Visa fullständig version : Dags att skaffa en ny leksak, fast på två hjul ;)
Har funderat på att köpa en sån här, vad tror ni om det?
http://www1.garaget.org/gallery/images/37/36462/36462-419e6989357bad0af211fa23591ff6b6.jpg (http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=36462&image=1300987)
Mc kortet pluggar jag med nu, och det är tänkt att jag ska ha kortet till i Augusti månad. Sen ska jag köpa mc skydd och prylar... ;)
För få hjul!
Själv har jag inte haft hoj, sedan jag sålde min Kawasaki Mach IV i mitten av 80-talet.
Jävligt rå som förstahoj. Men farten går ju att reglera så ta det försiktigt så går det nog bra.
Jag rekommenderar dock alltid en kåplös hoj första gången, statistiken säger att man gärna tappar den några gånger...been there done that :oops:
Jävligt rå som förstahoj. Men farten går ju att reglera så ta det försiktigt så går det nog bra.
Jag rekommenderar dock alltid en kåplös hoj första gången, statistiken säger att man gärna tappar den några gånger...been there done that :oops:
Jag ska det lugnt, har oxå funderat på en kåplös hoj, men det blåser så mycket då...
Hade tänkt att köpa en hayabusa först, men den e nog lite för extrem som förstahoj...
Varför inte börja med en 600, så att du hinner få in känslan?
Varför inte börja med en 600, så att du hinner få in känslan?
Har kört lite hoj innan (inhägnat område) ;)
Så det e lugnt...
Jag ska det lugnt, har oxå funderat på en kåplös hoj, men det blåser så mycket då...
Hade tänkt att köpa en hayabusa först, men den e nog lite för extrem som förstahoj...
Jag tycker inte att min R1:a med orginalkåpglas är så mycket bättre än en kåplös hoj när det kommer till "blåsten"...men visst, men ett högre kåpglas får man bort en del.
För fullständig komfort får man nog vända sig mot touringsegmentet :-o
Radfyror är ju generellt mer lättkörda, håller man sig till de lägre varven kan man ju alltid puttra runt...nästan som att köra bil :geek:
Jag tycker inte att min R1:a med orginalkåpglas är så mycket bättre än en kåplös hoj när det kommer till "blåsten"...men visst, men ett högre kåpglas får man bort en del.
För fullständig komfort får man nog vända sig mot touringsegmentet :-o
Radfyror är ju generellt mer lättkörda, håller man sig till de lägre varven kan man ju alltid puttra runt...nästan som att köra bil :geek:
V Twin motorn, har ett så skönt ljud, precis som min förra quad ;)
Det är kul läsning i dina trådar G-power :razz:
Du rustar en bil som ska säljas för att du skulle ha en familjebil (pga tillökning om jag minns helt rätt) och så faller valet på en mc. Ska du köra thai-style? Barnstol på styret och resten av familjen bakpå?
http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/a035.gif
icebreaker
2011-05-23, 12:29
TL1000 kallas inte för inte för widowmaker. Den har ett lynnig temperament varpå Suzuki när dom
skapade sv1000 trimmade ner motorn för att den skulle bli mer lättkörd. Mitt tips är att du letar en
mer lättkörd hoj som första hoj än just den där.
Har du frågor om kurser/hojar eller liknande kan du höra av dig. Är rätt insyltad i SMC (http://www.svmc.se)
Det är kul läsning i dina trådar G-power :razz:
Du rustar en bil som ska säljas för att du skulle ha en familjebil (pga tillökning om jag minns helt rätt) och så faller valet på en mc. Ska du köra thai-style? Barnstol på styret och resten av familjen bakpå?
Vad är problemet???!!! :evil:
Jag har gjort vissa omprioriteringar nu, bilen ska fortfarande säljas och det ska köpas en diesel kombi. Istället för en ny fyrhjuling så blir det en riktig mc istället, och så flyttar vi neråt till västkusten nästa vår/sommar.
Då har man råd med mer, eftersom allt är så jävla dyrt här uppe i storstan!
TL1000 kallas inte för inte för widowmaker. Den har ett lynnig temperament varpå Suzuki när dom
skapade sv1000 trimmade ner motorn för att den skulle bli mer lättkörd. Mitt tips är att du letar en
mer lättkörd hoj som första hoj än just den där.
Har du frågor om kurser/hojar eller liknande kan du höra av dig. Är rätt insyltad i SMC (http://www.svmc.se)
Jag testade en sån här mc igår och den var alldeles underbar :)
http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/a035.gif
:evil:
secret692
2011-05-23, 13:41
Köp bara.....
Är själv en mer Radfyra älskare men twin låter gott. Honda VTR 1000 SP1 eller SP2 kan jag även rekommendera.
Har själv haft 2 st CBR 900 RR och alla tjatade om att köpa 600 först men ångrade inte att jag gick på större motor direkt. Lör med lite förnuft i början skall det nog gå bra.
Flera vänner började på 600 men bytte efter 2-3 veckor. 600 kan vara roligare på bana men annars är det 900 och uppåt som gäller.
Lycka till.
Köp bara.....
Är själv en mer Radfyra älskare men twin låter gott. Honda VTR 1000 SP1 eller SP2 kan jag även rekommendera.
Har själv haft 2 st CBR 900 RR och alla tjatade om att köpa 600 först men ångrade inte att jag gick på större motor direkt. Lör med lite förnuft i början skall det nog gå bra.
Flera vänner började på 600 men bytte efter 2-3 veckor. 600 kan vara roligare på bana men annars är det 900 och uppåt som gäller.
Lycka till.
Tack så mycket, jo många av mina vänner rekommenderade mig att köpa en större hoj direkt istället för att köpa en liten hoj, som jag sedan kommer att tröttna på rätt så snabbt.
