handdator

Visa fullständig version : vRS laddar inte riktigt som den ska

Confide
2011-07-29, 11:27
Tjenare folket, tänkte om det var någon annan som haft ett liknande problem med sin kärra!

Vtech håller på och testar mjukvaror i bilen (lagom sporadiskt) och nu har jag i en mjukvara som laddar på bra fram tills DSG:n växlar.
Vid 50% av fallen så skickar den på rätt mängd laddtryck.
Vid resterande 50% av fallen så tappar jag ca 0.3-0.5 bars laddtryck.
Dvs laddtrycket ligger kvar på 0.8-1.0 bar istället för att hoppa upp till 1.3-1.4!
Finns det något mekaniskt som kan göra det eller beror det bara på att dom inte fått ordning på mjukvaran?
Har haft denna mjukvaran i ett par veckor och den är sjukt jobbig att gasa med, ibland så kan man lösa det med att kliva av och sedan på gasen igen.
Men som sagt, inte heller det fungerar alla gånger =/.

Karlzzon
2011-07-29, 11:55
Om nu Vtech testar mjukvara i din bil så är det inga färdiga program!!!
Ta kontakt med Vtech och be om en ny varaiant!!! Har du provat orginal???

Confide
2011-07-29, 12:09
Om nu Vtech testar mjukvara i din bil så är det inga färdiga program!!!
Ta kontakt med Vtech och be om en ny varaiant!!! Har du provat orginal???

Jag vet att det inte är några färdiga program, men tänkte att någon kanske hade vart med om det förut (t.ex. att dumpen inte orkar hålla tätt).
Jonis har vart på semester och den andre nissen har inte hört av sig angående om det var okej att bara ta en gammal fil och ladda in den.
Det är fortfarande osäkert, han tror att det ska vara okej...

Problemet med min kärra är att styrbox måste ur varje gång och det är grymt irriterande att behöva störa Matti på RTW varje gång jag behöver ny mjukvara... hade ju vart skönt om jag hade kunnat löst det själv!