handdator

Visa fullständig version : Den stora jobbtråden

Soulman
2011-12-17, 00:27
Nytt personbästa/lägsta satt härom veckan. Tidigare rekord är 3 månader på en firma, som lärling efter yrkesskolan. Nytt rekord är nu under 2 månader, i vuxen ålder. Fick ett sånt riktigt psykopat-praktarsle till chef så det fanns ingen annan utväg än att skjuta ut mig i ovissheten. Jobbsök pågår! :)

Chippe
2011-12-17, 08:45
Nytt personbästa/lägsta satt härom veckan. Tidigare rekord är 3 månader på en firma, som lärling efter yrkesskolan. Nytt rekord är nu under 2 månader, i vuxen ålder. Fick ett sånt riktigt psykopat-praktarsle till chef så det fanns ingen annan utväg än att skjuta ut mig i ovissheten. Jobbsök pågår! :)

Mycket trist att det ska behöva vara så. Mitt lägsta är 4mån.

Jag söker nytt för fullt just nu. Har även sökt till ditt jobb som du nu lämnar. Min firma håller på och försöker rekonstrueras... Men det går inget vidare. Mitt fack ska förhandla med firman på måndag, och det är andra som slutar/blivit uppsagda

Sent from my awesome SGS2

Mikael1977
2011-12-17, 08:49
Det här bar tråkig läsning. Jag trodde du hade hittat drömjobbet!? Men med en chef dom inte spelar på samma lag så skär det sig ganska fort!
Hur går det med bilen nu da, för den blev väl gjord om till firmabil?

juanito
2011-12-17, 10:10
Jag kan bara önska lycka till.
Lyckligtvis har du lite bättre förutsättningar än jag på arbetsmarknaden.

Soulman
2011-12-17, 11:09
Mycket trist att det ska behöva vara så. Mitt lägsta är 4mån.

Jag söker nytt för fullt just nu. Har även sökt till ditt jobb som du nu lämnar. Min firma håller på och försöker rekonstrueras... Men det går inget vidare. Mitt fack ska förhandla med firman på måndag, och det är andra som slutar/blivit uppsagda

Du söker till ett annat affärsområde med en annan VD och chef. Jag har lite info du måste ha om du blir erbjuden jobb där. Har du kvar nummer 070-223xxxx?

Soulman
2011-12-17, 11:14
Det här bar tråkig läsning. Jag trodde du hade hittat drömjobbet!? Men med en chef dom inte spelar på samma lag så skär det sig ganska fort!
Hur går det med bilen nu da, för den blev väl gjord om till firmabil?

Det var absolut ett bra jobb, men omöjligt att utföra med en karriärsugen chef över mig som känner sig så hotad av min närvaro att han var tvungen att verkligen förhindra mig i mitt arbete för det skulle framstå som att jag inte var kompetent nog. Helt sjukt, en sån typ av chef man läser om i kvällstidningarnas "snabbtest - så avslöjar du om din chef är psykopat".

Bilen brukar jag ett tag till men kommer lämnas tillbaka.

Soulman
2011-12-17, 12:17
Jag kan bara önska lycka till.
Lyckligtvis har du lite bättre förutsättningar än jag på arbetsmarknaden.

Tack! Är faktiskt inte orolig alls. I veckan när jag ända hade "tid över" hjälpte jag en polare som har restaurang att servera - för första gången i mitt liv. Urkul! Lite tunn merit att ta med på CVn dock :mrgreen:

Solid
2011-12-17, 18:24
Bilen brukar jag ett tag till men kommer lämnas tillbaka.

Säg som det är, du ville bli av med sossekontainern och det här var det snabbaste sättet. ;)

Nej, idioter till chefer kan förstöra den bästa av arbetsplatser tyvärr. Har haft tur på senare år, men i början av mitt arbetsliv idiotförklarade jag dåvarande företagets VD samt en arbetsledare framför mina kollegor, inte så taktiskt men ack så underbart. :)

Hoppas allt går vägen framöver!

juanito
2011-12-17, 21:12
!977-86 hade jag en butter, men helt underbar chef.
En fabrik i dalarna som tillverkade stålfjädrar.
Vi gick t.o.m. och bytte kassetter med varandra på fabriken.
Alla undrade vad det var för röj han lånade av mig, men det var ju båda som gillade klassiskt.
Efter första året hade han även lärt sig gilla reggae!