Det finns rätt många fina hojar ute på marknaden, men jag föll för den här eftersom ljudet var så skönt (även Honda Sp1 & Sp2 har ju ett likadant ljud). Har även funderat på en Yamaha XT660X eftersom vi kommer ju att flytta ut på landet, så är det ju kul att ha en hoj som man kan köra på lite guppiga vägar... Men först gäller det att ta körkortet nu till hösten... ;)
Vad är problemet???!!! :evil:
Jag har gjort vissa omprioriteringar nu, bilen ska fortfarande säljas och det ska köpas en diesel kombi. Istället för en ny fyrhjuling så blir det en riktig mc istället, och så flyttar vi neråt till västkusten nästa vår/sommar.
Då har man råd med mer, eftersom allt är så jävla dyrt här uppe i storstan!
Här finns verkligen inget problem. Varför så upprörd?
Köp sälj byt eller vad du nu vill göra - jag tycker i alla fall det verkar bättre än sitta i nåt hörn och mumla över att det aldrig händer nåt :)
Har kört lite hoj innan (inhägnat område) ;)
Så det e lugnt...
Ja, Brostugan är juh inhängnad ;)
Jag skulle också vilja ta MC-kort... Men då vill jag köra super motard och sånna hojjar. ev kåplösa sporttouring hojjar (eller vad det nu kallas, kan inte speciellt mycket om MC))
Meeeeeeen det är så jävla mycket som jag vill men inte har råd med/kan prioritera i dagsläget ;) En rolig bil känns som en större prioritering iaf.
Här finns verkligen inget problem. Varför så upprörd?
Köp sälj byt eller vad du nu vill göra - jag tycker i alla fall det verkar bättre än sitta i nåt hörn och mumla över att det aldrig händer nåt :)
Ok ;)
Ja, Brostugan är juh inhängnad ;)
Jag skulle också vilja ta MC-kort... Men då vill jag köra super motard och sånna hojjar. ev kåplösa sporttouring hojjar (eller vad det nu kallas, kan inte speciellt mycket om MC))
Meeeeeeen det är så jävla mycket som jag vill men inte har råd med/kan prioritera i dagsläget ;) En rolig bil känns som en större prioritering iaf.
Jo jag har funderat på något sånt oxå typ en Yamaha XT660X eller en Honda X-11 CB 1100... Så vi får se vad som händer till våren 2012 :)
De där namnen säger inte mig någonting :D
Men det blir nog bra ;)
De där namnen säger inte mig någonting :D
Men det blir nog bra ;)
Aha okej, se här då:
Honda X-11 CB 1100
http://www1.garaget.org/gallery/images/37/36462/36462-dad0d85ee51b90841197503ec02c52a6.jpg (http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=36462&image=1305976)
Yamaha XT660X
http://www1.garaget.org/gallery/images/37/36462/36462-101c9caf38131bed1a902a91e4ef7555.jpg (http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=36462&image=1305977)
Aha, Hondan va juh riktigt ball :)
En sådan för vägen och en cross för skogen skulle vara trevligt om jag skulle köra MC.
Aha, Hondan va juh riktigt ball :)
En sådan för vägen och en cross för skogen skulle vara trevligt om jag skulle köra MC.
Ja, jag e nog mest ute efter en stark maskin för vägen. Som är lagom skön att åka lite längre med.
C.larsson
2011-05-24, 18:49
Najs hoj! Själv är man lite sold på VTR 1000F med highpipes så jäkla snygg;D Hoj e fan najs! Familje kombi (RS) till vardags till hunden och HOJ till pappa;D
Najs hoj! Själv är man lite sold på VTR 1000F med highpipes så jäkla snygg;D Hoj e fan najs! Familje kombi (RS) till vardags till hunden och HOJ till pappa;D
He he ;) Ja den hojen e fin den oxå :)
secret692
2011-05-25, 00:37
Fan G-power du sprider önskemål över hela sprektat. Bushoj, gathoj eller motard, Tror du får tänka ut vad du skall ha hojen till först. För mig var det allt under 140 hk var inget att ha ; )
Slutar väl med en GoldWing... :)
Fan G-power du sprider önskemål över hela sprektat. Bushoj, gathoj eller motard, Tror du får tänka ut vad du skall ha hojen till först. För mig var det allt under 140 hk var inget att ha ; )
Det blir väl en Sporthoj/touring... Motarden var för klen med sina (48hkr)...
icebreaker
2011-05-25, 15:16
Med en dåres envishet så säger jag att alla dina andra hojar du har nämt som förslag är bättre än
TL som förstahoj.
Om det är v-twin du är ute efter så har du fler twins här:
Samtliga Ducatis
KTM RC8 / Super Duke / 990 Adventure
Suzuki SV1000
Parallell twin:
Yamaha tdm / supertenere / mt01
Thriumph Bonneville / speedmaster (går kanske bort pga att det är en glidare)
Med en dåres envishet så säger jag att alla dina andra hojar du har nämt som förslag är bättre än
TL som förstahoj.
Om det är v-twin du är ute efter så har du fler twins här:
Samtliga Ducatis
KTM RC8 / Super Duke / 990 Adventure
Suzuki SV1000
Parallell twin:
Yamaha tdm / supertenere / mt01
Thriumph Bonneville / speedmaster (går kanske bort pga att det är en glidare)
Suzuki SV1000 = ful
Yamaha tdm = ful
Yamaha mt01 = snygg men för dyr
Yamaha supertenere = ful
KTM RC8 = för dyr
KTM super duke = för dyr & ful
KTM 990 Adventure = för dyr & inte min stil
Som sagt någon av dessa som jag har lagt upp tidigare blir det... Det får vi se nästa år & vår ;)
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.