Visa fullständig version : Barnvagn
secret692
2008-05-25, 20:07
Hej alla.
Frugan och jag skall ha vårt första barn om ca 3 månader och nu lite frågor.
Har varit och tittat på olika barnvagnar men vilken djungel.
Ni som har barn vad har ni för vagnar och är ni nöjda med de???
Vilken bilbarnstol är bäst?
Några andra nybörjartips :D
EMMALJUNGA
Acta Graco med bas.(köp till vagnen "Mosaic" som dom har som du kan klicka i stolen i, perfekt första tiden när ni skall i å ur bilen )
secret692
2008-05-26, 19:23
Har precis varit och inhandlat barnvagn.
Det vart en Crecent Classic med lättmetallfälgar hihi.
Bra i test hos konsumentverket samt sportig design och ett vettigt pris på 6500 riksdaller
Den var ju sportig. Tror jag ;)
possente
2008-05-26, 19:33
Bra i test hos konsumentverket samt sportig design och ett vettigt pris på 6500 riksdaller
6500 :o nästan lika mycket som min mitsa kostade :D men den var cool iaf ;)
secret692
2008-05-26, 19:42
Fan en fullutrustad Emmaljunga ligger på 9-10 tusen så detta var inte farligt ;)
Är frugan glad är jag glad hihi.
Finns det någon RS bilbarnstol som skoda säljer som matchar bilen?
micke_petersson
2008-05-26, 21:20
vi köpte en vagn som heter quinny speedi och med en liggdel till den som heter dreami... kostade allt som allt ca 5500... valde en trehjuling med svängbart/låsbart framhjul då vi bor i stan och är då lättare när sambon springer runt i affärer och så o shoppar... ångrar inte det minsta det köpet.. riktigt nice o "köra" ;) våran är svart och mörkgrå/silver
micke_petersson
2008-05-26, 21:29
grattis till tillökningen... underbar tid som väntar nu... min första är nu 8v. "gammal" helt underbart är det... och det bästa är att han är så jädra lik mig... dock så vet jag ju inte om det är så bra ;) men det e jävligt kul
Hej alla.
Frugan och jag skall ha vårt första barn om ca 3 månader och nu lite frågor.
Har varit och tittat på olika barnvagnar men vilken djungel.
Ni som har barn vad har ni för vagnar och är ni nöjda med de???
Vilken bilbarnstol är bäst?
Några andra nybörjartips :D
secret692
2008-05-26, 21:51
Tack skall du ha Micke.
Ja jag längtar tills den kommer. Tycker det går så långsamt nu och frugan tycker det är tråkigt att man inte kan gå och ta ett glas vin på kvällen bara.
Men det är skönt med chaufför på festerna hihi.
maverick
2008-05-26, 22:22
Vilka priser! :shock:
Tur man inte har barn på väg. Kan ju köpa era begagnade när det blir dags. ;)
secret692
2008-05-26, 22:30
Jag lovar ett bra pris Maverick....
Undra om man kan sätta spoiler fram på kärran hihi.
maverick
2008-05-26, 22:41
Jag lovar ett bra pris Maverick....
Undra om man kan sätta spoiler fram på kärran hihi.
Perfekt. Men det är i alla fall 5 år innan det blir dags för min del.
Klart du kan sätta spoiler på den! Kolla vad folk gör med gamla Volvos nu för tiden. ;)
Hörde om en äldre plåtslagare med rullator. Han satte en RR grill kopia fram på den så spoiler är inte fel
Karlzzon
2008-05-27, 00:00
Vi betalade nästan på kronan 8000:- för en Brio Nova o teleskophandtag o extra ekrar och lufthjul för snart 4 år sedan!!!!!!!!!
Kostar att ligga på topp!!!
Till salu !!!!!!! nu eller senare i år då vi skall ha en sulky !!!!!!!
silverbane
2008-05-27, 10:53
Vi köpte en Brio Duo. Funkar klockrent men lillen vägrade ligga i den första 7 månaderna och efter det var liggdelen obsolete.
Luftdäck är bra. Stötigt annars (även om jag gillar stötigt i bilen)
blomqvist
2008-05-27, 23:04
Vi köpte en Brio duo för 2,5år sedan när grabben kom och den har varit kanon. Nu väntas tillökning med tvillingar i familjen och vi planerar att beställa en tvillingvagn från USA. Ca halvapriset, sen tillkommer frakt och eventuellt moms och tull men blir ändå ett par tusingar billigare.
Ni är inte vetiga ! Jag köpte en kombivagn på blocket för 500 spänn som jag hade till båda mina ungar... Nackdelen med skodan är dom skålade stolarna för det blir fula märken efter en bakåtvänd barnstol. Men den stolen man hyr den första tiden har jag för mig inte va några problem. Jag får i alla fall ha skumgummidynor under min som skyddar den ifrån märken....
secret692
2008-05-28, 20:33
Ja jag kan tänka mig att man måste ha något skydd under barnstolen för att inte förstöra...
Kanske skall köpa en barnstol och lämna in den så de byter tyg så det ser ut som en RS stol hihi
anderzxb
2008-05-29, 04:42
Vi betalade nästan på kronan 8000:- för en Brio Nova o teleskophandtag o extra ekrar och lufthjul för snart 4 år sedan!!!!!!!!!
skulle behöva en runt nyår. vad ska du ha för den?