Sinni
2011-12-18, 09:17
Vi hade en psukopat arbets ledare för några år sen
På ett möte kallade han oss förr kärringar o mesar för det var så mycket korridor snack o ingen vågade prata ut på mötena

Så jag sa att den största kärringen på detta företag är du
Sen bröt det loss på det mötet
Företaget fick kalla dit en fredsmäklare o vi fick skriva på ett papper att vi skulle vara lugna o visa varandra lite respekt

Nu är han borta för några år sen och jag är kvar ;-)

Mikael1977
2011-12-18, 09:43
Vi hade en psukopat arbets ledare för några år sen
På ett möte kallade han oss förr kärringar o mesar för det var så mycket korridor snack o ingen vågade prata ut på mötena

Så jag sa att den största kärringen på detta företag är du
Sen bröt det loss på det mötet
Företaget fick kalla dit en fredsmäklare o vi fick skriva på ett papper att vi skulle vara lugna o visa varandra lite respekt

Nu är han borta för några år sen och jag är kvar ;-)

Slog du ihjäl han?

maverick
2011-12-18, 10:56
Tack! Är faktiskt inte orolig alls. I veckan när jag ända hade "tid över" hjälpte jag en polare som har restaurang att servera - för första gången i mitt liv. Urkul! Lite tunn merit att ta med på CVn dock :mrgreen:

Nja, du ska nog inte se det så. Arbetet som sådant är kanske inget statusyrke precis, men det påvisar att du hellre jobbar med något än att gå arbetslös i väntan på ett högre ansett arbete.

Soulman
2011-12-18, 12:18
Jag tillhör definitivt den försvinnande kategorin människor som gillar att arbeta och inte ser arbete som en rättighet. Det händer inte att jag går hemma och rullar köttbullar i 3 månader under min uppsägningstid.

Sinni
2011-12-18, 12:42
Slog du ihjäl han?

Företaget köpte loss honom för han var ett problem.
Jag är en tillgång ;-)

juanito
2011-12-18, 13:07
Själv är jag inte beroende av arbete, bara av inkomst...

maverick
2011-12-18, 13:41
Själv är jag inte beroende av arbete, bara av inkomst...

Och lönen är det inget fel på. Den kommer bara för sällan. ;)

Soulman
2011-12-18, 14:52
Lön?
Ersättning för förlorad fritid brukar det kallas :mrgreen:

juanito
2011-12-18, 17:11
Lön?
Ersättning för förlorad fritid brukar det kallas :mrgreen:
Hear-hear, brother!!!

Soulman
2012-01-09, 15:23
Det går stadigt framåt. Inbokad på chefstest som sista anhalt på ett ställe, inbokad på rekryteringsföretag för en annan tjänst och ytterligare flera sökningar ligger ute.

Soulman
2012-01-09, 15:24
Chippe, hur går det för dig?

Chippe
2012-01-09, 18:44
Chippe, hur går det för dig?

Har flera ansökningar ute, tyvärr så gick det inte att komma in på Skanska igen den här gången heller.
Jag ska ringa runt i veckan samt kolla om det finns flera vettiga tjänster att söka.

Jag kommer antagligen ha något att göra även om jag inte hittar någon tjänst som arbetsledare, kommer att jobba med en kompis som är grävmaskinist och hjälpa honom som handgubbe.

Bravotwozero021
2012-01-09, 18:54
Har flera ansökningar ute, tyvärr så gick det inte att komma in på Skanska igen den här gången heller.
Jag ska ringa runt i veckan samt kolla om det finns flera vettiga tjänster att söka.

