handdator

Visa fullständig version : HJÄLP!!!!!!!!!!

emilvernberg
2011-11-14, 14:09
Ett problem löst så kommer det nytt problem. Nu har min SATANS jävla pasagerar dörr börjat låta när man kör. precis som någonplast bit sitter löst. Har känt på fönsters/fläkten/sido stolpen hittar inte det. MÅSTE HA hjälp för missljud i min bil är det värsta jag vet! va inne hos skoda i malmö men dem verkar inte bry sig ett jävla skit.

Confide
2011-11-14, 17:26
Har du garanti på bilen?
Vart låter ljudet ifrån (mer info än "SATANS jävla passagerar dörr", tack ;) )?
Och vad är det för bil?
Fabia eller Octavia?

EDIT : efter lite sökande så ser jag att du har en Octavia vRS -06.
Jag skulle plocka av dörrpanelen och se om det skramlar i panelen eller om skramlet är i något annat.

emilvernberg
2011-11-14, 20:42
Ja jag har garanti. På slitagedelar liksom motorn ac etc ej på sådana problem.

Asså när jag håller handen på den "svarta trekanten" längst ner i fönstret så slutar ljudet känns det som. men det kommer ifrån fönsterts "svartatrekanten" eller inne i dörren. eller ngt löst vid handsfacket någon stanns där ifrån låter det som knarret kommer ifrån.

Har du garanti på bilen?
Vart låter ljudet ifrån (mer info än "SATANS jävla passagerar dörr", tack ;) )?
Och vad är det för bil?
Fabia eller Octavia?

EDIT : efter lite sökande så ser jag att du har en Octavia vRS -06.
Jag skulle plocka av dörrpanelen och se om det skramlar i panelen eller om skramlet är i något annat.

emilvernberg
2011-12-09, 17:47
Nu idag efter jag hade jubbat så lät det ganska mycket. Har haft av dörr sidan utan vidare resultat. Så vet ej vad jag ska göra. ljudet kommer mellan handsfacket och trianglen längst ner i fönster (den svarta trianglen liksom) där någon stanns. Och det låter precis som någon plast bit är lös. Låter iprencip bara vid lite gupp. Kommer på såna jävla sjuka sammanhang ibland knäpp tyst ibland när jag kör vanligt oftast vid gupp dock.

Vet såklart att det inte är så jävla lätt för er att säga det är just de. Men något som jag borde testa kolla på? har smöärjt listerna med oliv olja. utan resultat

emilvernberg
2011-12-14, 21:39
Den sköna ljudet som jag beskrivit, slutar om man tar ner fönstert ngn milimeter.. smörjt som fan utan resultat byta ut alla jävla lister i dörren kanske?