handdator

Visa fullständig version : Grövre avgassytem till RS TDI

dizapear
2011-04-04, 21:55
Hej,

Funderar på om jag skall montera på lite grövre avgassystem på min bil. Finns det nån som har gjort det på sin RS TDI och som har bilder på det? Vill gärna veta ungefär vad det kostar. Gärna i Borås-området...

Mvh
Kristian

Stamsaas
2011-04-04, 22:05
Nettopp montert Milltek non-res cat-back på min RS :) Ta en titt i tråden min. Jeg hørte ingen forskjell med det samme, men på bare ca 15mil kjøring hører jeg allerde forskjell på lyden, så blir spennende å se hvordan lyden blir med tiden! :)
Merket litt effektøkning i den grad at den har raskere respons og generelt kjennes å gå lettere.
Jeg handlet fra England og havnet på ca 4600,- Nok levert på døra :)

dizapear
2011-04-04, 22:08
Hva betalte du for det? Regner med at du betalte det i Norge, men det kan jo gi meg en liten pekepinn på hvor mye man skal betale :)

dizapear
2011-04-04, 22:08
unnskyld. leste ikke allt...

dizapear
2011-04-04, 22:10
Nettopp montert Milltek non-res cat-back på min RS :) Ta en titt i tråden min. Jeg hørte ingen forskjell med det samme, men på bare ca 15mil kjøring hører jeg allerde forskjell på lyden, så blir spennende å se hvordan lyden blir med tiden! :)
Merket litt effektøkning i den grad at den har raskere respons og generelt kjennes å gå lettere.
Jeg handlet fra England og havnet på ca 4600,- Nok levert på døra :)

Leter på Milltek´s hjemmeside, men finner ikke til TDI :(

Mikael1977
2011-04-04, 22:19
Tror det är samma som til bensin....eller hur var det nu Stamsaas?

xoxzzj
2011-04-05, 02:54
Tror det är samma som til bensin....eller hur var det nu Stamsaas?

Det är samma både till bensin och diesel, såväl kombi som sedan
Här har du för 4600:- levererat hem till dörren ;)

http://cgi.ebay.de/Edelstahlanlage-Skoda-Octavia-Typ-1Z-RS-/360235939765?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item53dfbc37b5

Stamsaas
2011-04-05, 20:00
Cat-back er samme på bensin og diesel ja :)
Milltek har et NON-resonated anlegg som er egnet til TDI med kun en lyddemper bak. rakt rør på midten. Slik:

http://i172.photobucket.com/albums/w20/stamsaas/Octavia%20RS/DSC00538.jpg

Den anlegget som er linket til her syns jeg var dyrt når Milltek er ca samme pris.
Som sagt var det minialt med forskjell på lyd med en gang, men etter bare ca 15mil var det hørbar forskjell, så spent på hvordan lyden utvikler seg etter at rør og lyddemper har fått "satt seg" skikkelig :)

Gautatyr
2011-04-05, 20:15
De här skulle alltså passa bra på RS Tdi:n?
http://www.millteksport.com/exhaust.products.cfm?variantid=319

Stamsaas
2011-04-05, 21:16
Jepp :) er forskjell på før og etter facelift (uten at jeg vet hva det er) men ser du har tatt riktig :) Hvordan lyden vil bli tilslutt kan jeg ikke si noe om enda, men om jeg får noen uker til hvartfall på meg, så kan jeg si noe mer ;)

Mikael1977
2011-04-05, 21:39
Jepp :) er forskjell på før og etter facelift (uten at jeg vet hva det er) men ser du har tatt riktig :) Hvordan lyden vil bli tilslutt kan jeg ikke si noe om enda, men om jeg får noen uker til hvartfall på meg, så kan jeg si noe mer ;)

Men nu var väl ditt orginalsystem modifierat? (menar att du saknade slutdämparen)
Ljudet från helt orginal till Miltek borde vara en del högre...eller?

Stamsaas
2011-04-05, 21:42
Jeg hadde fjernet bakdemperen på originalsystemet ja, men fikk ingen lydøkning av det (den lyden du hørte når vi møttes på statoil er desverre borte etter omsveising). Men jeg merker at milltiken vil lage mer lyd etterhvert når den har fått satt seg, jeg har bare ikke tid til å kjøre :p

xoxzzj
2011-04-06, 02:28
Det var väl inte dyrt det jag länkade till, med tanke på material och dubbla dämpare, och vad gör milltek till världen bästa sytem. Det för ju bara ett jäkla liv....

Varför måste en bil vråla och låta som en gammal 140?

Karlzzon
2011-04-06, 06:16
Det var väl inte dyrt det jag länkade till, med tanke på material och dubbla dämpare, och vad gör milltek till världen bästa sytem. Det för ju bara ett jäkla liv....

