Visa fullständig version : Ferrita eller BSR/ Simons- nästan samma pris
Anders82
2011-06-22, 10:33
Hej.
Såg att det endast skiljer ett par hundra mellan Ferrita och Bsr/ Simons halvsats. Simons är 3" tydligen.
Men vilket av dem ska man ta?
Skillnad på kvalitet? Ljud? Låter dessa "för" mycket i kupén?
Hej.
Såg att det endast skiljer ett par hundra mellan Ferrita och Bsr/ Simons halvsats. Simons är 3" tydligen.
Men vilket av dem ska man ta?
Skillnad på kvalitet? Ljud? Låter dessa "för" mycket i kupén?
Bsr halvsatsen och simons är samma
Sent from my LG-P990 using Tapatalk
Rs_Marcus
2011-06-22, 16:25
Bsr halvsatsen och simons är samma
Var ju det han skrev;) (Bsr/Simons)
Var ju det han skrev;) (Bsr/Simons)
Sorry
Pettersson
2011-06-22, 17:38
Jag har simons sportavgas rostfritt 2,5" från kat, men 3" dp o kat. Men det låter inte alls mycket i kupén :) Jag är nöjd :D Man har turbon vina i dp dock men det är sånt man njuter av ^^
Anders82
2011-06-22, 18:11
Jag har simons sportavgas rostfritt 2,5" från kat, men 3" dp o kat. Men det låter inte alls mycket i kupén :) Jag är nöjd :D Man har turbon vina i dp dock men det är sånt man njuter av ^^
Sorry skulle nämnt det. Jag har RS2 du har 1:an.
Samma här, hur nöjd somhelst ;-)
Sorry skulle nämnt det. Jag har RS2 du har 1:an.
BSR säljer simmons i eget namn för att klargöra lite. Så det spelar ingen roll varifrån du köper.
Kan du (har råd), så köp Milltek hela vägen från turbon.
EDIT: Läder tydligen inte ordentligt..... Ferrita/simmons stod det juh. Men kolla på Milltek.
Jag har Simons på min kärra och får faktiskt slå ett slag för dom.
Väldigt seriösa ljudmätningar när dom tog fram systemet på min bil, mätt mottryck och hela klabbet :O!
Frågan som ingen annan har frågat är: hur mycket effekt ska du ha?
Är det bara halvsats som gäller så är du troligtvis bara ute efter ljud, right?
Anders82
2011-06-23, 22:08
Ingen mer som har en Octavia RS 2 med halvsats som kan skriva lite vad de tycker?
Mikael1977
2011-06-23, 23:11
Jag tror att ljudet är ungefär det samma mellan producenterna, precis som det är mellan trimföretagen. Jag har bara hört Simons 3" och det låter dovt och mysigt även inne i bilen.
Beställde precis ett Simons system Artnr:040-H9DR från katt, reservdelskatalogen på http://www.bds.se/
Frågetecken är ju priset. KOMPL.AVGASSYSTEM
SIMONS Artnr:040-H9DR Pris 1375,00, Priset gäller så länge lagret räcker.
Fick ett verifiering på beställning via mail och då var priset lite bättre ändå.
BSR tar väll 4700kr, listpris från Simons 4900kr. Så det är bara att fynda.
Reservdelskatalogen stänger dock kl23 idag för underhåll....
Beställde precis ett Simons system Artnr:040-H9DR från katt, reservdelskatalogen på http://www.bds.se/
Frågetecken är ju priset. KOMPL.AVGASSYSTEM
SIMONS Artnr:040-H9DR Pris 1375,00, Priset gäller så länge lagret räcker.
Fick ett verifiering på beställning via mail och då var priset lite bättre ändå.
BSR tar väll 4700kr, listpris från Simons 4900kr. Så det är bara att fynda.
Reservdelskatalogen stänger dock kl23 idag för underhåll....
Grattis till avgas-systemet!
Jag har komplett supersprint avgas rostfritt och är väldigt nöjd med både ljud och utseende. Bilen mullrar fint när man drar på och den känns piggare vid maxvrid
http://www.supersprint.com/en/prodst-5-31-1.aspx
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.