Visa fullständig version : Byta Fjäder??
masken_99
2008-04-04, 17:06
Är det jobbigt att byta fjädern på En Rs 1;a???
Beror på vilken fjäder du menar... :? Om du menar en fram eller bakfjäder till fjädringen så är det inte speciellt svårt nej,beror väl på hur händig/kunnig man är,du måste ju spänna ihop fjädern för att få bort den gamla och dit med den nya=fjäderverktyg.
masken_99
2008-04-04, 17:20
Glömde.. Fram e det.. Nån som vet om det räcker att lossa övre fästet och sedan "vika" ut Dämparen för att få ut fjädern??
Nej det räcker inte,ta bort hela fjäderbenet,lossa dom tre skruvarna i länkarmen som håller fast fjäderbenet och ta bort.
masken_99
2008-04-04, 17:50
Okey.. Tackar.. nån som vet vad en fjäder ligger på i pris??? e nämligen så att min högra fram har gått av.
Karlzzon
2008-04-04, 18:07
Rekomenderar starkt att byta båda fram!!!!!
Billigast blir att köpa en sänksats o byta runt om!!!!
Okey.. Tackar.. nån som vet vad en fjäder ligger på i pris??? e nämligen så att min högra fram har gått av.
Satan visst inte bara jag då :D
Har 1st fram fjäder över :P
Någon som har koll på vad det är för skruvar fjäderbenet sitter fast med. Undrar bara om jag måste skaffa något speciellt verktyg innan jag byter till sänkfjädrar?
Fjäderspännare har jag.
Någon som har koll på vad det är för skruvar fjäderbenet sitter fast med. Undrar bara om jag måste skaffa något speciellt verktyg innan jag byter till sänkfjädrar?
Fjäderspännare har jag.
KÖP en Haynes, dom är guld värda
http://www.haynes.co.uk/Press/HaynesJackets/RGBhr_SV4387.jpg
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.