Visa fullständig version : ECP lampan lyser
Tjena det lyser ECP på min instrument panel. Vad betyder det?
har precis kopplat in laddtrycksmätare så kan det ha med det att göra?
Visar laddtrycksmätaren rätt? Det låter lite som felkoppling.
jag har kopplat det till bränsletrycksregulatorn. Det visas att den laddar ca1.4 bar. Det är en rs1 som är chipad. Kan det stämma?
hmm, det får någon annan svara på. Men org ligger väll på 0.8 och chippad på kanske 1.0. Men jag kan va heeeeeelt ute och cykla nu *hehe*
okej men jag har ju satt ett t kors på rätt slang. Vad kan då vara fel?
om ja inte minns fel så efter trimm ska de vissa 1.2????? Va e de för Chip? och hK??
varför inte ta från vakumslangen till Dumpen??? Tycker de är mkt lättare och säkrare ??:S
maverick
2008-04-09, 21:55
1,4bar är högt för originalturbon. Den laddar 0,6-0,7 original, och tål c:a 1,3bar som max för hyfsad driftsäkerhet.
Men sen kan man ifrågasätta kallibreringen av din mätare. Logga bilen med vag-com för att få refferensvärde.
hur kan man kalibrera en mätare? Har en mätare som går till1,5 bar som är realcars egna produkt.
maverick
2008-04-10, 18:51
Det är lättare att köpa en ny mätare från ett bättre företag om den du har visar fel.
Moffegrev
2008-04-10, 20:12
1,4 bar låter spännande för den där orginalturbon..;)
maverick
2008-04-10, 21:25
1,4 bar låter spännande för den där orginalturbon..;)
Väl spännande för att den ska överleva.
nej det kan inte vara fel på mätaren jag har. den är helt ny men tror inte det går att kallibrera den. men ska prova koppla den till dumpventilen istället. Det går väl lika bra det?
bilen går inte rent heller. Har broblem med att den rycker när man accelererar så det kanske påverkar så den visar fel också. Men det går väl bra att koppla till dumpen?
MVH
maverick
2008-04-11, 10:28
Tror du att alla nya saker är felfria? Hört talas om tillverkningsfel?
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.