handdator

Visa fullständig version : Octavia Rs -02 går skit

__snow__
2011-02-19, 21:44
Hej jag köpte mig i somras en octavia rs -02 en gul sådan :)
Har varit en del problem med bilen, fick byta lite slangar osv som hade gett upp men nu sen en månad tillbaka ungefär vill den verkligen inte dra iväg :(
Om jag håller fullt så gasar den också släpper den också gasar den å släpper igen, säger sig ju självt att den inte går så bra när den nästan dumpar 4 ggr per växel :S
Va är det för fel? något vanligt? såsom magnetventil till turbon?(hört att de ska va mkt problem där)
motorlamapan har tänt sig 3 ggr, första gången släckte dom den på verkstad, andra gången slocknade den själv och nu har den lyst ganska länge.

Lägger in en dålig video på fenomenet: http://www.youtube.com/watch?v=8C6hwLYYIzQ

Syns lite dåligt men om man kollar varvräknaren efter halva videon typ så ser man att den saktar ner lite ibland (håller full gas hela klippet)

Vore skit skönt om någon kunde ge lite tips om vad som behöver göras

Mvh Pontus

Theo 4x4
2011-02-19, 22:22
Man får inte ha halvljus o dimljus kombinerat.....Hahaha!Nä vet inte vad det kan va,läckage?Men jag skulle inte gasa så där med motorlampan tänd,även om inte limp mode gått på,läs felkoderna.

Theo

__snow__
2011-02-19, 22:37
Man får inte ha halvljus o dimljus kombinerat.....Hahaha!Nä vet inte vad det kan va,läckage?Men jag skulle inte gasa så där med motorlampan tänd,även om inte limp mode gått på,läs felkoderna.

Theo

Haha ne de kanske inte är så nyttigt men har kört med lampan tänd länge nu och den känns helt okej förutom gas problemet då.. lämnade bilen på verkstad då släckte dom den bara och sa att dom inte kunde göra något då bilen inte var original :P dump å chip e farliga grejer om man är skoda verkstad i åmål :|
får väl göra det till slut men vore gött om de fanns någon som haft samma problem :-o

Moffegrev
2011-02-20, 10:54
eh skit snack att de inte kan göra något. men som sagt felkoden måste de ju kunna läsa ut då har du en fingervisning om vart problemet sitter.

men kan tänka mig att det sitter i N75 ventilen eller gasspjället. kan ju vara en kass dump med.

ja det finns massor med förslag o du måste ha tillgång till koderna som din verkstad kan läsa ut.
om du inte sagt att den var chippad så hade de inte haft en anning om det.

Theo 4x4
2011-02-20, 11:02
http://briskoda.net/forums/topic/191947-boost-problem/

Som sagt läs koderna annars blir det gissningslek...

goonken
2011-03-02, 11:01
Jag har haft samma bekymmer med min 03:a RS. På VAG sa dom sa att det kunde vara LMM, men en ny gjorde inte någon skillnad. För mig var det magnetventilen och på VAG verkstan såg dom inte det via data koll. Men dom prova med en ny och då gick bilen som en klocka igen och gör än idag. :razz:

// Mathias

Hej jag köpte mig i somras en octavia rs -02 en gul sådan :)
Har varit en del problem med bilen, fick byta lite slangar osv som hade gett upp men nu sen en månad tillbaka ungefär vill den verkligen inte dra iväg :(
Om jag håller fullt så gasar den också släpper den också gasar den å släpper igen, säger sig ju självt att den inte går så bra när den nästan dumpar 4 ggr per växel :S
Va är det för fel? något vanligt? såsom magnetventil till turbon?(hört att de ska va mkt problem där)
motorlamapan har tänt sig 3 ggr, första gången släckte dom den på verkstad, andra gången slocknade den själv och nu har den lyst ganska länge.

Lägger in en dålig video på fenomenet: http://www.youtube.com/watch?v=8C6hwLYYIzQ

Syns lite dåligt men om man kollar varvräknaren efter halva videon typ så ser man att den saktar ner lite ibland (håller full gas hela klippet)

Vore skit skönt om någon kunde ge lite tips om vad som behöver göras

Mvh Pontus

__snow__
2011-03-05, 15:58
Hittade ännu en taskig slang. klippte den en bit och nu går den rent igen :)
Att dom inte kunde göra något är självklart skitsnack och jag bad dom att mekanikern skulle ringa mig när han kom på jobb men hörde aldrig något mer från dom därav fick ja inte reda på felkoderna :S

Brorsans seat leon var även den inlämnad där den går fortfarande inte helt bra trots att dom fixat den :oops:
Någon som bor i närheten här så åk till Karlstad och lämna in på en riktig verkstad :)