Jag kommer antagligen ha något att göra även om jag inte hittar någon tjänst som arbetsledare, kommer att jobba med en kompis som är grävmaskinist och hjälpa honom som handgubbe.

Kanske söka till Grävmaskinist? ! där kan man dra in mycket stålar :) jag vill ha en Huddig 1160 elr 1260, dem är ju underbara att köra och så många jobb möjligheter man får med dem :)

Chippe
2012-01-09, 19:36
Kanske söka till Grävmaskinist? ! där kan man dra in mycket stålar :) jag vill ha en Huddig 1160 elr 1260, dem är ju underbara att köra och så många jobb möjligheter man får med dem :)

Jag har kört en del grävmaskin, från 800kg-14ton (lite 23ton), samt mycket hjullastare upp till L70. Men jag har inget kort eller certifikat för något av det.

Chippe
2012-01-09, 19:38
Samt att jag vill helst jobba med det jag ändå har pluggat på högskolan (kth) för, vilket är en högskoleingenjörsutbildning i byggteknik

Solid
2012-01-09, 20:42
Att skaffa cert och erfarenhet av grävmaskin behöver ju inte betyda att du för all framtid säger upp all bekantskap med ingengörsdelen av byggbranschen.

Med alla dörrar öppna kommer man fram snabbare! :)

Chippe
2012-01-09, 23:16
Att skaffa cert och erfarenhet av grävmaskin behöver ju inte betyda att du för all framtid säger upp all bekantskap med ingengörsdelen av byggbranschen.

Med alla dörrar öppna kommer man fram snabbare! :)

För grävmaskin så behöver man gå en utbildning som kostar, brukar ske genom firman man jobbar på. Alt genom gymnasiet.

Soulman
2012-01-10, 09:17
Samt att jag vill helst jobba med det jag ändå har pluggat på högskolan (kth) för, vilket är en högskoleingenjörsutbildning i byggteknik

Det där kan jag mycket väl förstå, men för att inte hamna i bensaxen kan du ju söka brett, både högt och lågt. Om du gått bet på allt enligt önskelistan går det en hel del tid igen att börja om på nästa lista, och då är säkert energin låg.

För egen del söker jag aktivt till samma dag jag skrivit på en ny anställning.

Soulman
2012-01-16, 16:57
Well well well... Här händer det grejer. Det lönar sig att jobba brett och målmedvetet som vanligt. Det ser inte sämre ut att jag nu kan välja mellan två och kanske tre tjänster. Bra förhandlingsläge :)

Chippe
2012-01-18, 09:12
Ett möte inbokat till Tisdag :)

Howzer
2012-01-18, 11:20
Well well well... Här händer det grejer. Det lönar sig att jobba brett och målmedvetet som vanligt. Det ser inte sämre ut att jag nu kan välja mellan två och kanske tre tjänster. Bra förhandlingsläge :)
Trevligt! :)

Chippe
2012-01-19, 11:34
Nu ska jag iväg och vikariera på min mors förskola, 1-2åringar. Det blir andra gången av tre nu denna vecka. Det är bara 12-16, men lite klirr i kassan ger det. :)

Soulman
2012-01-19, 13:36
Nu ska jag iväg och vikariera på min mors förskola, 1-2åringar. Det blir andra gången av tre nu denna vecka. Det är bara 12-16, men lite klirr i kassan ger det. :)

Bra där. Det är viktigt att hålla igång och inte gräva ner sig bland dockusåpor och ostbollar. Hoppas du håller dig borta ifrån det jag tipsade dig om. VDn fick sparken i måndags, man sade upp ytterligare 19 pers på byggsidan och det är full fight i olika pressmeddelanden om varför det blev som det blev. Humor.

Slutförhandlar nu med det som jag tror blir mitt val. Går man in i 2012 års löneläge nu som man vanligtvis gör på denna sidan året bör man tänka på att den lönen vanligtvis gäller till minst mars 2013 och att man inte brukar vara med i revisionen 2012. Det måste man ta med i diskussionen.

