Visa fullständig version : Stockholm Car Styling.
Stockholm Car Styling verkar inte vilja att man köper nåt från dom, har försökt få tag på dom i 2 dagar nu, både med mail och telefon men inget svar har man fått. Vill köpa sportgrill men... Vad har ni för erfarenhet av dom?
äntligen fick man svar. det skulle ta ca 2 veckor att få fram grillen,men den e beställd iaf. skönt
maverick
2008-04-16, 21:55
Jag har bara dåliga erfarenheter.
Beställde luftutsläpp från dem till min framspoiler. Lovad leveranstid 3 veckor.
Jag frågar efter dem efter 5 veckor, och får svaret att de inte var med i leveransen från Milotec. "Leveranstid 1 vecka."
Total tystnad ytterligare tre veckor. Jag mailar dem och vill makulera ordern. Får svaret "de kom idag". Jo ellerhur.
Jag blir lovad fri frakt som ersättning. Givetvis kommer postförskottsavin inkl. frakt.
Ytterligare väntan på att de ska sätta in fraktkostnaden på mitt konto. Jag vägrar hämta paketet innan dess, då de lovat mig fri frakt.
Pengarna kom någon dag senare.
Total ordertid: c:a 10 veckor.
Förra gången jag handlade där var det också problem. Makulerade ordern efter åtta veckor. Då var delarna inte ens beställda ännu.
De vill helt enkelt inte ha kunder...
ojdå, det lät ju inte alls bra. hoppas att man inte behöver råka ut för det, men vi får se. konstigt sätt att driva ett företag.
varför inte beställa från WRSP.. dom håller vad dom lovar.. så mycket som jag vet..
anderzxb
2008-04-17, 01:00
SCS är det sämsta skit företag jag varit med om.. makulerade min order efter 7 veckor. vet även kompisar som har fått vänta och vänta och sen gett fan i att köpa därifrån. så min rekomendation är att köpa från ett annat ställe.. tex wsrp.
wsrp..inte mycket till hemsida,finns ju inga bilder på grejjorna ju.
possente
2008-04-17, 17:15
wsrp håller på att sälja ut alla sina saker för att ta hem nya lager läste jag någonstans därför det inte finns så mycket just nu.
Har för mig att de var rätt mycket billigare än scs när jag köpte min sportgrill och ögonlock dock till rs1 men tror nästan det var halva priset om man slog ihopa.
maverick
2008-04-17, 19:51
Ja, jag såg priset på wsrp efter det att jag beställt mitt på scs. c:a 300kr på wsrp var 699kr hos scs för samma del. :shock:
TS_Edition
2008-04-17, 19:58
Ring till WSRP och snacka med Peter och Fredde när ni ska beställa grejer till era bilar så slipper ni massa strul!
Theo 4x4
2008-04-17, 20:48
Jag har beställt en hel del grejer ifrån SCS och servicen är lite si och så...kommer inte att beställa därifrån nå mer.vill du ha milotec grejer så är det bara att beställa ifrån MH-styling.när jag pratade med killarna där så fick jag reda på att när du beställer milotec delar ifrån SCS så beställer de i sin tur ifrån MH!
Alla prylar som jag har monterat på min bil, dock inte takspoilern, har jag beställt från Stockholm car styling.
Har inte haft några problem.
Killen som äger det nu har inte ägt det så länge. Det kanske är de föregående ägarna som ni råkat ut för?
Hejsan!
Jag har ägt Stockholm Car Styling sedan April 06. Därinnan var företaget väldigt dåligt skött.
Jag försöker få firman på fötter igen & kämpar med en ny hemsida, ska utöka med chiptrimning samt fälgar.
Därför tycker jag att det är tråkigt att ni tycker dåligt om min firma. Så jag ska försöka förklara hur det står till.
Milotec har krånglat med sina leveranstider på senaste tiden då dom har haft
många saker slut på deras lager, därav långa lev-tiderna. Jag sitter & mailar & ringer dom,
och sen ger svar till kunderna levtiden dom har lovat mig.
Jag har skällt ut Milotec för ett par veckor sedan & jag hoppas på bättre leveranstider framöver.
Ang det med telefonen så har min mobil ifrån 3 krånglat, har inte sett att det ringt alltså, därav inte kunnat ringa upp!
Men 3 har skickat en ny mobil & samt simkort nu ska allt funka som vanligt!
