Visa fullständig version : Eftermontera Farthållare
Tja!
Är nybliven Skoda RS ägare sedan en vecka ungefär! Är helt sjukt nöjd med bilen än så länge, men det är en sak som är lite jobbigt.. Det finns ingen farthållare :( Någon som har erfarenhet av att eftermontera en sådan och isåfall hur mycket kostar det? Programerar man bara om någon box och byter ut reglaget på vänster sida eller hur funkar det?
MVH / Lucas :)
Jag hittade denna guide när jag precis hade köpt min och irriterade mej på avsaknaden av farthållare:
http://www.carbasics.co.uk/vw_golf_mk4_cruise_control.htm
Kom väl fram till att det var för mycket jobb eftersom man inte bara kan byta spaken utan måste koppla vidare.
Men lägg upp en skoda anpassad guide här om du lyckas ;)
Oj, vilken grej! :o Är nog för mycket arbete för mig också.. Jag ska snacka med nån på VAG och se hur mycket det kostar att få det gjort. Det kan ju vara värt dem pengarna :)
Snackade med en på VAG verkstad här i närheten (Kinda, Östergötland) dom skulle ha 2300:- för att eftermontera farthållaren. Spaken kostade 1000:- och arbetet 1300:-.. Tänkte iaf någon var intresserad ;)
maverick
2011-12-17, 00:15
Hmm... kostade det inte 3000kr som tillval när man beställde ny bil? Bra pris med 2300kr som eftermontering då.
Riktigt bra pris! Det är ju bara att köra på!
Hade inte jag siktat på att byta bil hade jag nästan kunna tänka mej att åka till östergötland för att få det gjort så billigt :razz:
2500:- tror jag att det skulle kosta att få det i en ny bil. Har för mig att automotorsport eller nån tidning gjorde en recension om RS 2001. Men jag har bokat in en tid i Januari :) Otroligt skönt ska det bli! :D
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.