Chippe
2012-01-19, 13:40
De du tipsade om har inte hört av sig. Och dockusåpor samt ostbollar klarar jag mig utan... Tränar juh för fullt nu för tiden ;)

Sinni
2012-01-19, 14:37
Min gamla chef ringer mig titt som tätt o tipsar mig om jobb o lägger in ett gott ord för mig. Hon jobbar på Lernia så hon får reda på massa

En annan chef har jagat mig i ett år men jag trivs rätt bra på mkn nuvarande plats. Än så länge.

juanito
2012-01-20, 22:22
Här blir det bara mer jobb för varje dag.
Nästa söndag jobbar jag 12 timmar.
Heltid minst till 19/2.
Nu har jag jobbat heltid sedan i somras, med ett par veckors uppehåll i höstas.
Sommaren 2010 lyckades jag jobba ihop ett nytt villkor för a-kassan.
Jag har hälften kvar! :)

Soulman
2012-01-24, 10:54
Då kan jag meddela att det är klart men inte riktigt officiellt :smile:
Det ska till sånt där bjäfs som MBL-förhandling där arbetsgivaren ändå bestämmer hur det ska bli men så är spelets regler. Dock finns det alldeles säkert inga motsättningar här eftersom jag redan är känd.

Happy days are here again och jag dammsuger alla bilsajter för att hitta nån kul bil!

Chippe
2012-01-24, 11:05
Då kan jag meddela att det är klart men inte riktigt officiellt :smile:
Det ska till sånt där bjäfs som MBL-förhandling där arbetsgivaren ändå bestämmer hur det ska bli men så är spelets regler. Dock finns det alldeles säkert inga motsättningar här eftersom jag redan är känd.

Happy days are here again och jag dammsuger alla bilsajter för att hitta nån kul bil!

Kul kul :)

Jag ska träffa en firma idag, och en rekryterare imorgon.

secret692
2012-01-24, 13:58
Vart precis uppringd av en rekryteringsfirma och skall på intervju imorgon.
Skadar ju inte att höra vad de har att säga iallafall även om jag har det bra där jag är.

Chippe
2012-01-24, 20:50
Min intervju idag kändes riktigt bra. Och firman verkar passa mig bra. :)

De ska höra av sig på fredag. Jag hoppas verkligen på detta.

Burken
2012-01-24, 23:45
Hmmm sitter o läser här hur härjigt alla verkar ha det med jobb hit och dit osv.
Finns här ingen som bara kör på med det jobb han har och är nöjd med det?
Man känner sig nästan som en utböling när man själv har jobbat snart 21 år på samma företag och faktiskt trivs då man vet att gräset trots allt inte är grönare på andra sidan.
Jag är ju ingen karriärmänniska som vissa verkar vara iofs. :)
Kanske ska berätta vad jag jobbar med också.... ;) Rondväktare på ett av dom större bolagen här i Svedala.

Soulman
2012-01-25, 11:41
Hmmm sitter o läser här hur härjigt alla verkar ha det med jobb hit och dit osv.
Finns här ingen som bara kör på med det jobb han har och är nöjd med det?
Man känner sig nästan som en utböling när man själv har jobbat snart 21 år på samma företag och faktiskt trivs då man vet att gräset trots allt inte är grönare på andra sidan.
Jag är ju ingen karriärmänniska som vissa verkar vara iofs. :)
Kanske ska berätta vad jag jobbar med också.... ;) Rondväktare på ett av dom större bolagen här i Svedala.

Jättebra reflektion!
Sen är det ju så att alla har olika behov och drivs av olika saker. Trygghet, pengar, utbildning, utveckling t.ex. För egen del blir jag rätt lite rastlös när jag lärt mig nånting. Då vill jag lära mig mer eller nåt nytt. En del kallar det för karriär, jag kallar det för stimulans och personlig utveckling.

Tack och lov finns det utrymme för alla och utan alla valmöjligheter skulle inte samhället fungera riktigt. Alla behövs.

Chippe
2012-01-31, 08:20
Ska snart iväg och träffa en firma, ska kolla vad dom har att erbjuda.

