Visa fullständig version : Motorolja
Hej jag ska göra oljebyte är det ngn som har vågat att köra på biltemas olja???
Hej jag ska göra oljebyte är det ngn som har vågat att köra på biltemas olja???
Det är samma som på bensinmacken (kommer inte ihåg om det var statoil eller okq8) Med annan förpackning bara.
Men jag väljer inte mackolja ändå när jag byter. men det är nog lungt.
maverick
2011-01-23, 16:32
Är den bara märkt med det VW-nummer du ska ha så uppfyller den kraven.
Det var många år sedan jag hällde något annat än biltemas olja i varken hoj eller bil. Har för mej att helsynteraren är klassad 1 snäpp högre än vad som krävs enligt instruktionsboken (RS1).
barnicus
2012-05-16, 19:30
Hej, har haft stor hjälp av detta forum tack vare alla som skriver. Bestämde mig för att bli medlem och ge lite tips jag också.
Efter att ha läst om olika oljor som vissa rekommenderar så efter lite sökning på internet så hittade jag en sida oljemagasinet.se.
Om man jämför priser där och andra ställen så blir det mycket billigare att köpa där. Jag bestämde mig för att köpa Castrol Edge 5w-30 där fanns oxå andra oljor som ni rekommenderat på forumet. Jag hade tänk köpa på mekonomen först och där kostade en 4l dunk 899:- om jag inte är helt ute cyklar. Och på oljemagasinet så hittade jag en 5l för 532:-.
Min kompis handlade på biltema två dunkar a 400 för att de var 4l och han behövde 4,5 det är 800 det blir 100kr/l för billig olja...
Där på oljemagasinet blev det ca 107kr/l och jag behövde bara köpa en dunk...
inte för att hålla på att göra reklam för ställen och så men jag tycker att det är värt att kolla på om man ska byta olja!
Dom hade växellåds olja oxå...vilket jag beställde med. någon som har erfarenhet av att byta det? Som kan ge några tips?
Bravotwozero021
2012-05-16, 20:03
Hej, har haft stor hjälp av detta forum tack vare alla som skriver. Bestämde mig för att bli medlem och ge lite tips jag också.
Efter att ha läst om olika oljor som vissa rekommenderar så efter lite sökning på internet så hittade jag en sida oljemagasinet.se.
Om man jämför priser där och andra ställen så blir det mycket billigare att köpa där. Jag bestämde mig för att köpa Castrol Edge 5w-30 där fanns oxå andra oljor som ni rekommenderat på forumet. Jag hade tänk köpa på mekonomen först och där kostade en 4l dunk 899:- om jag inte är helt ute cyklar. Och på oljemagasinet så hittade jag en 5l för 532:-.
Min kompis handlade på biltema två dunkar a 400 för att de var 4l och han behövde 4,5 det är 800 det blir 100kr/l för billig olja...
Där på oljemagasinet blev det ca 107kr/l och jag behövde bara köpa en dunk...
inte för att hålla på att göra reklam för ställen och så men jag tycker att det är värt att kolla på om man ska byta olja!
Dom hade växellåds olja oxå...vilket jag beställde med. någon som har erfarenhet av att byta det? Som kan ge några tips?
Ni kan köpa olja hos Lantmännen Maskin också. :smile:Beskrivning :Agrol Zenit c 5W-30 är en helsyntetisk motorolja av högsta kvalite för moderna bensin- och dieselmotorer.den ger låg bränsleförbrukning, lågt slitage och har lång livslängd. Zenit c är speciellt utvecklad för motorer med katalysatorer och partikelfilter.
Rekomendationer: Agrol Zenit c är från början utvecklad för den senaste generationen motorer från VW, men den uppfyller kraven för långa bytesintervall från flertalet andra tillverkare. Produkten kan med fördel användas i nästan alla personbilsmotorer.
finns att köpa i 4l, 10l, 20l dunk samt 1l flaska!
Ska själv börja köra med denna !
om ni undrar nått så kan nu ju ringa Agrol själv. Agrols Smörjråd: Bo Axelsson 070-516 16 70. Yngve Lindh 070-657 31 55 . Lars Ekmark 070-569 28 58!
här har du också ett alternativ ;)
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.