Karlzzon
2008-05-29, 07:12
skulle behöva en runt nyår. vad ska du ha för den?
Tänkte runt 2500:- men det går att diskutera.
Skall ev till Munkedal norr om Uddevalla senare i sommar eller sen sommar !! en bra bit närmare dig än Stockholm !!!
Rs_Marcus
2009-07-23, 00:48
Funderar på att köpa en crescent classic (svart/röd) Vad tycker du/ni om den?
Sitter nån på en UJ-tvillingvagn så är jag intresserad. Tvillingarna landar nån gång i Okt-Nov och tjejen har redan köpt insaterna.
Mikael1977
2009-07-23, 07:01
Tycker att den är snygg!
Men dom jag har torrkört i butiken har känts så slappa i chassit.
Har ni kollat Urban Jungle singelvagn?
Kostar en del kronor men det finns INGEN vagn på marknaden som är mer lättkörd än denna!
Edit: Glömde bifoga en Classic :)
micke_petersson
2009-07-23, 08:11
vi kör ju en 3-hjuling... köpte ju denna då vi bor i stan o mkt "stadskörning" i affärer m.m. är jävligt glad att vi gjorde detta.. min lillebror har en kotte som är exakt 2 månader yngre än min son... dom har en fyrhjuling som jag inte tycker e rolig o köra... det blir så mkt enklare att köra med en vagn som har ett svängbart fram...
vad tycker ni andra om det??
Jag har aldrig reflekterat över att det ska vara enklare med tre hjul. En polare hade en sån och personligen tyckte jag den var lite läskig för den blir ostadigare.
För oss var det lite avgörande vem som mest skulle köra vagnen. Alltså gumman. :geek:
Stor och stark gumma=rejäl vagn. Liten gumma=liten lätt vagn. En del kända märken och modeller vi kollade på vägde lätt 20kg. Tom! Den ska lyftas i och ur bilen, upp för trappor och rullas i uppförsbackar, med guldklimp och tillbehör. Har ni sen oturen att gumman får foglossning eller andra besvär blir det mesta tungt och då är inte en pansarvagn upp och hoppa.
Valet föll på en One Tree Hill (de som tillverkar Urban Jungle) Rollerbug. En fyrhjulig variant på den trehjuliga med samma design men mycket mer kompakt och framför allt kortare, väger ca 10kg med ligginsats. Den har använts till båda barnen och gick ändå att sälja till halva nypriset fem år senare. Då gav vi runt sex tusen med tutti alles, regnskydd, myggnät, åkpåse, matchande skötväska osv.
Den gick med lätthet in i skuffen på en Peugeot 206 utan att plocka bort nånting från vagnen och ändå fanns det plats för skötväska och kassar! Stundtals tror jag bestämt gumman gillade vagnen mer än mig under denna perioden. :shock:
Själv är jag en sucker för välskötta begagnade grejer. Barnprylar har man ofta så otroligt kort tid så det brukar vara rätt lätt att hitta knappt använda grejer för bra pengar. Då blir det mer cash över till biltillbehör! :-)
Mikael1977
2009-07-23, 10:10
vi kör ju en 3-hjuling... köpte ju denna då vi bor i stan o mkt "stadskörning" i affärer m.m. är jävligt glad att vi gjorde detta.. min lillebror har en kotte som är exakt 2 månader yngre än min son... dom har en fyrhjuling som jag inte tycker e rolig o köra... det blir så mkt enklare att köra med en vagn som har ett svängbart fram...
vad tycker ni andra om det??
Svängbart is da shit!
Jag rör inte dom andra vagnarna med "låsta" hjul vi har hemma.
Men det är sant som våran Soulmate säger, det blir stabilare med 4 hjul, så är det bara.
Men så beror det lite på vad och vart man har tänkt köra.
Uppsummering:
3 hjul = oslagbart i affärer och stadsmiljö men kan bli lite ostadiga
4 hjul = kraftigt stabil men gärna lte tyngre
Rs_Marcus
2009-07-23, 11:59
Tycker att den är snygg!
Men dom jag har torrkört i butiken har känts så slappa i chassit.
Har ni kollat Urban Jungle singelvagn?
Kostar en del kronor men det finns INGEN vagn på marknaden som är mer lättkörd än denna!
Edit: Glömde bifoga en Classic :)
Ok, ska kolla in den vagnen med :) Tycker att classicen är jävligt snygg men man vill ju inte att den ska kännas racklig, får fara och känna lite på den :P
secret692
2009-07-23, 13:40
Vi är nöjda med vagnen. Tänk dock att det är ganska stor i nedfällt läge så du får in den i bagaget. Vet inte hur stor skillnad det är mellan RS1 och RS2.
Annars stabil och den funkar några år då det bara är att plocka ut ligginsatsen.
Det är en djungel med vagnar så vi kollade konsumentverkets test och då låg den i toppen.
Säkerhet är bra.
Rs_Marcus
2009-07-23, 13:46
Vi är nöjda med vagnen. Tänk dock att det är ganska stor i nedfällt läge så du får in den i bagaget. Vet inte hur stor skillnad det är mellan RS1 och RS2.
Annars stabil och den funkar några år då det bara är att plocka ut ligginsatsen.
Det är en djungel med vagnar så vi kollade konsumentverkets test och då låg den i toppen.
Säkerhet är bra.
Ok, låter bra. Känns som att den borde gå in men man får ta och testa :)
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.