Såg kanon fint ut!!!!!

Om man vill åka svenskt så rekomenderar jag RAY / SIMONS

http://www.simons.se/Katalog/SKODA/SKODA_Octavia_2.0_TFSi_Turbo_RS_Avgassystem_Simons _Exhaust.htm

Under 5000:-

xoxzzj
2011-04-06, 10:49
Såg kanon fint ut!!!!!

Om man vill åka svenskt så rekomenderar jag RAY / SIMONS

http://www.simons.se/Katalog/SKODA/SKODA_Octavia_2.0_TFSi_Turbo_RS_Avgassystem_Simons _Exhaust.htm

Under 5000:-

Japp, SIMONS rostfria är riktigt bra grejer.

Stamsaas
2011-04-06, 20:19

Jeg har vel aldri sagt at Milltek er verdens beste system?? Men det jeg vet er at jeg er fornøyd med det, og derfor annbefaler det. Nå vet ikke jeg hvordan det er i Sverige, men i Norge, og i mange andre land rundt i verden er Milltek et merke som er kjent pga bra passform og fin lyd. Min erfaring med NoName eksos er at passformen er så som så! og når prisen da er nesten den samme så er det lett valg for min del, for å tilpasse eksos som skulle passet, er det værste jeg vet :)

Du vet tydeligvis ikke hva du snakker om heller, når du sier at det blir et jævla liv med en lyddemper. Milltek selv annbefaler non-res (1 demper) til TDI for å gi et lydbilde som skal ligne mer på bensinlyden. De har også et med to dempere, men da tror jeg bilen lager mindre lyd enn originalt. TDI fungere ikke som bensin. hører ikke forskjell om du fjerner en lyddemper :)
Jeg byttet for å litt mer sportslig lyd, og litt effekt som bonus, og lyd får du ikke på et anlegg med 2 dempere :) Supersprint har også 1dempers anlegg til RS TDI :)

Hadde simmons rustfritt cat-back på gamle bilen (TDI), og det var helt greit. Hørte ingenting fra eksosen, så det måtte moddes (fjerne lyddemper) for å høre eksoslyd.

nå har jeg sagt mitt, så kan du komme med resten av erfaringene fra nå av siden du vet alt, også skal ikke jeg blande meg mer ;)

xoxzzj
2011-04-06, 23:23
Jeg har vel aldri sagt at Milltek er verdens beste system?? Men det jeg vet er at jeg er fornøyd med det, og derfor annbefaler det. Nå vet ikke jeg hvordan det er i Sverige, men i Norge, og i mange andre land rundt i verden er Milltek et merke som er kjent pga bra passform og fin lyd. Min erfaring med NoName eksos er at passformen er så som så! og når prisen da er nesten den samme så er det lett valg for min del, for å tilpasse eksos som skulle passet, er det værste jeg vet :)

Du vet tydeligvis ikke hva du snakker om heller, når du sier at det blir et jævla liv med en lyddemper. Milltek selv annbefaler non-res (1 demper) til TDI for å gi et lydbilde som skal ligne mer på bensinlyden. De har også et med to dempere, men da tror jeg bilen lager mindre lyd enn originalt. TDI fungere ikke som bensin. hører ikke forskjell om du fjerner en lyddemper :)
Jeg byttet for å litt mer sportslig lyd, og litt effekt som bonus, og lyd får du ikke på et anlegg med 2 dempere :) Supersprint har også 1dempers anlegg til RS TDI :)

Hadde simmons rustfritt cat-back på gamle bilen (TDI), og det var helt greit. Hørte ingenting fra eksosen, så det måtte moddes (fjerne lyddemper) for å høre eksoslyd.

nå har jeg sagt mitt, så kan du komme med resten av erfaringene fra nå av siden du vet alt, også skal ikke jeg blande meg mer ;)

Du kan försäkra dig om att jag vet precis vad jag pratar om när det gäller avgassystem och ljud. Har själv haft en Octavia 2,0 TDI med milltek med en ljuddämpare, och det var för högt ljud för mig. Nu är ju inte Skoda speciellt väl dämpade heller. Men smaken är som baken, vill man att det ska låta mycket så får man väl ha det så.....:wink:

Vill man ha ett av marknadens bästa system så vänder man sig till www.a-alt-avgassystem.se i Göteborg.... Otroligt prisvärt, fantastisk passform och har de inte systemet färdigt så bygger de ett på bilen

Men jag som trimmat bilar sedan 1987 vet väl inte alls vad jag pratar om, och då är det ju tur att jag som är helt okunnig har en expert här som kan och vet allt om detta ämne.