handdator

Visa fullständig version : Irriterande klonk i bageluckan

pow
2008-01-12, 21:59
Så har man fått första "felet" på RS:n, det verkar ha blivit ett glapp i bagageluckan för så fort jag kör där det är ojämt klonkar det där bakifrån. Nån annan som har haft detta problem?
Bilen är en TDi -07 med 750mil på mätaren.

Emppu
2008-01-13, 02:01
Jag hörde det för första gången i fredags. Och ja hörde det vid 2 olika tillfällen och de lät som de kom någonstans bakifrån. Men var exakt vet ja inte. Själv har jag en RS2 07 med 1300 mil. Så jag hoppas likaväl som dig att de finns någon som kan besvara vad de kan vara exakt.

Sinni
2008-01-13, 08:41
Det är inget i reservhjuls baljan då?

pow
2008-01-13, 12:48
Nä det tror jag inte, när jag stängt koffertluckan och sedan trycker på den så rör den sig ca 1cm och jag hör hur metal slår mot metall, verkar nästan som att det trillat bort nåt i själva låsningen. Skall kanske tillägga att min bil är en kombi.

Richard
2008-01-13, 20:39
jag har samma problem med min rs. det metalliska missljudet var låsningsmekanismen till ryggstöden bak. hade lämnat in bilen för lagning av det felet men nu har den andra börjat låta,grrrrr. sen har jag ett annat missljud som kommer från bagageutrymmet, vet ej exakt vart det ljudet kommer ifrån men tror att det e plasten på insidan av bakluckan eller nåt där innifrån. jäkligt irriterande är det iaf, på en ny bil liksom, får inte hända.

petgus
2008-01-26, 15:52
Richard!
Jag har skickat dig ett meddelande ang. detta.
Har du fått det?

MVH
Peter G