Men jag hoppas mera på byggfirman jag träffade förra veckan, jag ska träffa dom igen på fredag :)

Mikael1977
2012-01-31, 09:53
I går gjorde vi oss av med en onödig utgift här på jobbet.
En av mina medarbetare har i skuggan smygigt runt och roffat åt sig delar och maskiner till flera 10-tusentals kronor det sista året.
Det har funnits en misstanke dom 2 senaste månaderna och i går la vi fram bevisen.
Han erkände och fick gå på dagen, blev polisanmäld och nästa lön samt semesterersättningen kommer inte betalas ut.

Frugan är arbetslös och går hemma med 2 små....då är man ganska korkad!

Gissar att han kommer slita med att få sig ett nytt jobb då arbetsgivare värderar referanser från tidigare arbete väldigt högt.

Chippe
2012-01-31, 09:58
Smidigt värre.

Chippe
2012-01-31, 13:05
Firman jag träffade idag är nog inget för mig... Hoppas mycket på Fredagen :)

Soulman
2012-02-02, 14:50
Jag har ju känt ett spår av oro eftersom min anställning varit bekräftad via mail endast, även om cc gått till VD och personalchef och på de grunderna tackat nej till annat jobb. Men idag så kom anställningsavtalet i brevlådan i alla fall.

Det går bra nu känns det som :)

secret692
2012-02-02, 16:44
Jag har ju känt ett spår av oro eftersom min anställning varit bekräftad via mail endast, även om cc gått till VD och personalchef och på de grunderna tackat nej till annat jobb. Men idag så kom anställningsavtalet i brevlådan i alla fall.

Det går bra nu känns det som :)

Skönt att det är klart då.

Är ev själv på väg till annat ställe men vi får se vad de har att erbjuda :-)

Soulman
2012-02-02, 17:07
Skönt att det är klart då.

Är ev själv på väg till annat ställe men vi får se vad de har att erbjuda :-)

Spännande! Är man på jakt efter lön och förmåner är ju jobbyte det snabbaste sättet, och handlar det om miljöombyte eller kanske båda är det bara att köra på. Same same men hos någon annan?

Jo de har inte kunnat prestera avtalet innan eftersom tjänsten officiellt inte fanns förrän nu.

Chippe
2012-02-03, 10:49
Nytt jobb!

Börjar 13/2

:D

Solid
2012-02-03, 10:56
Nytt jobb!

Börjar 13/2

G R A T T I S ! ! !

secret692
2012-02-03, 10:58
Nytt jobb!

Börjar 13/2

Stort grattis Chippe och hoppas det går bra på detta jobb.

icebreaker
2012-02-03, 11:16
Nytt jobb!

Börjar 13/2

Grattis som sagt var

Mikael1977
2012-02-03, 11:28
Nytt jobb!

Börjar 13/2

Fett!
Då är det bara att börja kolla runt på nya onödiga saker som ska köpas....låt pengarna rulla!

Rs_Marcus
2012-02-03, 12:05
Grattis:)

juanito
2012-02-03, 18:46
Grattis!
Hoppas det här funkar bättre.

juanito
2012-02-03, 18:46
Grattis!
Hoppas det här funkar bättre.

juanito
2012-02-07, 20:15
När jag gick hem idag, sa platschefen att vi skall diskutera anställning på torsdag.
Hennes exakta ord var: "vi ser inget slut för dig"! :)

The Weasel
2012-02-07, 20:54
När jag gick hem idag, sa platschefen att vi skall diskutera anställning på torsdag.

Det låter som goda nyheter.... :-)

juanito
2012-02-07, 21:26
Det låter som goda nyheter.... :-)
Ja, hur det än går så är mina dagar som behovsanställd över! :)

Soulman
2012-02-08, 09:53

Härligt!

Chippe
2012-02-13, 20:08
Har kört första dagen på nya jobbet idag :)

Var inne på kontoret hela dagen för lite genomgång av system och få datorn samt mobil. Sköna människor fanns det gott om där :)
Imorgon ska jag ut till bygget, tyvärr på fel sida stan... Så det blir att köa på hemvägen. Men det var några månader kvar på det projektet bara.

