handdator

Visa fullständig version : Montera Spacro stolar

Poyjs
2010-10-25, 17:40
Har införskaffat mig 2 st Sparco stolar som jag tänkte slänga in i bilen men efter en liten titt så verka det inte direkt som något 30 minuters jobb. Då det inte fanns fästen som va modell anpassade för bilen så blev det universalfästen som då ska svetsas ( någonstans ) så det håller.
Min fråga till er är ju då om det är lönt jobbet och sen om det kanske finns någon som gjort detta innan som kan komma med lite tips?
Möjligen om det finns någon firma som kan tänka sig att ta sig an jobbet?

Tacksam för tankar,tycken och tips om det hela.

George_RS
2010-10-25, 21:38
Tja

Jag skaffade mig också ett par sportstolar o tänkte slängt in...men som du så märkte jag attt fästet inte är dugg likt och jag pratade med svetsmeken på jobbet om o modifiera detta...men att det var så mkt jobb och så noga för att det även skulle bli godkänt så han vill inte ta på sig det o då la jag även ner dom planerna och sålde vidare stolarna...Men hopppas du kan lyckas bättre än jag

Poyjs
2010-10-26, 19:10
Jo jag vart rädd om att det skulle bli mök med att få det att bli godkänt sedan, så jag börja inse mer o mer för vardag nu att det är dags att sälja dom.
Men tack för ditt svar, det va iaf matnyttig info om det hela :)

George_RS
2010-10-26, 22:13
så lite så det var min erfarenhet av sportstolar i skoda :P

dannedd
2010-10-27, 14:01
Måste väl gå att få tag på modellanpassade stolsunderreden? :(
Någon som ebayat eller googlat?
Visst de brukar kosta en del, mina bride gick på lika mycket som mina sparco-stolar!=)

Chippe
2010-10-27, 15:27
Ställde en fråga till min kompis som jobbar på MECA i Haninge. Om inte han vet så finns det inga att få tag på ;)

helgestahill
2010-10-27, 19:10
Som jag har fattat det så är det inte ok att byta stolar i nyare bilar med heltypsgodkännande (tror jag att det heter). Det blir väl att byta tillbaka vid besiktning. eller..........

Jonas
2010-10-27, 19:29
Åk till en bildemontering och köp stolsunderreden till din bil och bulta/svetsa ihop med fästena till Sparcostolarna...

George_RS
2010-10-28, 20:20
Åk till en bildemontering och köp stolsunderreden till din bil och bulta/svetsa ihop med fästena till Sparcostolarna...

<fasen så långt tänkte inte ens jag :O kunde man ju gjort :S

juanito
2010-10-28, 20:36
Så gjorde jag när jag monterade SAAB 900-stolar i min Rekord-coupé.
Tyvärr gick det inte att få konstruktionen så låg som jag ville...

Jonas
2010-10-29, 18:34
Om man ska åka bana är det nästan ett måste med riktig stol och bälte... men kan inte rekommendera att alltid åka med sån stol... blir lätt trött och konstig i ryggen..