6 ... ning&meta= (http://www.google.se/search?hl=sv&q=di624+firmware&btnG=Google-s%C3%B6kning&meta=)

possente
2008-01-14, 11:23
hade först en d-link som fungerade perfekt. sen fick den någraår på nacken och uppgraderade till netgear. vilket var mitt livs misstag . Är it tekniker och bara hört bra saker om netgear tills jag köpte min första, satt i 2 dagar och försökte få igång den men icke... Åkte tillbaka till affären och fick en ny. denna fungerade och gicka att installera och konfigurera som jag ville ha den. Dock så kom jag på dagen efter att det trådlösa inte fungerade. tillbaka till affären och fick en ny denna gång en modell bättre och dyrare utan att behöva betala extra. Det trödlösa skulle nu vara 10x snabbare än förut. Nu fungerade allt som det skulle förutom att det trådlösa räckte 10x mindre än förut och att internet gick så långsamt att bara visa webbsidor men när jag laddade ner så gick den på full styrka så jag lämmnade tillbaka den och köpte en d-link igen.
ALDRIG MER NETGEAR

silverbane
2008-01-15, 23:13
Generellt sett kan man säga att man får vad man betalar för. Har man tur så kan man hitta en router som passar just dig och dina "surf-vanor" för under en tusing. Men ska du ha en bra router så finns det färre märken att välja mellan. *host* Cisco *host*

Många av dom billigare routrarna klarar inte av dagens snabba bredband. När dom slår i taket (tex vid torrent-laddningar) så händer mystiska saker. Allt från omstart/hängningar till knepiga saker som dns-bortfall, portar som låser sig etc etc.

juanito
2008-01-15, 23:31
Generellt sett kan man säga att man får vad man betalar för. Har man tur så kan man hitta en router som passar just dig och dina "surf-vanor" för under en tusing. Men ska du ha en bra router så finns det färre märken att välja mellan. *host* Cisco *host*

Många av dom billigare routrarna klarar inte av dagens snabba bredband. När dom slår i taket (tex vid torrent-laddningar) så händer mystiska saker. Allt från omstart/hängningar till knepiga saker som dns-bortfall, portar som låser sig etc etc.
Har precis sålt mina två gamla Cisco... Svin-dyra, men toppenbra!
Nu använder jag Netgearen som accesspunkt till min Netscreen brandvägg.
Detta funkar faktiskt ännu bättre. Har aldrig haft bättre through-put.
Ingen handbroms...

possente
2008-01-16, 15:12

den sista netgear vi hade va ingen budget modell men ingen västingmodell iheller.
Tror den gick runt 2000.
D-linken däremot som kostade 600 känns så mycket bättre på alla punkter.

silverbane
2008-01-17, 14:08

den sista netgear vi hade va ingen budget modell men ingen västingmodell iheller.
Tror den gick runt 2000.
D-linken däremot som kostade 600 känns så mycket bättre på alla punkter.

Hehe, netgear å dlink. Samma mynt av två sidor... eller vad det hette. Men ärligt talat så börjar dom bli bättre. För 3-4 år sedan var dom en mardröm. Man fick ha TUR om man fick en som funkade. Men när dom kommer å snackar om att deras routers har "'äkta brandvägg" då blir jag arg. Det är bara skitsnack.

Själv sitter jag med en Linksys RV042 å kör mot jobbet. Fånkar klockrent

juanito
2008-01-17, 14:28
Du vet väl att Cisco numera lagt ner Linksys(deras eget "billighetsmärke")?

Sinni
2008-01-23, 20:33
Nu när jag kör med sladd från routern till datorn så hänger den sig iallfall

Så jag kan inte rekommendera en Belkin vara iallfall

silverbane
2008-01-24, 23:48
Nä det visste jag faktiskt inte :o URL eller nått så man kan läsa?

Tur jag fick mina cisco cert idag då :P

helgestahill
2008-01-25, 15:02
http://www.apple.com/se/timecapsule/

juanito
2008-01-25, 15:43
Nä det visste jag faktiskt inte :o URL eller nått så man kan läsa?

