handdator

Visa fullständig version : Sound system - Columbus (Octavia 2011)

eritom
2010-10-19, 22:55
Hei!

Jeg har som nevnt i en annen tråd, kjøpt meg en 2011 Octavia L&K med masse utstyr...

Blant annet har jeg bestilt med sound system (12 høyttalere og equalizer) til Columbus navi enheten...

Jeg er veldig opptatt av at bilen jeg kjører skal ha god lyd og har derfor noen spørsmål...

Kan man enkelt kople til en ekstern forsterker til Columbus enheten/høyttalerne?? Er det delefiltere i dørene eller går det tre høyttaler ledninger til hver dør fra spilleren (Columbus)??

Jeg vil ha en Alpine PDX5 (5 kanals med egen sub-kanal) sammen med orginale høyttaler og Columbus, pluss at jeg skal ha en liten 10" eller 12" i enten reservehjulsbrønnen eller i høyre side bak...

Håper på svar :razz:

Soulman
2010-10-20, 07:26
Hei!

Jeg har som nevnt i en annen tråd, kjøpt meg en 2011 Octavia L&K med masse utstyr...

Blant annet har jeg bestilt med sound system (12 høyttalere og equalizer) til Columbus navi enheten...

Jeg er veldig opptatt av at bilen jeg kjører skal ha god lyd og har derfor noen spørsmål...

Kan man enkelt kople til en ekstern forsterker til Columbus enheten/høyttalerne?? Er det delefiltere i dørene eller går det tre høyttaler ledninger til hver dør fra spilleren (Columbus)??

Jeg vil ha en Alpine PDX5 (5 kanals med egen sub-kanal) sammen med orginale høyttaler og Columbus, pluss at jeg skal ha en liten 10" eller 12" i enten reservehjulsbrønnen eller i høyre side bak...

Håper på svar :razz:

Det finns inget bra sätt att göra detta med originalmonterade grejer. Har du Columbusen med sound system är det ännu svårare eftersom huvudenheten styr slutsteget digitalt (via CAN BUS). Huvudenheten har inga lågnivåutgångar utan du får koppla in dig via högrtalarutgångarna. Det bästa du kan göra för att bygga som du vill är att beställa bilen utan stereo och bygga själv från grunden. I ditt fall verkar du betala för saker du ändå kommer behöva riva ut. Och för priset av en Columbus med soundsystem kan man köpa rätt mycket grejer ur bilstereobutiken.