Visa fullständig version : Ny uppdaterad med Vtech Extreme
Tjena,
Har precis uppdaterat ECU'n till V-tech Steg2 (270hk, 440nm). Dock upplever jag inte någon som helst skillnad. Har provat att läsa om filen 2ggr för att försäkra mig om att det inte är jag som gjort fel.
Hur som helst.. Behöver uppdateringen av ECU'n adaptera sig innan man märker någon större skillnad eller har jag helt enkelt råkat ut för någon form av problem?
Tack på förhand.
du skall märka det rätt direkt om du går från 200 - 270 hk
Ja viss adaption behövs men det borde kännas skillnad om du gick från original till extreme..
Nu har jag inte bensinbil men jag märkte skillnad direkt efter jag lagt in filen och det borde du också göra.
Ta kontakt med V-tech för support.
Det är ingen tvekan, du ska märka det med detsamma. Både om du gått från original, eller från steg 1.
Hmm.. känns lite surt just nu men det kommer säkert att lösa sig. Kanske ska testa att lägga in Eco filen och köra en sväng och sedan slänga in extreme och kolla om jag märker någon skillnad.
Min tjejs egna ord var såhär "Jag trodde att det skulle bli världens skillnad, men det här känns som en tre öres smällare".
Min tjejs egna ord var såhär "Jag trodde att det skulle bli världens skillnad, men det här känns som en tre öres smällare".
Ouch...! Det där sved va??
Ouch...! Det där sved va??
Well, säger jag något annat så ljuger jag!
Du ska känna skillnad direkt.
kolla så det är rätt fil så du ej lagt in org filen igen.
annars mejla eller ring till nån av dem på vtech så kan dem kolla vad det kan vara.
som sagts tidigare du skulle känna oavsett om det är från org eller steg 1 du uppgraderar från
Mvh// Michel
Hej.
Vet inte om någon av våra tekniker har kollat på din fil men även med en ecofil ska man känna skillnad.
Rent spontant misstänker jag att du har en trasig dumpventil, mycket vanligt förekommande på TFSI motorn.
Med en läckande dumpventil har man ca 175-195 hk även med en steg 2 fil..
När man ligger ex på motorväg på 6 vxl. och trampar fullt har man ingen ork i bilen , den svarar långsamt.
Normalt ska den flyga iväg när man smeker gasen..
Med en läckande dumpventil har man ca 175-195 hk även med en steg 2 fil..
När man ligger ex på motorväg på 6 vxl. och trampar fullt har man ingen ork i bilen , den svarar långsamt.
Normalt ska den flyga iväg när man smeker gasen..
Jo det är säkert vanligt, dock har jag en ny dumpventil monterad sedan 1 vecka tillbaka så det är inte det. Jag får testa med att lägga in eco och se om det gör någon skillnad.
Tänkte att jag skulle ta och uppdatera och berätta hur det gick tillslut.
Efter kontakt med v-tech fick jag en ny fil omgående som jag laddade in och nu funkar det som det ska. Riktigt bra tryck nu.
Fullt hjulspinn på tvåans växel vid gaspådrag. Nice (: haha..
Jonis, vet du när ni lyckas fixa till RTS extreme för Tiguan 2011 med dsg? Vore även trevligt med nyheter kring dsg mjukvaru uppgraderingen :mrgreen:
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.