handdator

Visa fullständig version : Feritta vs Milletek

D_C
2010-11-27, 19:17
Går i tankarna på va ja ska köpa till mig sj i julklapp.
DÅ ja e så grymt besviken på mitt bsr catback så vill ja ha nytt.
Frågan e vilken av de två företagen man ska köpa ifrån?
Milletek har ju något tufft med ljud val.
Någon som har från dessa bolag som kan tycka till?
Ljud fil hade inte varit fel häller om någon vill lägga ut:mrgreen:

Poyjs
2010-11-27, 19:55
Har sj hel system från Feritta ( 3"DP 2.5" catback ) ljudet är lågt o fint på låga varv men hörs lite mer på högre varv jämfört med original då.
Dock är ju effekten ganska slående bättre. Dyrt? Tjao man får vad man betalar för tycker jag.
Så jag kan bara säga bra om Feritta då :)

D_C
2010-11-27, 21:17
Tack för tipset poyjs.
Gött att du hade en bra bild på hela systemet på garaget.
När man ser på de kan man inte fatta att de kan va så dyrt.
Men du måste ju ha gött ljud nu när du har hela vägen. Hade gärna velat höra ett gas pådrag med en Rs1:a med de systemet:mrgreen::mrgreen:

juanito
2010-11-27, 21:22
Lite OT, 1,6l med RS-system låter bättre än man tror.
Många som undrar vad man har för maskin... :)
RS1 med rätt system låter riktigt bra.

D_C
2010-11-28, 13:24
Milletek har något med och utan resonant. Man kan allså välja om man vill ha komfort ljud eller ha lite mer bas i de hela. Ingen som kör med milletek. Verkar dåligt med de.

Moffegrev
2010-11-28, 21:00
har du testat att bara ta bort mellan dämparen det är ju som sagt bara ett rakt rör där istället med 2 svetsloppor..det kanske kan hjälpa dej med lite mer morr.

D_C
2010-11-28, 22:59
Yes moffegrev de har ja testat. Gjorde ja i våras. Blev skit snyggt tillsammans med ett ändrör ja sätte på med ( Kolla bilden ) MEN de blev ett sjukt helvetes bröt. Lät som en volvo raggare som kom farandes. Ne de ska vara bra byggt om man ska få ett bra morr. Föresten moffegrev ja har försökt skicka till dig men de står att din mail e full. Radera lite och skicka till mig. tänkte ju köpa en sak av dig

Poyjs
2010-11-29, 09:28
Exakt så som du visar D_C hade jag tidigare ( hemma byggt ) men det är som du skriver bara jobbigt efter ett tag, man får bara ett dovt ljud som gör det hela mindre bekvämt. Och alla uppskattar heller inte att åka i bilen efter denna mod.
Så ne, satsa på ett rejält system så får du prestanda och komfort i ett.

D_C
2010-11-29, 12:02
Hehehe där ser man ja va inte den ände = )
Ja de ska nog bli en julklapp ändå.