Visa fullständig version : Sturup Raceway 19/4
Hej !
Har för mig att ni kontaktade oss om att ni var intresserade av att vara med på ngn av våra bankörningar.
Maila mig (ngn ansvarig) för mer info.
fredrik.borbos@gtiklubben.nu
Roxnäs kan väl maila honom och se vad de har på gång.
Roxnäs kan väl maila honom och se vad de har på gång.
Det är på gång.
Lördagen den 19 april är rsklubben inbjudna till GTI-klubbens första träff för i år och som vanligt kommer detta att ske på Sturup Raceway.
Tillsammans med Opel Sport Club anordnas detta tillfälle att köra lite bana.
ANMÄLAN:
Ingen föranmälan krävs utan det är bara att dyka upp på Lördagen.
Träffavgift är 400 kr för bilar som vill prova på bankörning, för bara "utställning" kostar det 100 kr.
Det körs som vanligt enligt SBFs reglemente"prova på" så det krävs racinglicens för att få köra.
För Er som saknar licens går det att lösa en sk. "prova bilsport" licens för 50 kr.
Endast bilar som betalt avgift kommer in på området.
ATT TÄNKA PÅ:
Var beredd på att deltagare kommer att du få ställa upp som funktionär/flaggvakt! bankörningen kommer att ske i 15-minuterspass med funktionärsbyte
mellan 2:de omgång.
Deltagar/funktionärslista ifylles vid insläpp.
För att få köra måste man delta på förarmötet så kom i tid!
All körning under dagen sker med hjälm, använd en så lätt hjälm som möjligt.
Körningen sker med heltäckande klädsel(bomullskläder) och handskar.
Byt bromsvätska! Kontroll av fukthalt med bromsvätskeprovare.
EJ GODKÄND BROMSVÄTSKA=Ingen körning.
Inga lösa föremål får finnas i bilen. detta gäller även baslådor, lösa hatthyllor etc.
Närmaste bensinstation ligger 1km från banan men snåla inte med soppan för viktens skull. Det får inte bli bilar stående med soppatorsk på banan.
SLICKS ÄR FÖRBJUDET dvs endast gatgodkända däck är tillåtna.
Preliminärt program:
08.15-09.30 Insläpp, parkering och besiktning.
Efter 09.30 finns det ingen som tar emot vid grinden.
09.30-09.45 Samling och förarmöte.
09.45-12.00 Bankörning, som inleds med "FÖLJA JOHN" för att lära känna banan.
12.00-12.30 Lunchuppehåll.
12.30- Bedömning "Finaste bil" inleds.
12.30-16.30 Bankörning.
ca. 17.00 Prisutdelning i tävlingen finaste bil och avslutning.
VARMT VÄLKOMMEN!
Nice!
Synd att jag inte kan närvara.
Hoppas ni tar mycket bilder som läggs upp här sen så att vi som inte var där får se hur det såg ut :).
Jag kommer men håller mig til fotandet. Vill ni sen ha bilder skickade så hojta till.
Jag kommer men håller mig til fotandet. Vill ni sen ha bilder skickade så hojta till.
Fotandet? Montera kameran vid pedalerna då??? :mrgreen:
fan de va inte lite regler för en sån liten sak..... :S..... BORING!
storalillen
2008-04-04, 00:37
tycker inte alls det är för mycket regler... mest sunt förnuft!
maverick
2008-04-04, 08:06
tycker inte alls det är för mycket regler... mest sunt förnuft!
Håller med. Det krävs en hel del kontroll vid bankörning.
Kul, tyvärr är jag inbokad för vårslalom med SSJ då så jag kan inte medverka.
Karlzzon
2008-04-04, 10:14
FAAAAAAAAAAAAAAAAAN då missar man dettta event även iår alltså!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Landar på Arlanda den 22/4.
Hoppas på att vi får inbjudan till 2 dagar eventet senare iår!!!!!
FAAAAAAAAAAAAAAAAAN då missar man dettta event även iår alltså!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Landar på Arlanda den 22/4.
Hoppas på att vi får inbjudan till 2 dagar eventet senare iår!!!!!
Ja det krävs nog att det kommer lite folk från oss(rsklubben) till sturup så dom förstår att vi har intresse!!!!! Jag kommer nog inte :cry: :cry:
storalillen
2008-04-04, 20:22
och jag ska på läger med ett gäng strulputtar så jag måste oxå tacka nej... men intresset finns!
Jag vill inte köra, men skulle kunna tänka mig ställa skoda ihop med andra skodor.
Samma här vill ej köra men kan tänka mig komma o se :) men men då e de ba 1 fråga :D vart ligger den :P *Sturup* :D
Samma här vill ej köra men kan tänka mig komma o se :) men men då e de ba 1 fråga :D vart ligger den :P *Sturup* :D
Åk söderut i ca 65mil :D
Det ligger i Skåne.
haha ja du 65 mil va inte mkt de;) :P om man har mkt tid o de e de man inte har :P
Blir det nåt eller? Är inte intresserad av att åka dit och fotografera bilar av sämre märke.
Jag ska köra dit och titta.
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.