handdator

Visa fullständig version : Mätare...

keyvan
2008-03-24, 16:04
Tjaa

Håller på och fixa mina A-stolpe mätare just nu men nu undrar jag är de nån som vet om de finns annan plats att dra slangen in till cupen... för den vanligasta har jag dragit min störmkabel för slutsteget, o´ch den är för liten för 2 saker.... eller om ni har nån ide som kan hjälpa... + nån som kan ge råd vart ja ska dra strömen till mätaren i från,.,,. försökta få ut den man vrider lampan med men den sittar som somm... blir dlad om ni hjälper nu :D :P:P:P:P

maverick
2008-03-24, 17:23
Om du dragit matningen för slutstreget med bilens övriga kabelhärva, så har du en tom gummibussning i höjd med dumpen på torpeden. Den syns rätt lätt i motorrummet. Den kommer ut ovanför gaspedalen.

keyvan
2008-03-24, 18:20
de e de jag inte har gjort jag drog strömen från dengummi platsen som du säger.... finns de annat alternativ o dra strömen med andra kablar??? vart är de då och hur gör man de=???

maverick
2008-03-24, 21:46
Det är plats till en 16mm² tillsammans med övriga kablar där de går in i cupén. Lägg slangen där istället. Bara att följa kabelstammen.

keyvan
2008-03-25, 15:57
vart hittar jag de sladdar då?? har du nån bild du kan vissa*??? har inte ett sladdar :S

maverick
2008-03-25, 18:05
Ingen bild tyvärr. Men jag har för mig att de går in på förarsidan, nästan ända uppe vid rutan. Börja med att kolla där.