Ber om ursäkt om nån varit missnöjd. Dom som varit missnöjda, vänligen maila mig på: Andreas@stockholmcarstyling.se
så ska vi se till att lösa det.
Hoppas vi ska slippa misstag & långa lev tider framöver för det tjänar ju ingen på.
Hör av er till min mail om ni ha frågor eller liknande.
MVH// Andreas ägare av Stockholm Car Styling..
possente
2008-04-21, 17:03
har en liten fråga till dig scs! hur kan det komma sig att ni har nästan dubbla priset jämfört med http://www.wsrp.se?? dock har de inget på sin sida just nu för de håller på att uppdatera har jag förstått men när jag köpte mina saker så blev jag nästan rädd när jag såg era priser jämfört med wsrp!
Det här är väl inte riktigt rätt forum för det.
Använd mail-länken och skicka direkt. Så vitt jag vet är det fri priskonkurrens i Sverige.
Man köper där man själv vill. Sedan är det upp till respektive företag att sätta lämpliga priser för att möta tillgång och efterfrågan.
Till SCS kan jag bara säga: Lycka till. Jag hoppas du lyckas med att rycka upp firman.
storalillen
2008-04-21, 17:28
Ja, lycka till och hoppas att allt löser sig! kan va knepigt att vara företagare ibland....
Hejsan!
Jag har ägt Stockholm Car Styling sedan April 06. Därinnan var företaget väldigt dåligt skött.
Jag försöker få firman på fötter igen & kämpar med en ny hemsida, ska utöka med chiptrimning samt fälgar.
Därför tycker jag att det är tråkigt att ni tycker dåligt om min firma. Så jag ska försöka förklara hur det står till.
Milotec har krånglat med sina leveranstider på senaste tiden då dom har haft
många saker slut på deras lager, därav långa lev-tiderna. Jag sitter & mailar & ringer dom,
och sen ger svar till kunderna levtiden dom har lovat mig.
Jag har skällt ut Milotec för ett par veckor sedan & jag hoppas på bättre leveranstider framöver.
Ang det med telefonen så har min mobil ifrån 3 krånglat, har inte sett att det ringt alltså, därav inte kunnat ringa upp!
Men 3 har skickat en ny mobil & samt simkort nu ska allt funka som vanligt!
Ber om ursäkt om nån varit missnöjd. Dom som varit missnöjda, vänligen maila mig på: Andreas@stockholmcarstyling.se
så ska vi se till att lösa det.
Hoppas vi ska slippa misstag & långa lev tider framöver för det tjänar ju ingen på.
Hör av er till min mail om ni ha frågor eller liknande.
MVH// Andreas ägare av Stockholm Car Styling..
Ok, då vet vi hur det ligger till. Hoppas att allt löser sig. Tycker att det är bra att SCS förklarar problemen så att man vet vad saker o ting beror på. Nu hoppas jag bara att min grill kommer så fort som möjligt :)
Alla firmor har ju olika priser hos leverantörer / Eftersom jag är nystartad kan ju inte direkt konkurera med dom som hållt på i 10-30 år. Deras produkter behöver inte heller vara samma saker som jag säljer, det kan ju vara t ex kopior eller liknande.
Jag ägde faktiskt en Skoda Octavia RS 03a för ett par år sedan, ägde inte SCS då.. Så jag beställde ett kjolpaket ifrån firman ni pratar om (wsrp).. Har fortfarande inte hört nått om det kjolpaketet..
Ang mina priser så har jag även inte uppdaterat sidan på ett tag då jag sitter & håller på med en ny sida som är väldigt väldigt tidskrävande just nu. Men jag hoppas det blir bra framöver.
Kan även tänka mig att i framtiden när nya sidan är klar att ge en viss rabatt till Rs-Klubben, är det nått av intresse?
MVH//Andreas :geek:
Rabatter är alltid intressant 8-)
Moffegrev
2008-04-22, 10:02
du ska ha creed som träder fram o berättar hur det ligger till med..
krävs lite pondus för detta..
Mvh
Karlzzon
2008-04-23, 15:38
Kan även tänka mig att i framtiden när nya sidan är klar att ge en viss rabatt till Rs-Klubben, är det nått av intresse?
MVH//Andreas :geek:
Låter intressant!!! bara att kontakta mig eller Jonis när det gäller sådanna saker.
Kanske läge att rensa och låsa den här tråden, frågor angående leveranstid mm. av beställdavaror hör väl ändå inte hemma här?
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.