Tur jag fick mina cisco cert idag då :P
http://www.idg.se/2.1085/1.115203

Sinni
2008-02-05, 06:42
Nu har jag fått om-installera hela datorn och nu funkar kontakten med routern igen
Jag kan ladda hem saker utan att routern slår ifrån
fast nu verkar ju det som om att datorn varit problemet

Sinni
2009-06-26, 17:48
Idag slog jag slag i saken o köpte en ny Router
det blev en netgear wnr-2000
hoppas denna funkar bättre för mig än den gamla

Furby
2009-06-27, 12:12
Jag har haft mycket strul med min Netgear WNDR3300 (blinkande blå lampa) så idag blev det en D-Link DIR-655 som jag hoppas ska vara bättre

juanito
2009-06-27, 12:23
2005 bytte jag hur många D-Link som helst mot 3com.
D-Link pajade men 3com höll.
Linksys är ett säkert kort, är ju Ciscos billighetsmärke.
Här hemma kör jag en gammal Netgear WGT624 som accesspunkt till min Netscreen brandvägg.

Sinni
2009-06-27, 14:43
våran IT ansvarig på jobbet sa att Netgear är bra och att han skulle byta ut sin D-link där hemma mot en Netgear
D-linken var bara utsliten o hängde inte riktigt med längre

Furby
2009-06-27, 21:19
Jag har haft mycket strul med min Netgear WNDR3300 (blinkande blå lampa) så idag blev det en D-Link DIR-655 som jag hoppas ska vara bättre

Lite strul vid installation då de blev kinkig och påstod att jag inte var ansluten till nätverkskortet men nu funkar den med expressfart.

Rs_Marcus
2009-11-14, 00:01
Har köpt mig en D-link DIR-635 och den fungerar stabilt men jag tycker att det går lite långsamt så om någon har tips på vad man kan göra så shoot :)

Har 100mbit internet via stadsnät men ligger bara på ca 19/18 i fart :(

Karlzzon
2009-11-14, 00:26
Jag har DIR-655 och ligger på 26-27/1,0 på en 24/1 lina

maverick
2009-11-14, 15:50
Trådlöst klarar bara max 54Mbit, om du inte har N-draft i båda ändarna.
Sen gar G-link lite special och kan klara 108Mbit om du har G-link Plus i båda ändarna på vanliga G-nätet.

Rs_Marcus
2009-11-14, 22:52
Trådlöst klarar bara max 54Mbit, om du inte har N-draft i båda ändarna.
Sen gar G-link lite special och kan klara 108Mbit om du har G-link Plus i båda ändarna på vanliga G-nätet.

Ok, då är det där "felet" ligger. Är ju N-standard på routern men inte i datorn. Men är det ändå inte lite långsamt?

maverick
2009-11-15, 12:17
Beror på var du har router och dator placerade. Jag har c:a 5m mellan dator och router, samt en icke bärande mellanvägg, och jag gick från 12/12 till 20/20 när jag satte större antenn på routern. Kjell & Co har bättre antenner.

Rs_Marcus
2009-11-15, 12:31
Beror på var du har router och dator placerade. Jag har c:a 5m mellan dator och router, samt en icke bärande mellanvägg, och jag gick från 12/12 till 20/20 när jag satte större antenn på routern. Kjell & Co har bättre antenner.

Är liknande för mig, men jag får ingen skillnad om jag så sätter datorn bredvid routern. Men men det får väl duga med den farten :D

juanito
2009-11-15, 13:17
Jag har en Netgear 108 Mb/s.
Funkar kanon, ända ut till parkeringen!
Macbooken verkar ha ett sjujäkla nätverkskort, för den hittar ALLT!

Soulman
2009-11-15, 13:38
Detta är väl en fråga att likna vid om Aftonbladet eller Expressen är den bästa tidningen.
Jag har sedan nåt år en Netgear Rangemax 824 som funkar utmärkt. Den sitter i andra änden av radhuset, ca 20m bort och har oftast full mottagning, förutom när grannen kör micron då mottagningen försvinner helt. Tidigare har jag haft två olika D-link. Båda har plötsligt tvärdött och inte gått att kommunicera med.