Visa fullständig version : Vad känner av att dörren öppnas??
Jag har lite problem som verkar hänga ihop.
Det första är ett mindre bekymmer. Nämligen att kupébelysningen inte tänds när jag öppnar dörren.
Det andra är klart jobbigare. Centrallåset känner inte av att dörren öppnas och tycker därför det är skoj att automatiskt låsa dörren efter en kort stund trots att jag har öppnat dörren.
För mej är det lugnt för jag vet om det men varje gång nån lånar min bil lyckas dom låsa in nyckeln i bilen (varför dom öppnar dörren och kastar in nyckeln och sen stänger ja det vet nog ingen)
Min fråga är då helt enkelt om någon vet vad det är som känner av att dörren öppnas och hur fan man kan byta ut det så jag slipper dessa problem??
Karlzzon
2010-10-04, 06:24
Jag rekommenderar att byta låskista där dörrkontakten sitter!! men ta felminne först för att va säker!!! den kostar ca 1500:- har jag för mig!! Om du har en Octavia så att säga.
Jag rekommenderar att byta låskista där dörrkontakten sitter!! men ta felminne först för att va säker!!! den kostar ca 1500:- har jag för mig!! Om du har en Octavia så att säga.
Felminne? Sorry är inte så haj på elen i bilen..jag gillar bara saker som låter :P
Ja det är en octavia RS1. Verkar ha missat att kryssa in den rutan i profilen.
maverick
2010-10-04, 08:57
Felkoderna kollas på verkstad eller med t.ex. vag-com. Då ska du kunna läsa av mer exakt vad som är fel, så du inte bytar saker som är hela.
Okej.
Står såna här smågrejer verkligen med bland felkoderna då?
Moffegrev
2010-10-04, 09:16
det är med största sanolikhet låskistan...Det är en liten kontakt i en stor kista som är trasig som inte finns som utbytes del
maverick
2010-10-04, 10:02
Okej.
Står såna här smågrejer verkligen med bland felkoderna då?
Ja, i princip allt som övervakas centralt kan generera felkod.
Moffegrev
2010-10-04, 18:23
500:- kostar de på skroten...jag behöver 2 st med men frågan är om man pallar av att göra jobbet själv..
förresten någon som vet om man måste gifta in den nya låskistan med styrboxen hos VAG
Karlzzon
2010-10-04, 22:32
Om du har rätt låskista till din bil så är det plug and play!!!
Dock är dom liiite stökiga att byta.
tack för alla svar. Ja det verkar finnas gott om dom på skrotarna för ganska små summor. Men jag kan tänka mej att det inte är särskilt roligt att byta själv.
Men själva låset sitter det i samma del? Tänkte på det om man behöver trixa för att få gamla nyckeln att passa??
Nån som gjort detta jobbet får gärna förklara så detaljerat som möjligt :)
maverick
2010-10-05, 09:11
Du behöver inte trixa för att nyckeln ska passa. Låsdelen som nyckeln går in i sitter enkelt monterad i kistan, så den lyfter du bara över.
okej tack. Finns hopp för att fixa problemet då =)
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.