Visa fullständig version : Felkod P0300 P0304 men går bra
Hej!
Min motorlampa lysser och har fått felkod P0300 och P0304 men bilen går bra. Vad jag har fått fram så brukar bilen rycka om det är tändspolen. Vad kan det vara för fel?
maverick
2012-01-03, 18:34
Misständning på cylinder 4 i alla fall. Kan vara spole eller stift.
Ger sig spolen brukar bilen rycka eller tveka vid belastning, men koden kan komma innan soplen mår så dåligt.
Den rycker inte vid belastning och märker ingen skillnad på den alls mot tidigare. Fick lampan släckt av skoda men efter någon timme började den lysa igen.
roundcougar
2012-01-04, 01:02
Kolla om du ser något fel på stiftet eller kanske byta plats på två spolar och se om koden "förflyttar" sig.
sent from my HTC HD
Kolla om du ser något fel på stiftet eller kanske byta plats på två spolar och se om koden "förflyttar" sig.
sent from my HTC HD
Jag lyckas inte ens få bort motorkåpan :oops::oops:
maverick
2012-01-04, 18:19
4st plastskruvar som ska vridas 90 grader. Du känner när de släpper. Sen är det bara att lyfta rakt upp.
Eller så kommer du till Landskrona så felsöker jag den billigt. :)
roundcougar
2012-01-05, 01:05
Om jag inte ser helt fel så har trådskaparen en RS II :wink: , dvs motorkåpan skall dras rakt uppåt.. Kan sitta sjukt hårt, finns dock mer info om hur man får bort den i annan tråd på forumet.
4st plastskruvar som ska vridas 90 grader. Du känner när de släpper. Sen är det bara att lyfta rakt upp.
Eller så kommer du till Landskrona så felsöker jag den billigt. :)
2012-01-05, 09:14
Jag lyckas inte ens få bort motorkåpan :oops::oops:
bara ta och dra längst in vid motorkåpan alltså precis under fönstert typ. Så ska du se att den lossnar. Det krävs väldigt mycket kraft ibland.
maverick
2012-01-05, 12:17
Om jag inte ser helt fel så har trådskaparen en RS II :wink: , dvs motorkåpan skall dras rakt uppåt.. Kan sitta sjukt hårt, finns dock mer info om hur man får bort den i annan tråd på forumet.
Doh... läste en annan tråd innan jag skrev svaret. :-/
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.