Mikael1977
2012-02-13, 20:39
Har kört första dagen på nya jobbet idag :)

Var inne på kontoret hela dagen för lite genomgång av system och få datorn samt mobil. Sköna människor fanns det gott om där :)
Imorgon ska jag ut till bygget, tyvärr på fel sida stan... Så det blir att köa på hemvägen. Men det var några månader kvar på det projektet bara.

Nice!
Men kom ihåg att det inte finns några "tyvärr" efter din resa hos förra arbetsgivaren.
Lite kö blir ju som en dans på rosor jämfört med förra jobbet :)

Chippe
2012-02-13, 21:12
Nice!
Men kom ihåg att det inte finns några "tyvärr" efter din resa hos förra arbetsgivaren.
Lite kö blir ju som en dans på rosor jämfört med förra jobbet :)

Sant ;)

juanito
2012-02-13, 21:20
Bilkö??? Vad bor du på för konstigt ställe... :)

juanito
2012-02-24, 16:38
Nu har vi kört första veckan med rullande schema som vården.
Bemanning dygnet runt.
Sitter och äter middag på jobbet, slutar kl 22.
Hade samma skift i onsdags men ledig igår.
Phuuuuuu....

Sent from my iPhone using Tapatalk

maverick
2012-02-24, 16:42
Välkommen till dygnet-runt-jobb. :)

Rs_Marcus
2012-02-24, 18:01
Började jobba kl 13 i tisdags och slutade kl 15 på onsdag :P Kunde dock sova några timmar på natten iaf!

juanito
2012-02-29, 17:24
Idag skrev jag på mitt anställningsavtal.
Fr.o.m. Imorron är jag fast anställd!!!
Bye-bye AF!

Thiass
2012-02-29, 17:29
Bye-bye AF!

Grattis :)

maverick
2012-02-29, 17:44
Bye-bye AF!

Härligt!

Rs_Marcus
2012-02-29, 18:42
Bye-bye AF!

Skönt! Grattis!

Karlzzon
2012-02-29, 20:42
STORT GRATTIZZ Janne

The Weasel
2012-02-29, 22:03
Bye-bye AF!

GRATTIS!!!!!! Det måste kännas härligt....

juanito
2012-03-01, 00:03
Tack grabbar, ja det känns verkligen bra att slippa arbetsförmedlingen efter 8 år!
Firade med en burgare, på väg hem från jobbet. :)

Mikael1977
2012-03-01, 05:58
STORT GRATTIZZ Janne

Inga utropstecken?? Vad händer Karlzzon!? :)

Sinni
2012-03-01, 17:58
Bye-bye AF!

Gott
Grattis

Karlzzon
2012-03-01, 18:12
Inga utropstecken?? Vad händer Karlzzon!? :)

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!

Så!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

maverick
2012-03-01, 19:06
Mycket bättre. ;)

Soulman
2012-03-01, 20:17
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!

Så!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fan nu får du nog fylla på nya i tangentbordet! :)

Soulman
2012-03-01, 20:19
Bye-bye AF!

Fan va nice! Megagrattis, nu vänder det ska du se! :)

gintonic
2012-03-01, 21:09
Grattis!! Gött!!

juanito
2012-03-01, 21:24
Det var en otroligt skön känsla att ringa arbetsförmedlingen i morse.
"Tack och hej från mig!" :) Det tog bara 8 år...

skallie
2012-03-01, 21:39
Grattis Janne

Soulman
2012-03-01, 22:02
Första dagen på "nya" jobbet avklarad. Det känns ju himla skönt att bli hälsad välkommen tillbaka av många via mail, telefon, Lync och inte minst alla jag träffat idag.

juanito
2012-03-01, 22:11
Första dagen på "nya" jobbet avklarad. Det känns ju himla skönt att bli hälsad välkommen tillbaka av många via mail, telefon, Lync och inte minst alla jag träffat idag.
Nostalgi... :)

Chippe
2012-03-02, 06:34

Är du tillbaka på första stället?

