Visa fullständig version : Ibland har man tur.
Lägenheten på Limhamn som jag skall flytta in i är lite exklusiv. Finns bara 3 lägenheter i MKB (allmännyttan i Malmö) som är som min.Stor 1a på 45kvm med stort kök, helkaklat badrum, genomgående planlösning och 5kvm balkong. Tanten som bott där i 16 år var storrökare så hela lägenheten skall renoveras. Hela köket fixas, ny kyl/frys, luckor och skåp målas in och utvändigt, kolfilterfläkt installeras, nya golv i kök å hall. Alla tak å väggar målas, ny skithusstol och badrumsskåp. Det enda som inte skulle göras vid var spis och mattan i storarummet.
När jag besiktade lägenheten så såg jag en bula på mattan vid golvlisten. Påpekade detta så dom skulle fixa skadan. Snackade med hyresvärden i måndags, då hade dom lagt in ny parkett. Får väl hitta på att spisen inte funkar så bra så byter dom väl den med.
Man måste ha lite flyt ibland.
Tack Bengt. Livet är inte bara pest.
Nejdå och kvinnorna är verkligen på hugget nu på vårkanten så passa på nu. Sitter och svarar på mejl ifrån flera just nu. ;)
Verkar intressant. Nu skall ju jag å frugan inte skiljas (inte vad hon säger i varje fall) men vi får inte flirta med samma fruntimmer. Får väl slåss om henne och då lär ju jag loosa.
När min kusin fick lägenhet i Visby -95, var den fruktansvärt inrökt.
Vi var och kollade på den. Inte ens elen funkade.
Jag tog ur en propp ur proppskåpet och den var helt täckt av tjära.
Jag fick stänga av huvudbrytaren och göra rent alla urtagen. Sedan funkade elen igen.
Till slut kollade vi badrummet... Vilken chock!!! Det var helt nyrenoverat och rena hotellstandarden.
"Min" lägenhet var så inrökt att en abborre i en ABU-rök anses som rå. Sladden till kökslampan var luden av nikotin.
Hans var också en etta. Dock ingen balkong, bara "spy-räcke"...
Byter du signatur till mrBöckling nu???
Varför inte.
Karlzzon
2008-05-17, 23:48
Varför inte.
Klart på begäran av användare!!!!!!
http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/a080.gif
Fantastiskt. Men på begäran????
Karlzzon
2008-05-17, 23:56
Väldigt OT men nu är ordningen återställd ;)
Tack Karlzzon! Både Kent och jag behövde det skrattet. :-)
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.