handdator

Visa fullständig version : Strömkabel i Fabia rs

bluetech
2008-01-13, 17:32
Överlycklig över att äntligen få hem min bil men nu ställde de till huvudbry i stället...
Vart i hela h****** tar ja mig igenom torpedväggen med strömkabel till mina slutsteg???
glad för hjälp och ev. bilder på hur ni gjort...

//Desperat

mrc
2008-01-13, 17:37
Under gallret som täcker torkararmarna sitter plastpluggar som tas bort. Det räcker att du lyfter på gallret, behöver inte plockas bort. Jag plockade bort handsfacket så man kom åt ordentligt. Hela processen tog ca 20 minuter.

bluetech
2008-01-13, 17:42
Under gallret som täcker torkararmarna sitter plastpluggar som tas bort. Det räcker att du lyfter på gallret, behöver inte plockas bort. Jag plockade bort handsfacket så man kom åt ordentligt. Hela processen tog ca 20 minuter.

okej... Kollade på den sidan ja med för antar att du syftar på högra sidan och ja ska in med strömmen på vänster då alla signal kablar ligger under handskfacket...
måste gå att ta sig in vid pedalerna eller något.....

mrc
2008-01-13, 17:45
Jag menar samma sida som handsfacket. Finns genomföringar på andra sidan oxå.

bluetech
2008-01-13, 17:47
Jag menar samma sida som handsfacket. Finns genomföringar på andra sidan oxå.

okej, vart sitter genomföringen på andra sidan då??
enda ja hitta var bakom torkar motorn och de var mindre lätt att komma åt...

mrc
2008-01-13, 18:08
Sitter på samma sätt på andra sidan. Lite trångt men det går.

bluetech
2008-01-13, 18:34
okej, enda jag hittade på batteri sidan var en genomgång nedåt men den går ju ut i motor rummet så...
får se till helgen helt enkelt om ja hittar något där och om någon här har ideer och förslag...
tack så läng "Mrc" för din hjälp

mrc
2008-01-13, 18:58
När jag gjorde det så tog jag handsfackssidan för den såg enklare ut. Hoppas du lyckas utan att skära sönder händerna. Brukar ju var ganska pilligt.

bluetech
2008-01-17, 20:25

Fick bli den ingången trots allt.... fixade faktiskt inte på något lätt vis att ta in strömmen på något annat ställe...

men de gick bra faktiskt, lite petigt men men och inga störningar heller så tusen tack för hjälpen...

mrc
2008-01-17, 21:20
Varsågod, bra med detta forum då man oftast kan få hjälp.