Visa fullständig version : sportavgassystem?
emilvernberg
2011-11-08, 21:22
Tjenna jag har tänkt byta avgassystem på bilen (skoda octavia rs 06a). Själva bilen är helt orginal i motorn. Går det bra endå att byta hela avgassystemet? eller det blir för "lätt" tryck i motorn så det blir sämre effekt? För är sugen på lite maffigare ljud i bilen så tänkte sätta på simons avgassystem. Plus ta bort en dämpare.:) tacksam för svar.
mvh emil
Tjenna jag har tänkt byta avgassystem på bilen (skoda octavia rs 06a). Själva bilen är helt orginal i motorn. Går det bra endå att byta hela avgassystemet? eller det blir för "lätt" tryck i motorn så det blir sämre effekt? För är sugen på lite maffigare ljud i bilen så tänkte sätta på simons avgassystem. Plus ta bort en dämpare.:) tacksam för svar.
mvh emil
Byter du ut "hela" systemet (dvs från turbon och bakåt) och sätter dit en 100 cells racekatalysator så kommer du få varningar för att katten inte renar ordentligt.
Det går att komma förbi med mjukvara i kärran ;).
För lätt tryck tycker jag inte att det borde bli, lite mindre mottryck är bara skonsammare för motor och turbo egentligen!
Vet inte hur Octavian reagerar på det, men jag vet att ingen av mina tidigare / nuvarande bilar har klagat på det iallafall!
maverick
2011-11-09, 09:30
På en turbomotor ska man eftersträva så lägt mottryck som möjligt.
Du kan få varningar som Confide skriver, men de kan du bli av med om du skaffar en lambda-adapter. Den flyttar ut sensorn en bit, och värdena blir rätt igen.
hej.
Vi kan stänga av lambda varningen samt se till att bilen går riktigt bra.
Hör av dig.
www.vtech.se
emilvernberg
2011-11-09, 19:11
Tack så mycket för alla svar, nu har jag lite mer kött på benen:):
mvh Emil
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.