Visa fullständig version : Största möjliga fälgtum på Octavia RS 2 ?
Vad är största möjliga fälgar man kan klämma in om man har en Octavia RS 2 -08 ?
Kan man få in större än 20" och ha någon svängradie som går att leva med ?
Beror på hur du menar. Pratar vi fälgar med bibehållen rullomkrets på däcken. Eller ska du bara ha stora fälgar för att va störst.
Beror på hur du menar. Pratar vi fälgar med bibehållen rullomkrets på däcken. Eller ska du bara ha stora fälgar för att va störst.
Jag vill ha stora fälgar för att det är snyggt !
maverick
2008-04-13, 08:28
Du kan säkert få på 22:or med några varv eltejp runt.
Du kan säkert få på 22:or med några varv eltejp runt.
Någon som vet om det går att köämma på 22" ?
Theo 4x4
2008-04-17, 20:57
Allt går ,men du ska väl köra med bilen antar jag...finns ju en gräns.... :roll: vill du ha en bil som är allround skulle jag rekomendera max 18" men det är ju bara min åsikt.
Jag har 18" nu och det är ju snyggare än 17 men jag hade nog valt 17 tum med ritkgit bra däck trots allt. Ingen större skillnad i väghållning men däremot i ljudnivå.
Jag har 18" nu och det är ju snyggare än 17 men jag hade nog valt 17 tum med ritkgit bra däck trots allt. Ingen större skillnad i väghållning men däremot i ljudnivå.
Frågan är inte mellan 17 och 18 tum, 18 har jag till både somma och vinterdäcken idag, men går det att klämma in 22" ? 20 vet jag funkar.
Självklart kommer komforten bli sämre, men går det svänga med 22 tummare ?
jag har sagt det förr...allt under 20tum är vinterhjul...hehe men hittar du några fina 21"så säg till...problemet är nog att hitta däck med rätt dim...//jockeg
jag har sagt det förr...allt under 20tum är vinterhjul...hehe men hittar du några fina 21"så säg till...problemet är nog att hitta däck med rätt dim...//jockeg
Allt över 19" är MTV...
TS_Edition
2008-05-03, 13:13
Någon som VET!!!........Om en 8,5" fälg med ET47 kommer att funka på rs2 eller kommer det ta i innerskärmarna...Har tittat på nya efter min krash igår.....Ni som kör på ET45 med 235 däck hur mycket utrymme innåt finns det vid fulla ratt utslag tala gärna om det så blir jag lite glad :)
Menar du vid fullt rattutslag då eller?
TS_Edition
2008-05-04, 19:34
Japp Goffen! för rakt fram lär det ju funka......Du kör ju på ET 45 tror du det funkar med ET47 på 8,5"fälg....Hittat också ET 40 men då lär det sticka ut.....ET 45 finns inte tillgängligt på dessa fälgar jag tittat på och det är ju lite bråttom att få fram nåt nu när det blev som det blev nu efter helgens äventyr.........Så Goffen vet du hur många mm du har kvar till dina innerskärmar vid fullt rattutslag på dina fälgar med ET45 och 235 däck så skulle jag bli glad.
Ja jag va ute o försökte känna med händerna men det va inte det lättaste. För att ge dig 100% säker information måste jag nog hissa upp bilen på lyften och titta underifrån. Men mina har aldrig tagit i nånstans så 2mm borde ju inte orsaka haveri för dig tycker man ju....
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.