Visa fullständig version : knakande instrumentpanel
robert_gbg
2008-01-17, 10:09
Har lite problem med knakande instrumentpanel. Hittade följande på ett annat forum och undrar om detta kan vara det problemet jag med har? Fattar inte allt tyvärr pga min knackiga engelska, men nån kanske kan översätta.
Creaking Dashboard - De-mister Vents
The de-mister grid is composed of a decorating metal grid and a plastic grill. The different thermal properties of both materials as the consequence of the temperature changes in the vehicles interior causes' movement between the upper and lower part of the defroster grid. The frictions of both parts may produce loud cracking noises. Replacement grids of part number 1Z0 819 695 A 47H - left side 1Z0 819 696 A 47H - right side should be fitted
I princip så står det att: pga att det är olika material som reagerar olika på temperaturförändringar. Därav ljudet när dessa material rör sig olika mot varandra.
Har lite problem med knakande instrumentpanel. Hittade följande på ett annat forum och undrar om detta kan vara det problemet jag med har? Fattar inte allt tyvärr pga min knackiga engelska, men nån kanske kan översätta.
Creaking Dashboard - De-mister Vents
The de-mister grid is composed of a decorating metal grid and a plastic grill. The different thermal properties of both materials as the consequence of the temperature changes in the vehicles interior causes' movement between the upper and lower part of the defroster grid. The frictions of both parts may produce loud cracking noises. Replacement grids of part number 1Z0 819 695 A 47H - left side 1Z0 819 696 A 47H - right side should be fitted
Defrostermunstyckena består av ett dekorativt metallgaller och en plastgrill.
De olika temperaturegenskaperna hos båda materialen beroende på temperaturvariationer i kupén, orsakar rörelse mellan övre och undre delen av defrostergallret. Friktionen mellan de båda delarna ger ett knakande ljud. Utbytesdelar för part number 1Z0 819 695 A 47H - vänster sida 1Z0 819 696 A 47H - höger sida bör monteras.
Karlzzon
2008-01-17, 20:55
Jag har bytt dom på en Octavia II !!! lite pilrigt men fullt genomförbart av en hemma mek!!
robert_gbg
2008-01-17, 21:58
Ok måste man plocka ner hela instrumentpanelen eller?
Hade du samma problem som jag att det knakande från alla möjliga håll framme vid rutan? Försvann knakandet efter bytet? Vad kostande delarna?
Jag har bytt dom på en Octavia II !!! lite pilrigt men fullt genomförbart av en hemma mek!!
Karlzzon
2008-01-17, 23:03
Mja jag jobbade som mek på Skoda och bytta dom på Garanti!!!!! Det är bara gallrena som skall bytas inte panelen!!!!
robert_gbg
2008-01-17, 23:30
Du bor inte i Gbg och kan byta dem för mig om jag ger dig betalt? Eller kan du skriva en beskrivning hur detta ska göras?
Vet du om detta avhjälpte felet från det ständigt knakande plastljudet längs rutan?
Mja jag jobbade som mek på Skoda och bytta dom på Garanti!!!!! Det är bara gallrena som skall bytas inte panelen!!!!
robert_gbg
2008-01-17, 23:31
Du bor inte i Gbg och kan byta dem för mig om jag ger dig betalt? Eller kan du skriva en beskrivning hur detta ska göras?
Förstår att de e bara gallren, men måste man riva ner panelen för byta dessa?
Vet du om detta avhjälpte felet från det ständigt knakande plastljudet längs rutan?
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.