Soulman
2012-03-02, 16:31
Är du tillbaka på första stället?

Japp. Annan tjänst dock och sitter nu på HK.

Theo 4x4
2012-03-03, 23:16
Det var en otroligt skön känsla att ringa arbetsförmedlingen i morse.
"Tack och hej från mig!" :) Det tog bara 8 år...

Sådärja!Vad skönt!Grattis!Bara köra på då:)

secret692
2012-03-06, 08:20
Bye-bye AF!

Stort jäva fetgrattis Janne. Riktigt skönt med lite stabilitet nu då.

secret692
2012-03-06, 08:20

Nice nice. Får se hur det går för mig idag då :-)

Fixar dina prylar på fredag

juanito
2012-03-06, 08:48
Stort jäva fetgrattis Janne. Riktigt skönt med lite stabilitet nu då.
Jodu, det kan man lugnt säga! :)

Chippe
2012-03-06, 09:00
Grattis Janne :)

Själv är jag inne på fjärde veckan på nya jobbet, det rullar på fint. :)

juanito
2012-03-06, 18:47
Grattis Janne :)

Själv är jag inne på fjärde veckan på nya jobbet, det rullar på fint. :)

Kul att höra!

Feniix
2012-03-12, 10:48
Sådär, om exakt 3 dagar så ska jag söka utbildning på högskola. Sitter här nu, googlar som en idiot, och försöker att komma på vad det faktiskt är jag tycker är kul. Går in på diverse sidor, klickar i mina intressen, som för övrigt är teknik, datorer, bilar typ. Trycker på den fina sök-knappen, och får då upp ca 200000000 utbildningar. JAG BLIR INTE KLOK!
Snart 21 år gammal, hur ska jag redan nu kunna veta vad "jag vill bli när jag blir stor", samt vad blir man av efter de olika utbildningarna? Nej, jag tycker att det här är så fruktansvärt jobbigt, finner inget som känns liksom "YES!". Har en gymnasial utbildning som typ är utformad för vidare studier på Chalmers, dvs ingenjör av något slag. Kanske ska man ta och försöka bli maskiningenjör, och leta sig in i bil-världen den vägen?
Har någon några tips på yrken inom de områden som jag beskrivit som kan tänkas vara intressanta? Kanske någon bekant som sysslar med något, eller kanske rent av du själv. Arbetar idag huvudsakligen som montör, men har även vart inne och gjort arbete som serviceingenjör vid några tillfällen. Då har jag pysslat med testning av olika apparater inom högström och högspänning.

Alla tips och funderingar är välkomna då jag känner mig ganska vilsen!

jeppen
2012-03-12, 11:23
Sitter just nu på nålar... Har sökt nytt jobb som jag alltid sneglat på.
För 4 veckor sedan hade dom första intervjun s.k snabbintervju.
På 5 minuter var den över och man gick därifrån lätt förvånad, 2 st som satt
och matade frågor och avslutade med - Vi hör av oss om det blir intressant.
Förra Måndag kom så samtalet, jodå jag hade gått vidare.
Var på ytterliggare en intervju i Fredags, denna gång var det 2 st som satt och matade frågor i lite mer än 1 timme även denna gång avslutades intervjun med - Vi hör av oss om det blir aktuellt för anställning.
Ca:2-3 veckor trodde dom att det kunde dröja. Så nu är det bara att hålla tummarna. Tilläggas kan göras att jag som är såååååå tålmodig tycker ju inte alls att denna väntan är jobbig :?

