Visa fullständig version : Smutsiga Säten
en fråga om nån här inne tvättat sina klädel me nåt speciellt medel som gör det riktigt fint.
jag använde "Auto glym interior" gjorde susen i somras men tror jag måste ha nåt annat medel nu som tar bort det riktigt smutsiga. nåt bra tips???
Matttvätt? Bara att köra några vändor hemma på dina egna mattor och soffa för att det skall löna sig. Kostar inte mycket att hyra, kolla hos din lokala kemtvätt...
okej inget speciellt medel? om han skulle fråga vad jag menar för slags medel. har du själv använt det på dina säten?
Jag har rekondfirma och kör "mina" bilar med autosmarts produkter och maskin från kärcher. Kolla med en lokal rekondare, bilfirma om inte du kan få köpa lite utav dem. Bilfirmor brukar alltid ha någon i verkstaden som jobbar med att rekonda beg bilar som ska säljas. Annars får du ringa till smartab 018 - 15 31 00 och fråga efter nummer till killen som kör i ditt distrikt. Han vill säkert sälja.....
//Per
Visade sig att en arbetskamrat hade en riktig sån tvättmaskin =) ska åka och hämta den imorrn och testa på sätena ska nog även köra runt om sätena också på golvet och lägga in mina tygmattor imorrn=) hör av mig imorrn med resultaten ska försöka komma ihåg och ta kort på före och efter.
Se till att du inte dränker sätet i vatten bara, med tanke på elvärmen..
Funkar ångtvätt till detta ändamål?
Se till att du inte dränker sätet i vatten bara, med tanke på elvärmen..
Funkar ångtvätt till detta ändamål?
okej tack för tipset måste se hur maskinen fungerar sen bara men hade det också i åtanken med stolsvärmen men dom flesta på jobbet har använt denna maskin och dom har ju också stolsvärme med tanke på att det är ganska standard idag ;) och dom har aldrig haft några bekymmer men ska kolla upp som sagt hur den fungerar först så återkommer jag med bilder =)
sorry att jag inte hört av mig om hur det gick med tvätten. men var så fint väder att jag höll på med bilen mesta dels tiden av dan i lördags :) och idag har jag haft annat för mig men visst vart det betydligt bättre än innan men får nog ta o köra över sätena en gång till längre fram. nu håller tjejen på och fyller upp bubbelbadet så ska snart lägga mig i badet och slappna av inför en ny arbetsvecka
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.