Visa fullständig version : körning i tjänsten
possente
2008-05-20, 19:22
som de flesta vet så kör jag väldigt mycket i tjänsten! tänkte kolla hur mycket ni andra kör i tjänsten eller till och från jobbet! jag utgår alltid hemmifrån så har ingen stäcka till jobbet som jag måste betala privat! Nu när jag har köpt min gammla mitsubishi galant så har jag tagit på mig de jobben som ligger längst bort för att få ut så mycket som möjligt och det blir mycket mil av det!
från den 2/5 till skrivand stund (altså 13 arbetsdagar) har jag kör 330 mil i tjänsten :) någon som är värre???
ja ligger oxo nånstans där ja tror de västa månaden va under 400Mil :) då med min vita Ferrari( Mitsubishi Galant) :D :mrgreen:
possente
2008-05-20, 21:18
ja ligger oxo nånstans där ja tror de västa månaden va under 400Mil :) då med min vita Ferrari( Mitsubishi Galant) :D :mrgreen:
Vad jobbar du som keyvan?
Jag kör ca 60 mil/månad till och från jobbet.
Tjänsteresor brukar i snitt bli 20mil/mån.
När jag byter jobb i augusti kommer jag köra ca 120mil/mån till och från jobbet.
Tjänsteresor kommer ske med hyrbil och flyg (kommer spendera en del tid i Asien, främst Kina).
maverick
2008-05-20, 22:17
3mil ToR varje dag för att kunna jobba, plus c:a 30mil/mån i snitt.
secret692
2008-05-20, 23:55
Har som mest kört 500 mil på en månad på mitt föra jobb.
Ligger nu på ungefär ca 300 mil i månaden. Måste ha det med för att komma över 3000 mil så jag får tillbaka lite av förmånsvärdet hihi.
Mitt förra jobb var som säljare av belysning med distrikt Linköping-Kiruna och ca 6000 mil per år. Sträckkörde Stockholm-Kiruna ca 135 mil på 13,5 timma :D
Nu säljer jag golvvärme och har distikt Södertälje-Uppsala så det är lite skillnad men kul och se om Skodan pallar detta hihi.
Är lagerchef och Lev ansvarg på ett försäljningsföretag, så jag åker o levererar en massa maskiner :) över stor sthl och de händer att jag är i Esklistuna och Nyköping lite då och då i månaden =) :mrgreen:
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.