Chippe
2012-03-12, 11:45
Sådär, om exakt 3 dagar så ska jag söka utbildning på högskola. Sitter här nu, googlar som en idiot, och försöker att komma på vad det faktiskt är jag tycker är kul. Går in på diverse sidor, klickar i mina intressen, som för övrigt är teknik, datorer, bilar typ. Trycker på den fina sök-knappen, och får då upp ca 200000000 utbildningar. JAG BLIR INTE KLOK!
Snart 21 år gammal, hur ska jag redan nu kunna veta vad "jag vill bli när jag blir stor", samt vad blir man av efter de olika utbildningarna? Nej, jag tycker att det här är så fruktansvärt jobbigt, finner inget som känns liksom "YES!". Har en gymnasial utbildning som typ är utformad för vidare studier på Chalmers, dvs ingenjör av något slag. Kanske ska man ta och försöka bli maskiningenjör, och leta sig in i bil-världen den vägen?
Har någon några tips på yrken inom de områden som jag beskrivit som kan tänkas vara intressanta? Kanske någon bekant som sysslar med något, eller kanske rent av du själv. Arbetar idag huvudsakligen som montör, men har även vart inne och gjort arbete som serviceingenjör vid några tillfällen. Då har jag pysslat med testning av olika apparater inom högström och högspänning.

Alla tips och funderingar är välkomna då jag känner mig ganska vilsen!

Jag skulle rekommendera någon 3-årig utbildning till högskoleingenjör om du vill ut och arbeta på fältet, de är mer inriktade på att tillämpa sina kunskaper "praktiskt"
Jag är högskoleingenjör i byggteknik från KTH, och jag sitter ute på byggarbetsplatset och tex arbetsleder.

Karlzzon
2012-03-12, 12:52
Kanske kanske!!!???????

Feniix
2012-03-12, 14:06
Jag skulle rekommendera någon 3-årig utbildning till högskoleingenjör om du vill ut och arbeta på fältet, de är mer inriktade på att tillämpa sina kunskaper "praktiskt"
Jag är högskoleingenjör i byggteknik från KTH, och jag sitter ute på byggarbetsplatset och tex arbetsleder.

Det var ett väldigt värdefullt tips! Jag känner att jag gärna vill ut som du säger, på fältet, och tillämpa kunskaperna "praktiskt". Inte låsa in mig på ett kontor och bara sitta där. Dessutom vill jag undvika 5-åriga utbildningar i största möjliga mån då jag anser att det är alldeles för lång tid. Tyvärr så ryker ju även möjligheten att bli just civilingenjör..

Tack för en insyn i en högskoleingenjörs vardag!

juanito
2012-03-12, 23:51
Får dubbel lön denna månad, då jag gått från en anställningsform till en annan!
Härligt, då kommer jag ikapp med räkningarna igen. :)

Chippe
2012-03-13, 07:09
Får dubbel lön denna månad, då jag gått från en anställningsform till en annan!
Härligt, då kommer jag ikapp med räkningarna igen. :)

Det måste vara mycket skönt :)

Förra firman konkursade (ni vet den med den inte allt för smarta VDn ;) )
Jag fick mina sista pengar strax innan hårdrockskryssningen jag var på förra veckan... det satt fint :P

Soulman
2012-04-24, 10:16
Hur går det för dig nu då Chippe, hittar rätt i jobbdjungeln?

Chippe
2012-04-24, 13:29
Hur går det för dig nu då Chippe, hittar rätt i jobbdjungeln?

Jodå, det tycker jag. Sitter just nu på en renovering som tar slut i sommar. Sedan vet jag inte riktigt vilket projekt jag hamnar på. Finns en möjlighet att jag hamnar på kontoret i några månader för att lära mig kalkylerings delen av projekteten.

Men jag trivs bra på firman, och med mina kollegor :)

Skickat från min GT-I9100

Soulman
2012-05-04, 15:22
Här är fantastiskt roligt. Jag rör om och slipar på organisationen och plötsligt ska det bli ett tiotal fler projektledare på min avdelning. Tiden går försvinnande fort och det är faktiskt inte mer än två månader sedan jag började nya jobbet :-o

jeppen
2012-05-04, 18:20
Här är fantastiskt roligt. Jag rör om och slipar på organisationen och plötsligt ska det bli ett tiotal fler projektledare på min avdelning. Tiden går försvinnande fort och det är faktiskt inte mer än två månader sedan jag började nya jobbet :-o

Vad jobbar du med då ??