handdator

Visa fullständig version : Förslag på färg till fälgar mottages med öppna armar.

Richard
2008-03-18, 18:58
Jag lämnade ju in orginalfälgarna(zenith 18") på pulverlackering men var inte nöjd med färgen, vart alldeles för ljus färg, så jag måste lämna in dom igen för att bli nöjd. Förslag på ny färg mottages med öppna armar, gärna bild på färgen ni föreslår. Har en silverfärgad RS, så ni vet när ni tänker på färgen till fälgarna.

Cyrre
2008-03-19, 00:30
Kroma dom, tanken har slagit mig ;) mkt najs på silver bil

maverick
2008-03-19, 08:12
Antracitgrått blir snyggt.

Lorre
2008-03-19, 09:20
Jag har lite samma dilemma,

Vilken färg på fälgen ska jag ta (silverfärgad Fabia)

Ultraleggeran finns i 5 olika färger (4 som passar min)

http://www.ozracing.com/at-team/wheels/racing/ultraleggera/en

Chippe
2008-03-19, 11:11

Oj, det va svårt att välja. Men vad tror du om guld?
Annars så gillar jag 'matt black' och 'matt graphite silver' också.

Richard
2008-03-19, 16:21
Tack alla för era förslag, svårt e det,det e en sak som är säkert. Matt grafit silver var ju riktigt nice. undrar om pulverlackeraren vet vad det e för färg om man vill ha den? sen e ju frågan oxå om man ska ha matt eller klarlack,metallic eller inte?

Richard
2008-03-19, 18:27
var på "din bil" idag o kollade på lackprover,hittade en jäkligt fin färg som heter antracitgrå mocca. man kan se liiiite brunt eller koppar i den lacken.hmmmm

Lorre
2008-03-19, 23:07

Oj, det va svårt att välja. Men vad tror du om guld?
Annars så gillar jag 'matt black' och 'matt graphite silver' också.

Guld och vitt finns inte i 16". Det lutar lite åt matt graphite silver dock. Lite annorlunda mot "vanlig" färg.

Richard,

Den färgen låter intressant! Om du tar den och testar, lägg gärna upp lite bilder.

Chippe
2008-03-20, 07:50
Guld och vitt finns inte i 16". Det lutar lite åt matt graphite silver dock. Lite annorlunda mot "vanlig" färg.

Richard,

Den färgen låter intressant! Om du tar den och testar, lägg gärna upp lite bilder.

Aha, missade att det var 16" du skulle ha. Men då säger jag matt graphite silver som alt nr1 och matt black som nr2

maverick
2008-03-20, 08:22
var på "din bil" idag o kollade på lackprover,hittade en jäkligt fin färg som heter antracitgrå mocca. man kan se liiiite brunt eller koppar i den lacken.hmmmm

Ta den! Fin kontrast.

Richard
2008-03-24, 11:36

Ta den! Fin kontrast.

Ja,det lutar mot den färgen, e dock inte helt säker än. Sen ska man ju välja matt eller klarlack oxå...

maverick
2008-03-24, 11:47
Tycker du om att tvätta, så ta matt. Men det brukar vara ett helvete att hålla rent om man kör med det till vardags.

Richard
2008-03-26, 15:28
finns det nån som har bilder på antracitgråa fälgar?

maverick
2008-03-26, 16:06
Jag har ingen bild, men om du öppnar ett ritprogram och tar fram färg 505050 (RGB-kod) så har du antracitgrå.
Forumet har inte stöd för att visa den nyansen i text.

Det är grått som är nästan svart.

Richard
2008-03-26, 16:56
Jag har ingen bild, men om du öppnar ett ritprogram och tar fram färg 505050 (RGB-kod) så har du antracitgrå.

e nog en sån färg jag e ute efter. har 2 bilder på färg jag vill ha, undrar om det e antracitgrå,vad tror ni?

maverick
2008-03-27, 08:16

e nog en sån färg jag e ute efter. har 2 bilder på färg jag vill ha, undrar om det e antracitgrå,vad tror ni?

Den är ljust antracit. "Riktig" antracitgrå är lite mörkare än fälgen på bild.

RS Racer
2008-03-27, 13:56
Låter nästan som du är ute efter den antracit gråa färgen som Volvo använder sig av på deras R fälg den är matt går ju att klar lacka den så blir den lätt att hålla fin :)

Har själv tänkt på den till min!

//Andreas

maverick
2008-03-27, 15:12
Låter nästan som du är ute efter den antracit gråa färgen som Volvo använder sig av på deras R fälg den är matt går ju att klar lacka den så blir den lätt att hålla fin :)

Har själv tänkt på den till min! //Andreas

Menar du de gamla T5-R-fälgarna? De är antracitgrå. Bra exempel.
De som sitter på S60R är silvriga.

RS Racer
2008-03-28, 02:57
Ja, den gammla T5R fälgen tänkte jag på :) lite matt, klarlack på det så blir det kanon!

rs_t
2008-05-06, 11:21
Gammal tråd men...

http://images.forum-auto.com/mesimages/242310/c.jpg9..jpg

Chippe
2008-05-06, 12:15
Det va snyggt.